שתף קטע נבחר

תפנית בפרשת הצוללות: המשטרה תבקש לשחרר את גנור למעצר בית

עד המדינה בתיק 3000 יובא לבית משפט השלום בראשון לציון - שם תבקש המשטרה לשחררו למעצר בית ארוך בן 15 ימים. הודעה על המהלך נמסרה לפרקליטיו. גנור מוסיף לשתוק בחקירתו

בצעד מפתיע, תבקש המשטרה היום (ג') מבית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור למעצר בית ארוך בן 15 ימים. הודעה על כך נמסרה לפרקליטיו. גנור, יש לציין, מוסיף לשתוק בחקירתו.

מיקי גנור (צילום: יריב כץ)
מיקי גנור בבית המשפט שלשום (צילום: יריב כץ)

שלשום בית משפט השלום בראשון לציון האריך בחמישה ימים נוספים את מעצרו של גנור, שהחליט לחזור בו בשבוע שעבר מעדותו.

 

מהחשדות לשוחד עד לתפנית של גנור: תולדות פרשת הצוללות

 

נשיאת בית המשפט, השופטת עינת רון, ציינה אז כי "בהחלטה קודמת קבעתי שיש חשש לשיבוש שאינו מתחילת הפרשה אלא מהזמן הקרוב והוא קיבל תימוכין בחומר שהוצג בפניי. חשש זה עדיין קיים. מאז החלטתי הקודמת נמצא ביסוס לאותו חשד והוא מתחזק, חשש זה התרחב לתחומים אחרים".

 

 

 

במהלך הדיון בבית המשפט, שאל פרקליטו של גנור, עו"ד מאיר ארנפלד: "זה נכון לומר שגנור נחקר יותר מ-15 שעות מאז שנעצר לאחרונה?". נציגת המשטרה השיבה: "הוא נחקר חמש פעמים בסך הכול - שלוש פעמים חקירות ארוכות, שתיים קצרות".

 

עו"ד בעז בן צור, פרקליטו השני של גנור, אמר בדיון: "אנחנו בהארכת מעצר שנייה והעילה היא שיבוש מהלכי חקירה ועדיין לא הציגו אז אחת משתיים - או שעדיין לא הציגו ושומרים אותה בכיס או שאין. זה פסול, וזו סיבה חזקה בפני עצמה שאין לבצע הארכת מעצר שנייה".

עו
עו"ד בועז בן צור ועו"ד מאיר ארנפלד (צילום: מוטי קמחי)

 

הדרמה אחרי ההחלטה לסגת מההסכם

גנור ביקש בשבוע שעבר לסגת מההסכם שחתם מול המשטרה וחולל דרמה בחקירת תיק 3000. בעקבות בקשתו לחזור בו מעדותו, נחקר גנור ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, וטען להגנתו: "לא שיחדתי איש". גנור נעצר בחשד לעבירות שוחד, הלבנת הון, מסירת הודעה כוזבת ושיבוש הליכי משפט.

 

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בתחילה את מעצרו, אולם בית המשפט המחוזי בלוד קבע כי גנור ישוחרר למעצר בית. הפרקליטות ערערה על ההחלטה - וביום שישי האחרון קיבל בית המשפט העליון את הערעור וקבע כי גנור יישאר במעצר.

 

ב-ynet נחשף בסוף השבוע כי מקורבו לשעבר של גנור, עו"ד רונן שמר, הוא האדם שאיתו עומת גנור לאחר מעצרו. בחקירה הטיח שמר בגנור: "אתה משקר עכשיו".

 

עו"ד שמר עבד אצל גנור. בעבר, עם גל המעצרים הראשון, נעצר שמר ונשלח למעצר בית, והמשטרה ייחסה לו אז עבירות מס והלבנת הון, וטענה שביצע את הפעולות יחד עם גנור.

 

בדיונים בעניינו טענה המשטרה כי שמר גרס מסמכים והעביר חומרים לארכיון המשרד אולם עורכת דינו טענה כי "גריסת המסמכים נעשית כשגרה, לא יעלה על הדעת שמדובר בשיבו

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
מיקי גנור
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים