שתף קטע נבחר

ישראל תבקש מתאילנד להעביר את האסיר נתי חדד לארץ

השרה שקד והשר ארדן חתמו על בקשה להעברתו של חדד מהכלא בתאילנד לישראל, על מנת שימשיך לרצות את עונש מאסרו בארץ. חדד נכלא בגין עבירות שונות ובהן הפעלת מרפאה ללא אישור והחזקת נשק

תנאי כליאה קשים. חדד לאחר מעצרו ()
תנאי כליאה קשים. חדד לאחר מעצרו

שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן חתמו היום (א') על בקשה להעברתו לישראל של האסיר נתי חדד (35) מהכלא בתאילנד.

 

חדד התגורר במשך שמונה שנים באי קוסמוי והפעיל מרפאה בלתי רשמית שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה. הוא נעצר ב-2017 במרפאתו ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות שונות, בהן החזקת נשק ללא רישיון, הפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא הכשרה. 

 

בנוסף, הוגש נגד חדד כתב אישום בגין עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והחזקת תרופות ללא רשיון, מכירת תרופות ללא רשיון והחזקת תרופות פגות תוקף, הכל במסגרת המרפאה שהפעיל. בגין עבירות אלו נידון לפני כשלושה חודשים לארבע שנים וארבעה חודשי מאסר בפועל, באופן מצטבר יחד עם מאסרו הראשון.

 

 

חדד טען כי הוא סובל מתנאי כליאה קשים בכלא התאילנדי, ובאוגוסט אף ניסה לשים קץ לחייו. סירטון שלו מאושפז בבית החולים הממשלתי בקוסמוי, שבו הוא נראה צנום ושדוף הופץ ברשתות החברתיות. מכריו מסרו כי הוא "מיואש ואיבד את הרצון והכוח לחיות". 

 

חדד פנה לשקד וארדן בהתאם להוראות החוק ולהסכם העברת האסירים בין ממשלת ישראל לבין ממלכת תאילנד. למרות שהוא אינו עומד באחד מתנאי החוק שעניינו מגורי קבע בישראל, השרים השתמשו בסמכותם ופטרו אותו מתנאי זה.

 

העברתו של חדד לישראל, אם תאושר על ידי ממשלת תאילנד, צפויה להוות שיפור משמעותי בתנאי הכליאה שלהם הוא זוכה, ותקרב אותו לבני משפחתו. בנוסף, היא תאפשר לשירות בתי הסוהר לשלבו בהליכים טיפוליים ושיקומיים שיאפשרו, אם יעמוד בדרישות המתאימות, גם לקצר את עונשו בעתיד.

 

שרת המשפטים שקד הביעה את תקוותה שמהלך יצלח: "בימים שלפני חג החירות אנחנו מוציאים את נתי חדד לחירות נפשית באמצעות ריצוי עונשו במדינת ישראל. אני מקווה שהוא יצליח לעשות את ליל הסדר בחיק משפחתו".

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי הוא מקווה שהליך העברה יתבצע באופן המהיר ביותר: "אני שמח לאשר את בקשתו של נתי ומקווה שהליך ההעברה יתבצע במהירות האפשרית, כדי להקל על תנאי מאסרו הקשים ולאפשר לו לפגוש את משפחתו בישראל בהקדם האפשרי".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים