שתף קטע נבחר

דיווח בגרמניה: נפתחה חקירה בפרשת הצוללות

העיתון "הנדלסבלאט" מדווח כי החקירה שתבדוק חשד להעברת כספי שוחד נפתחה אחרי בקשה ישראלית לסיוע משפטי. עד היום לא נענו בגרמניה לבקשות לסיוע ממשרד המשפטים בישראל

חקירת פרשת הצוללות מגיעה לגרמניה: לפי דיווח היום (ב') בעיתון הגרמני "הנדלסבלאט", התובע בעיר בוכום פתח בחקירה ראשונית של עסקת המיליארדים ובודק חשד להעברת כספי שוחד. לפתיחת ההליך הובילה, כך פורסם, בקשה ישראלית לסיוע משפטי.

 

הדיווח מגדיר את ההתפתחות האחרונה "נפיצה" עבור השלטון בברלין, שמשתתף בכשליש מעלות הצוללות כחלק ממה שמכונה "החוב ההיסטורי" לישראל. התובע בבוכום הוא שמתמחה בחקירות שחיתות כלכלית. לפי הידיעה לא נמסרה לה תגובה מהרשויות בגרמניה או מתאגיד "טיסנקרופ" שמייצר את הצוללות ואת הספינות שישראל סיכמה על רכישתן.

 

 

מטה תאגיד "טיסנקרופ" שבמרכז הפרשה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מטה תאגיד "טיסנקרופ" שבמרכז הפרשה(צילום: EPA)
 

פרשת הצוללות (או "תיק 3000") היא שם כולל לסדרה של עסקאות רכש עבור חיל הים בעשור האחרון תוך חשד להעברת שוחד לבכירים בצמרת הביטחונית-מדינית. העסקאות האלה כוללות רכישת צוללת שישית לחיל הים מהחברה הגרמנית טיסנקרופ, כוונה להזמין שלוש צוללות נוספות מהגרמנים, ורכישת ארבע ספינות טילים לשם הגנה על המים הכלכליים של ישראל ועל אסדות הגז.

 

משרד המשפטים בישראל לא קיבל עדכון בנושא הבדיקה או החקירה החדשה בגרמניה. אכן, במהלך החקירה בישראל היו פניות לעזרה משפטית בנושא ולקבלת חומרים הקשורים לחשדות. עד היום, הבקשות לא נענו חרף כמה תזכורות.

 

בנובמבר האחרון הודיעה המשטרה שיש תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד שישה מהמעורבים בפרשה - מקורבו של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון; סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, תא"ל (מיל') אבריאל בר יוסף; מפקד חיל הים לשעבר, אלוף אליעזר (צ'ייני) מרום; השר לשעבר ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג; ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה, דוד שרן; תא"ל (מיל') שייקה ברוש.

 

מי שהיה אמור להיות עד המדינה, מיקי גנור - נציג "טיסנקרופ" ששיחד לפי החשד את הבכירים בישראל - הפתיע בשבוע שעבר כשהודיע כי הוא חוזר בו מגרסתו הראשונית. גנור, שעדיין נתון במעצר והפך שוב לחשוד המרכזי, טוען כי העביר כספי ייעוץ בלבד ולא שוחד.

 

דניאל בטיני סייע בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
צוללת של חיל הים
צילום: גיל נחושתן
מומלצים