שתף קטע נבחר

העימותים בהר הבית: כתב אישום נגד משליכי בקבוקי התבערה

בן 15 ובן 17 ממזרח ירושלים נאשמים כי זרקו בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה בהר הבית לפני כשבועיים - מה שהוביל לעימותים במתחם, לפציעת שוטרת וליותר מ-10 מעצרים. כתב האישום מייחס לשניים שורה של עבירות הקשורות לטרור

בקת
בקת"ב הושלך לעבר עמדת משטרה בשער האריות

 

כתב אישום נגד קטינים בגין פעולות טרור: בן 15 ובן 17 נאשמים כי השליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדת משטרה בהר הבית לפני כשבועיים, מה שהוביל לעימותים במקום. במהלכם, שוטרת נפגעה קל, יותר מ-10 חשודים נעצרו ועוכבו לחקירה, ושערי המתחם נסגרו לכניסת מתפללים ומבקרים.

 

השניים, תושבי מזרח ירושלים, נאשמים בשורה של עבירות הקשורות לטרור, בהן פעולה בנשק, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

 

לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר, ב-12 במרץ השניים זרקו בקבוק תבערה וירו זיקוקים לעבר כוחות משטרה, כאמור במטרה לפגוע בשוטרים, וזאת ממניע אידיאולוגי-לאומני על רקע ההתרחשויות באל אקצא ובשער הרחמים.

 

עוד עולה כי בסביבות השעה 13:17 ניגש אחד הנאשמים לפתח הכניסה של עמדת המשטרה, ובזמן ששהו בתוכה כמה שוטרים, הצית את בקבוקי התבערה ויידה אותם ממרחק של כמטר לעבר העמדה ולעבר השוטר שאייש את עמדת היומנאי בכניסה. בקבוקי התבערה פגעו בדלפק היומן בפתח העמדה והתלקחו. השוטר ששהה סמוך לתחנה הבחין במעשיו של הנאשם וקרא לו לעצור.

 

תוך כדי מנוסה, פנה הנאשם אל חברו וקרא לו לשגר את הזיקוקים לעבר השוטרים, תוך שסימן לו בידו "לייק". חברו הדליק את הזיקוקים וירה אותם לעבר השוטרים ממרחק של כ-15 מטרים.

 

 

 

בקת
עימותים בהר הבית. יותר מ-10 נעצרו לחקירה

נזק לענדת שמירה בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
הנזק לעמדת המשטרה בעקבות בקבוק התבערה(צילום: דוברות המשטרה)

בקת
(צילום: יואב דודקביץ')

בקת
(צילום: יואב דודקביץ')

מהומות בהר הבית (צילום: רפי קוץ)
מתפללים מוסלמים בהר הבית(צילום: רפי קוץ)

בקת

בקת

בעקבות הפרת הסדר, כאמור, הר הבית נסגר למבקרים. כוחות משטרה נכנסו לשטחו, הוציאו את המתפללים וסגרו את שערי הכניסה והיציאה למתחם. מהמשטרה נמסר כי במהלך החיפושים לאחר מכן נמצאו בכמה אזורים מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה.

 

העימותים גררו תגובות מצד הצדדים המעורבים. לשכתו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן גינתה באותו היום את ה"הסלמה הישראלית באל-אקצא", והזהירה מפני "ההשלכות החמורות שיתרחשו כתוצאה מהתוקפנות כלפי הפלסטינים והפלסטיניות שהתפללו במסגד". 

 

בחמאס פרסמו הודעה הקוראת להגיע למסגד אל-אקצא: "אנו קוראים לאומה הערבית והמוסלמית לנקוט עמדה רצינית ולעמוד נגד הכיבוש ותוקפנותו החוזרת ונשנית נגד עמינו ונגד המקומות הקדושים בירושלים".

 

השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר אז על הדברים: "אבו מאזן ממשיך לשקר ולהסית לאלימות יחד עם ארגוני הטרור בניסיונם להצית אש ולגרום למלחמת דת על הר הבית.

 

"לא נאפשר זאת. אני שב ומבהיר: לא יוקם מסגד נוסף בהר הבית ואנו נעשה את כל הנדרש כדי לשמור על הסטטוס קוו", אמר ארדן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים