שתף קטע נבחר

המתנגד לחובת חיסונים אושפז עם אבעבועות רוח

איטליה: הפוליטיקאי מסימיליאנו פדריגה, שנלחם בחוק האוסר לשלוח ילדים לא מחוסנים לביה"ס, אושפז בבית חולים ל-4 ימים עם נגיף מסוכן

מסימיליאנו פדריגה, פוליטיקאי איטלקי ממפלגת הימין "הליגה" שנודע כמתנגד לחובת החיסונים לילדים, אושפז לארבעה ימים אחרי שנדבק באבעבועות רוח – מחלה שחיסון היה אמור למנוע.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

איטליה פוליטיקאי מסימיליאנו פדריגה מתנגד ל חובת חיסונים נדבק ב אבעבועות רוח ()
פדריגה. "לא מתנגד לחיסונים, רק לחובה"

מפלגתו של פדריגה, שהוא נשיא מחוז פריולי-ונציה ג'וליה, נחשבת למפלגה פופוליסטית, ורבים מחבריה נמנים עם מתנגדי החיסונים או לכל הפחות עם מתנגדי החובה לחסן ילדים. שר הפנים של איטליה, מתיאו סלביני, נחשב כיום לאיש החזק בפוליטיקה האיטלקית והתבטא בעצמו בעבר נגד חיסונים.

 

פדריגה היה מהמתנגדים הקולניים ביותר לחוק מ-2017 שלפיו אסור להורים לשלוח לבתי הספר ולגנים ילדים שלא חוסנו. לפי החוק, הורה שישלח את ילדו למוסד הלימוד מבלי שחוסן כראוי עשוי להיקנס בעד 560 דולר. לגנים ולפעוטונים מותר לשלוח חזרה הביתה ילדים בני פחות משש אם לא חוסנו כנדרש.

 

החוק החדש, שאכיפתו החלה החודש, בא בעקבות התפרצות חצבת באיטליה ב-2017. הוא קובע כי הילדים חייבים להתחסן נגד 10 מחלות, בין השאר אבעבועות רוח, חצבת ופוליו.

איטליה פוליטיקאי מסימיליאנו פדריגה מתנגד ל חובת חיסונים נדבק ב אבעבועות רוח (צילום : shtterstock)
פדריגה עם מנהיג מפלגתו, שר הפנים מתיאו סלביני(צילום : shtterstock)

רוברטו בוריוני, מיקרוביולוג איטלקי, כתב בעקבות הדיווח על אשפוזו של פדריגה כי אבעבועות רוח היא מחלה מידבקת ומסוכנת וכי פדריגה, כמו מבוגרים רבים, לא חוסן: "אם הוא היה מחוסן – הוא היה בריא לגמרי. אם הוא היה מדביק אישה בהריון הוא היה גורם לפגמים בעובר או להפלה. הדרך היחידה שלנו למנוע טרגדיות כאלה היא לחסן את כולם כדי למנוע את ההפצה של הנגיף המסוכן הזה, שיכול היה לפגוע באדם רגיש יותר".

 

גולשים ברשתות החברתיות לעגו לפדריגה על האירוניה שבאשפוזו, אולם הוא עצמו הדגיש כי כפי שהצהיר בעבר הוא אינו מתנגד לחיסונים, והוא אף מחסן את ילדיו. לדבריו כל התנגדותו היא להטלת החובה על הורים לחסן את ילדיהם.

 

במגזין "ניוזוויק" הדגישו כי אבעבועות רוח היא מחלה שיכולה להיות קטלנית אצל מבוגרים, וכי היא נגרמת מהנגיף וריצלה-זוסטר, שיש נגדו חיסון המגן ביעילות על 98% מהמחוסנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פדריגה. יכל לסכן את מי שסביבו
מומלצים