שתף קטע נבחר

זמיר: "נתניהו סחר בביטחון". אוחנה: "טענה קיצונית והזויה"

הדיווחים אודות החשדות למעורבות רה"מ נתניהו בפרשת הצוללות והפריצה האיראנית לטלפון של גנץ הובילו לעימות סוער בין אסף זמיר לאמיר אוחנה באולפן ynet. אוחנה: "ביקשתי לחקור את הפריצה לטלפון של גנץ". זמיר: "אולי הפריצה באחריות נתניהו?". צפו

 

 

פחות משלושה שבועות לפני הבחירות, התעמתו הבוקר (יום ה') חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) ומועמד רשימת כחול לבן אסף זמיר באולפן ynet על רקע הפרסומים על הפריצה האיראנית לטלפון של יו"ר כחול לבן, בני גנץ והמעורבות לכאורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו במכירת מניות הקשורות לפרשת הצוללות.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

אמיר אוחנה אסף זמיר אולפן ynet (צילום: רן דיקשטיין)
אמיר אוחנה ואסף זמיר באולפן ynet(צילום: רן דיקשטיין)

לטענת ח"כ אוחנה, "הניסיון היחיד של בני גנץ - שלא הצליח לשמור על הטלפון שלו מפני פריצה איראנית - הוא בניהול חברת סייבר, שגם היא פשטה רגל. הוא אמור להיות מודע לסכנות. זה האדם שאנחנו רוצים להפקיד בידיו את ההגה של המדינה המאוימת ביותר במזרח התיכון?".

 

זמיר השיב לטענת אוחנה ואמר כי "סיפור הטלפון הנייד של גנץ הוא ספין. אפשר לפרוץ לכל אחד לטלפון". אוחנה טען מנגד: "גנץ הוא לא כל אחד; הוא מתיימר להיבחר לראשות הממשלה". לטענת זמיר, "גנץ היה אזרח כשזה קרה. גם אנשי הביטחון אמרו שאין מידע ביטחוני מסוכן בטלפון, וגנץ - בניגוד לנתניהו - התראיין השבוע ואמר שאין שום דבר שיפריע".

 

אוחנה השיב: "גם נתניהו אומר שלא היה כלום ולא מאמינים לו. גם אם לא היה בטלפון של גנץ מידע ביטחוני, לא ייתכן שמי שמתיימר להיות ראש הממשלה יהיה סחיט על ידי המודיעין האיראני".

 


 

אוחנה הוסיף: "לראש הממשלה נתניהו לא פרצו שירותי המודיעין האיראני, גם אם הייתה לו בעבר פרשה אישית. לגנץ האיראנים פרצו, ושב"כ קבע את זה. הגשתי בקשה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון לכנס את ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים בנושא".

 

זמיר השיב: "הפריצה האיראנית אירעה בתקופת כהונת ראש ממשלה מהליכוד. אולי הפריצות העוינות לטלפונים של רמטכ"לים הן באחריותו".

 

השניים התייחסו גם לדיווחים על מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. לדברי אוחנה, "נתניהו רכש מניות של חברה שמייצרת גרפיט. מדובר בארבע חברות שונות, ובשנת 2010 הוא מכר את המניות האלה. חמש שנים לפני שהוחלט על רכישת הצוללות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה ממעון רה
"מכר את המניות חמש שנים לפני ההחלטה על רכישת הצוללות". נתניהו(צילום: אוהד צויגנברג)

זמיר אמר כי "נתניהו מכר את המניות שלו בחברה כבר בשלב העיסוק במכירת הצוללות למצרים. בשנת 2011 כבר הייתה הזמנה מצרית, שבבוא היום בוגי יעלון התפטר בגללה מתפקידו כשר הביטחון".

 

לטענת אוחנה, אין חוק שמחייב שתי מדינות ריבוניות כמו מצרים וגרמניה לקבל אישור מישראל כדי למכור צוללות. זמיר הופתע מהטענה: "למדינת ישראל יש אינטרס בשאלה אלו כלי מלחמה מוכרים לשכנינו. יש אינטרס ברור במכירת אמצעי הלחימה למצרים; אם לדעתך יש צורך לחקור את סיפור הטלפון הנייד של גנץ, אולי גם את סיפור הצוללות צריך לחקור".

 

אוחנה השיב: "את הפרשה הזו חקרו ובדקו. הגורמים המוסמכים שהם הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה בדקו את זה". לדברי אוחנה, "אין לי בעיה לחקור כל דבר, אבל בסופו של דבר יש חזקת חפות והיא מהווה אבן יסוד בדמוקרטיה".

גבי אשכנזי בראיון באולפן YNET (צילום: אבי מועלם)
"לא ידעתי על המכירה של הצוללות, הכל נעשה מאחורי גבי". אשכנזי(צילום: אבי מועלם)

- גבי אשכנזי, שאין עוררין על עשייתו, אמר אתמול באולפן: "לא ידע על המכירה של הצוללות, הכל נעשה מאחורי גבי".

אוחנה: "רכישת צוללות היא הליך שמעורבים בו מאות אנשים ממערכת הביטחון. הכל נכתב במסמכים ומתועד. אקח את המעורבים לפוליגרף, ואם אשכנזי לא היה מעודכן אז אולי הבעיה היא אצלו".

 

זמיר: "יעלון התפטר מתפקיד שר הביטחון בגלל הפרשה".

 

אוחנה: "יעלון התפטר אחרי שלקחו לו את תיק הביטחון והוא לא היה מוכן לקחת את תיק החוץ. נגעו לו בצעצוע אחרי שעשה טעות עם אלאור אזריה, ואחרי שגיבה את סגן הרמטכ"ל שזיהה תהליכים".

 

זמיר: "אוחנה מזדעק כי מדובר בנתניהו, ראש הממשלה, שסחר בביטחון שלנו. זו הטענה הקיצונית ביותר שיכולה להיות, בניגוד לטענות בתיקים האחרים שבהם הוא עומד מול כתבי אישום לפני שימוע, ואחד מהם על שוחד".

 

אוחנה: "זו טענה קיצונית, הזויה, מופרכת ומטורפת".

 

לדברי זמיר, "מדובר לכאורה בפרשה הביטחונית החמורה ביותר מבחינת שחיתות שהייתה במדינת ישראל. מעולם לא סחרו כך בביטחון ישראל. הציבור מבין שיש גבול לשחיתות".

 

- לפי הסקרים הציבור לא מתרשם מספין הטלפון, אבל מפריע לו משהו בצוללות.

אוחנה: "אני לא מתרגש מהסקרים. אנחנו מדברים על פרשת 3000 שאחרי שנסרקה במסרקות ברזל, נחקרה ונבדקה. צוות שלם חקר והפך, ועכשיו 20 יום לפני הבחירות מביאים לנו 'זווית חדשה'. נתניהו לא חשוד בפרשה, היועץ המשפטי לממשלה אמר את זה, זה ניסיון לספין, כי הם נכנסו לפאניקה מהטלפון של גנץ שנמצא בידי האיראנים".

 

- העימות הגדול בין גנץ לנתניהו לא קורה. למה נתניהו לא נאות? יכול להיות שהוא מפחד?

אוחנה: "קראתי לאחרונה שנתניהו כן שוקל לעשות את זה, ואני בטוח שאם יעשה כך ידו תהיה על העליונה. זו שאלה מורכבת ומקצועית מכדי שאוכל לענות עליה, אבל חשוב שאלה שמבקשים ומתיימרים להיות נבחרי ציבור יאמרו את דעותיהם בנושאים שונים".

 

זמיר: "אני מעריך שנתניהו מפחד. אבל לדעתי האישית, השאלה האמיתית היא לא מי ינצח מול המצלמות, יהיה חד יותר ורהוט יותר, אלא מי יטפל בנושאים שמפריעים לנו: בריאות, חינוך, תחבורה ציבורית, דת ומדינה, כלכלה וביטחון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רן דיקשטיין
אסף זמיר וח"כ אמיר אוחנה
צילום: רן דיקשטיין
מומלצים