שתף קטע נבחר

 

הליכוד עותר נגד "דרכנו": "פעילות אסורה לפי חוק מימון מפלגות"

הליכוד תעתור לוועדת הבחירות המרכזית כדי להוציא צו מניעה קבוע לתנועת "דרכנו" ולאסור על פעילות לטובת רשימת "כחול לבן" של בני גנץ במהלך הבחירות. עוד ביקשו לאסור שימוש במאגר הנתונים של בוחרים פוטנציאליים

 

בנימין נתניהו גני גנץ (צילום: AP, EPA)
רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ(צילום: AP, EPA)

מפלגת הליכוד תגיש הבוקר (יום ה') עתירה בטענה שתנועת "דרכנו" עוברת על "חוק V15" שחוקק בקדנציה הקודמת באופן שבו התנועה לא נרשמה "כגוף פעיל בבחירות" כדרישת החוק במשרד מבקר המדינה.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בליכוד טוענים כי התנועה אחראית לקמפיין בשווי מיליוני שקלים שמטרתו להביא לזליגת קולות מהליכוד לשמאל בראשות רשימת "כחול לבן" של בני גנץ, תוך שימוש במאגר של מאות אלפי מצביעים לצורך כך. "מדובר בפעילות אסורה לפי חוק מימון מפלגות", אומרים בליכוד.  

 

בעתירה שיגיש עו"ד מיכאל דבורין בשם הליכוד נכתב כי "הבקשה למתן צו מניעה כלפי המשיבה מתבקשת לאחר שהובהר כי דרכנו מתכוונת להיות שחקן מכריע בבחירות 2019 ולפעול בכל כוחה לשם הפלת שלטון מפלגת הליכוד והעומד בראשה.  

 

"תנועת דרכנו הינה גלגול והמשך ישיר של שני ארגונים קודמים שהתאחדו לפני בחירות 2015 במטרה מוצהרת להפיל את שלטון הליכוד ולהעבירו לידי מפלות השמאל-מרכז", נכתב כשהכוונה היא לתנועות "קול 1" ו־"V15".

 

בין השאר, בעתירה נטען כי איש העסקים קובי ריכטר, אחד ממקימי דרכנו, היה קשור בעבר גם ל־V15 והוא מקורב לבני גנץ. "תנועת דרכנו מפירה ברגל גסה את החוק החדש ולפיכך יש להוציא צו מניעה דחוף כנגד כל פעולותיה הנוכחיות והעתידיות במערכת הבחירות הנוכחית", נכתב בעתירה.

 

מנכ"לית דרכנו פולי ברונשטיין מסרה בתגובה: "דרכנו היא תנועת שטח רחבה הפועלת על פי חוק ומזה שנים ליצירת חיבורים בחברה הישראלית המשוסעת. בפעילויותינו הרבות השתתפו עד היום *מאות אלפי ישראלים בהם חברי כנסת מימין ומשמאל, בכללם בכירים ממפלגת הליכוד, דתיים וחילונים מהמרכז ומהפריפריה. דווקא בתקופה של הסתה ופילוג אנו זוכים להצטרפות אדירה של אנשים מכל גווני הקשת הפוליטית המתחברים למסר מאחד: ישראל לא רוצה קיצוניות והסתה - הישראלים רוצים לבחור במי שמחבר בינינו. עתירת הליכוד לא התקבלה אצלנו עד לרגע זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סלם, EPA
רה"מ נתניהו ובני גנץ
צילום: מארק ישראל סלם, EPA
מומלצים