שתף קטע נבחר

לפני ואחרי: תקיפות צה"ל ברצועה בתגובה לירי לגוש דן

שעות לאחר ירי הרקטות למרכז הארץ בחמישי, תקף חיל האוויר כמאה יעדי טרור ברצועה. כעת חושף צה"ל את המטרות שהותקפו: מטה הגדה של חמאס, שאמון בין היתר על הכוונת פעילי טרור ביו"ש להוצאת פיגועים בישראל, מתחמי אימונים ואתר מרכזי לייצור נשק

תקיפות צה
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל פרסם הבוקר (א') תמונות "לפני ואחרי" מתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה בסוף השבוע לאחר ששתי רקטות נורו לעבר גוש דן. ביום שישי, התגלו שרידים של אחת הרקטות מסוג M-75, בשטח בית הספר החקלאי מקווה ישראל ליד חולון. שעות לאחר מכן, תקף חיל האוויר באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס כמאה יעדי טרור ברצועת עזה.

 

דובר צה"ל חשף תמונות של היעדים שהותקפו, ואת המראות נזק עצום לארגון הטרור חמאס. בין האתרים שהותקפו: מתחם משרדים של מטה הגדה של חמאס בשכונת רימל במרכז הרצועה, שאמון בין היתר על הכוונת פעילי טרור באיו"ש באמצעות הובלת פיגועים, בניית תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעולות טרור, העברות כספים ומענה לוגיסטי לצורך הוצאת פיגועים נגד אזרחי ישראל.

 

בנוסף הותקפו מספר מתחמים צבאיים, בהם מוצב של הכוח הימי של חמאס המשמש לייצור אמצעי לחימה. יעדים נוספים שהותקפו: מתחם אימונים צבאי המשמש כמרכז מערך הכלים האוויריים הבלתי מאויישים של חמאס בדרום רצועת עזה ואתר ייצור מרכזי לאמצעי לחימה רקטיים תקניים תת קרקעי. 

 

תקיפות צה
תקיפות צה"ל לאחר הירי בגוש דן(צילום: דובר צה"ל)

תקיפת צה
(צילום: דובר צה"ל)

 תקיפת צה
(צילום: דובר צה"ל)

בחודשים האחרונים, עובדים באגף המודיעין בצה"ל על הקמת מנהלת מטרות מטכ"לית, במטרה להעלות את קצב ייצור המטרות ואיכותן. המנהלת, שנחנכה באופן רשמי בשבוע שעבר, כבר החלה לפעול בחודש האחרון בזירה הדרומית, מתוך הבנה שרצועת עזה צריכה לקבל עדיפות.

 

תפקידה של המנהלת, על הקמתה הורה הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי עם כניסתו לתפקיד, היא לאגד תחתיה את כל הגופים שמייצרים מטרות בצה"ל. בחירת המטרות בזירת המטרות המטכ"לית נעשית חלקה בצורה ממוחשבת (Data Science) כך שישנה למידת מחשב שמאפשרת ניתוח מטרות בזמן מהיר יותר ואיכותי יותר.

 

ירי הרקטות התרחש ביום חמישי האחרון. צה"ל מסר כי זוהו שיגורים של שתי רקטות מרצועת עזה לעבר גוש דן, וכי לא בוצע יירוט. אזעקה נשמעה בבת ים, תל אביב, רמת גן, בני ברק, גבעתיים, גבעת שמואל, חולון , אזור וראשון לציון.

 

ביום שישי, למחרת, הודיעה משטרת מחוז תל אביב כי שרידי אחת הרקטות אותרו בשטח בית הספר החקלאי מקווה ישראל הסמוך לחולון. כאמור, מדובר בשרידי רקטת M-75 שהתפרקה באוויר. רקטה ארוכת טווח זו קיימת ברשות חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הרקטה השנייה, ככל הנראה, התפרקה במעופה.

 

בצה"ל מעריכים כי שיגור שתי הרקטות, בזמן התקדמות השיחות לרגיעה בין חמאס לנציגי מצרים ממשגר של חמאס, ועל ידי פעילי חמאס, מקורו בטעות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
תקיפת צה"ל ברצועה לאחר הירי לגוש דן
צילום: דובר צה"ל
מומלצים