שתף קטע נבחר

חברת התעופה למשפחות: זיהוי הגופות עלול להימשך חצי שנה

חברת אתיופיאן איירליינס הציעה למשפחות ההרוגים אדמה מזירת ההתרסקות כדי שיוכלו לקבור בטקס הזיכרון מחר. החוקרים שקיבלו את הקופסה השחורה אמרו כי עדיין מוקדם לקבוע את סיבת ההתרסקות

 

מטוס בואינג Boeing 737 Max  (צילום: EPA, זק
מטוס מהדגם שהתרסק, ושרידי המטוס(צילום: EPA, זק"א)

חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס", שמטוס הבואינג 737 החדיש שלה התרסק בתחילת השבוע דקות ספורות לאחר המראתו, הודיעה היום (שבת) כי תהליך בדיקות ה-DNA לזיהוי הקורבנות ואיסוף הגופות עלול להימשך כחצי שנה - והציעה להעביר למשפחות קילוגרם של אדמה מזירת ההתרסקות לצורך טקסי ההלוויה. 

 

 

החברה הודיעה כי תעודות הפטירה יהיו מוכנות בעוד כשבועיים, והוסיפה כי בכוונתה לערוך מחר טקס לזכרם של הקורבנות בבירה אדיס אבבה באחד מאתרי הזיכרון למנהיגי האומה - שם יוכלו לקבור את האדמה.

 

עבדול-מג'יד שריף, אזרח קניה שגיסו נהרג התרסקות, אמר כי המשפחה כבר הספיקה לערוך טקס אשכבה ולכן לא קיבל את ההצעה. "לנו המוסלמים לא אכפת מהאדמה. התפללנו אתמול במסגד וזה כל מה שצריך", אמר שריף.

 

הבוקר החל צוות החקירה בפריז את הקופסה השחורה שנמצאה בזירת ההתרסקות, אך אמר כי עדיין מוקדם לדעת מה הייתה הסיבה להתרסקות. רשויות התעופה הורו לקרקע את כל המטוסים מאותו הדגם - ובעקבות כך מניית בואינג צנחה בכ-10%.

 

הקופסה השחורה מגיעה לפריז (צילום: רויטרס)
הקופסה השחורה מגיעה לפריז(צילום: רויטרס)

צוותים בפעולות לאיתור שרידים (צילום: gettyimages)
צוותים בפעולות לאיתור שרידים באתר התרסקות המטוס(צילום: gettyimages)

צוותים בפעולות לאיתור שרידים (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

אתמול דווח ב"ניו יורק טיימס" כי הטייס פנה בקול מבועת לפקחי הטיסה שלוש דקות לאחר ההמראה: "break, break (שקט בקשר). מבקש לחזור לנחיתה". הפקחים ניסו להסיט שני מטוסים שהיו בדרכם לנחיתה כדי לפנות לטייס ה-737 נתיב.

 

הפקחים גם הבחינו בכך שהמטוס נע מעלה ומטה במהירות. כעבור חמש דקות אבד הקשר עם המטוס. בהתרסקות נהרגו 157 בני אדם, בהם שני הישראלים, אברהם מצליח ושמעון ראם.

 

שאברהם מצליח שמעון ראם הרוגים התרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס אתיופיה ()
ההרוגים הישראלים בהתרסקות, אברהם מצליח ושמעון ראם

 

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי חוקרים גילו בזירת ההתרסקות של המטוס חלקים של המייצב בזנב המטוס, שלטענתם היו במצב לא שגרתי בדומה לממצאים שנאספו בזירת התרסקות מטוס "ליון אייר" לפני שלושה חודשים.

 

נתוני הטיסה העלו חשש למאפיינים דומים בין ההתרסקות באתיופיה להתרסקות של דגם זהה בחודש אוקטובר באינדונזיה. הטייסים דיווחו על תקלות דומות, ושני המטוסים התרסקו דקות ספורות לאחר ההמראה.

 

גורמים המעורים בפרטים אמרו כי יצרנית המטוסים האמריקנית נערכת לשחרר עדכון גרסה לדגם 737 בעשרת הימים הקרובים. לאחר ההתרסקות באינדונזיה הודיעה החברה כי היא עובדת על מערכת חדשה שמונעת את הזדקרות המטוס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים