שתף קטע נבחר

מבוכה בכנסייה: האפיפיור תועד חומק מנשיקות

צפו: בסרטון שצולם שלשום נראה פרנסיסקוס מושך שוב ושוב את ידו ממאמינים שביקשו לנשק את "טבעת הדייג" האפיפיורית, מנהג רב שנים

האפיפיור פרנסיסקוס אִפשֵר היום (ד') לנזירות ולכמרים לנשק את הטבעת האפיפיורית שלו – יומיים אחרי פרסום סרטון שבו הוא נראה מושך את ידו שוב ושוב כדי לחמוק ממאמינים שביקשו לנשק את הטבעת. הסרטון ההוא עורר ביקורת מצד גורמים שמרנים בכנסייה הנמנים עם מבקרי האפיפיור הנוכחי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אפיפיור האפיפיור פרנסיסקוס חומק מ מנשקי טבעת (צילום: רויטרס)
האפיפיור מושך את ידו מאחת המאמינות, שלשום(צילום: רויטרס)

בקרב קתולים שמרנים יש מי שסבורים כי בכך שמשך בכוח את ידו ממאמינים שביקשו לנשק את הטבעת בגד האפיפיור בעקרונות הכנסייה. מנגד יש הטוענים כי הסרטון שעורר את הביקורת אינו מציג את התמונה במלואה.

 

האירוע המוזר התרחש ביום שני כשהאפיפיור ביקר בלורטו, אתר עלייה לרגל גדול באיטליה. פרנסיסקוס קיבל את פניהם של מאמינים שעמדו בתור ארוך. חלקם לחצו את ידו ואילו אחרים נישקו אותה או קדו בפניו לאות כבוד. הוא החל למשוך את ידו רק אחרי שבירך מאמינים רבים. מי שהתייצבו להגנתו מציינים את העובדה שבהמשך עוד היה עליו לברך אנשים חולים ולנהל תפילה במסגרת הביקור.

 

אפיפיור האפיפיור פרנסיסקוס חומק מ מנשקי טבעת (צילום: רויטרס)
"טבעת הדייג" נקראת על שם פטרוס הקדוש. האפיפיור חומק מאחת המנשקות(צילום: רויטרס)
אפיפיור האפיפיור פרנסיסקוס חומק מ מנשקי טבעת (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הסרטון סיפק חומר מצוין לקומיקאים. טרוור נואה, שמנחה את תוכנית הטלוויזיה האמריקנית "הדיילי שואו", חיקה אתמול את האפיפיור מושך את ידו ועקץ: "אני מתרשם מכמה שהוא מהיר, כאילו, כל פעם".

 

עם זאת היום, במהלך טקס שבועי בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן, כבר אפשר האפיפיור לנזירות ולכמרים לנשק את ידו. אחת המנשקות הייתה האחות מריה קונצ'טה אסו, נזירה בת 85 שהיא גם רופאה מיילדת ויילדה כ-3,000 תינוקות במהלך יותר מ-60 שנות עבודתה המיסיונרית ברפובליקה של מרכז אפריקה.

 

האפיפיור ציין כי הוא זוכר את פגישתו איתה בבנגוי ב-2015, שאליה הגיעה בקאנו. אחרי שבירך אותה והעניק לה מדליה, היא קדה בפניו ונשקה לו. בין המגיבים על כך היום היה הארכיבישוף מארק קולריג' בריסביין, שצייץ בטוויטר: "היא נישקה את הטבעת שלו!".

אפיפיור האפיפיור פרנסיסקוס חומק מ מנשקי טבעת (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

לפי מנהג הכנסייה, כל אפיפיור בוחר את הטבעת שלו, ובסוף כהונתו משמידים אותה. השמדת הטבעת נועדה לסמל את סוף תקופת שלטונו ולמנוע זיופים. טבעת האפיפיור מכונה "טבעת הדייג" על שם פטרוס הקדוש, האפיפיור הראשון, שהיה דייג.

 

הטבעת של האפיפיור פרנסיסקוס עשויה כסף מצופה זהב, ומוצג בה פטרוס הקדוש מחזיק את מפתחות הכס הקדוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
היא מנשקת, הוא בורח. האפיפיור חומק
צילום: רויטרס
מומלצים