שתף קטע נבחר

"לא יעמוד מול איראן": המפלגות מגיבות לגנץ

בתגובה לדברים שאמר בריאיון ל-ynet, תקפו בליכוד את יו"ר כחול לבן על פרשת הפריצה האיראנית לטלפון, בעבודה החמיאו אך הוסיפו כי מדובר ב"מפלגת ימין"; בן גביר מעוצמה יהודית האשים את הרמטכ"ל לשעבר על היותו "שמאל קיצוני"

 

 

 

המערכת הפוליטית הגיבה לדברים שאמר יו"ר כחול לבן בני גנץ בריאיון שהעניק ל-ynet אמש (ג'). בליכוד הכחישו פעם נוספת את הטענות על מעורבותו של רה"מ נתניהו בפרשת הצוללות, בעבודה אמרו כי "גנץ ראוי - אבל כחול לבן היא מפלגת ימין", ובש"ס הבהירו: "לא נשב בממשלה עם גנץ ולפיד בשום מצב".

בני גנץ בראיון ל ynet (צילום: דנה קופל)
יו"ר כחול לבן, בני גנץ(צילום: דנה קופל)

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בראיון ל-ynet, גנץ חזר על טענותיו בנוגע למעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. "אני מאוד מוטרד מכך שאולי אין ניקיון כפיים בתוך ההחלטות האלה", אמר הרמטכ"ל לשעבר.

 

בליכוד מסרו בתגובה לדברים: "בני גנץ ותומכיו בתקשורת ממשיכים להפיץ עלילה שקרית נגד ראש הממשלה. רכש הצוללות נעשה למען ביטחון ישראל, ורה"מ לא הרוויח אפילו שקל אחד מרכש זה. כל הפעולות הקשורות בעניינו דווחו כדין לרשויות המתאימות, וכך גם כל אחזקותיו.

 

"כל החומרים, לרבות נושא הצוללות המצריות, נבדק על ידי היועץ המשפטי לממשלה שקבע שנתניהו אינו חשוד בדבר", נכתב בהודעתם. "ההתנהגות של בני גנץ ביחס לפרשיית הטלפון מעידה על חוסר שיקול דעת שלו, בדומה לתמיכתו בהסכם הגרעין הרע עם איראן והשתתפותו באירוע זיכרון ישראלי- פלסטיני להרוגי 'צוק איתן' שכללו 1,000 מחבלי חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת נציגות הסחר הדיפלומטית של הונגריה בירושלים עם שר החוץ ההונגרי פטר שיירטו (צילום: עמית שאבי)
"רכש הצוללות - למען ביטחון ישראל". רה"מ נתניהו(צילום: עמית שאבי)
  

"אדם שמדינת האויב מספר 1 של ישראל - איראן - מחזיקה עליו מידע רגיש שהוא מסרב לחשוף בפני שותפיו הפוליטיים ובפני אזרחי ישראל, לא יוכל לעמוד מול האיום איראני", נמסר.

 

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדברים כי "בני גנץ הוא איש ראוי, אבל כחול לבן היא מפלגת ימין. גנץ ולפיד יקחו קולות של מי שרוצים שינוי ויישבו בממשלה של נתניהו. רק מפלגת העבודה לא תשב בממשלה של נתניהו. רק מפלגת העבודה חזקה תוביל לשינוי שלטוני".

 

אבי גבאי (צילום: מוטי קמחי)
"גנץ ראוי, אבל ימין". גבאי(צילום: מוטי קמחי)

אריה דרעי בכנס פעילים בטבריה (צילום: אביהו שפירא)
"נמליץ רק על נתניהו". דרעי(צילום: אביהו שפירא)

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "בעיצומה של השקת הבושם פאשיזם, ובשיא התוכניות להחריב את בית המשפט העליון, גנץ הכי חם ומחבק כלפי שקד ובנט וישמח לשבת אתם. רק העבודה עם הרבה מנדטים, שתמליץ עליו לנשיא, תמנע ממנו לשבת עם הימין ותאפשר חילופי שלטון. אל תתנו לשקד ולבנט להמשיך להחזיק בתיקי המשפטים והחינוך."


"ש"ס לא תשב בשום מצב בממשלת גנץ-לפיד ותמליץ רק על נתניהו לראשות הממשלה", נמסר מטעם המפלגה. "מצע כחול לבן יוביל להרס המדינה היהודית, לרמיסת כבוד השבת, נישואין אזרחיים וחילול הכותל המערבי. רק ש"ס חזקה תמנע מהם לממש אותו".

 

ואילו איתמר בן גביר מטעם 'עוצמה יהודית' אמר בתגובה לדברי גנץ, שפסל ישיבה אפשרית עם מועמד מטעמם, כי "בחלום הבלהות שלי לא חשבתי לשבת בקואליציה עם מי שהפקיר את חיילי צה"ל במבצע צוק איתן, ועם מי שיישב בקואליציה עם יועצו של ערפאת, אחמד טיבי, ויקים איתו גוש חוסם. גנץ הוא איש שמאל קיצוני שרוצה לפנות מאות אלפי יהודים מביתם. אני מאחל לו לשבת באופוזיציה, כשאני אהיה חבר בוועדה למינוי השופטים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי
יו"ר כחול לבן בני גנץ
צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי
מומלצים