שתף קטע נבחר

מסתמן: 7 שנות מאסר לעובד הקונסוליה הצרפתית שהבריח נשק מעזה

רומן פרנק נעצר לפני שנה בפרשה חמורה של הברחת נשק ליהודה ושומרון ברכבים דיפלומטיים תמורת עשרות אלפי שקלים. הוא הורשע בהסדר טיעון ויישלח לשבע שנות מאסר. בדיון אמר: "מצטער על כל מה שעשיתי"

 

רומן פרנק וסייען בבית משפט השלום באר שבע (צילום: הרצל יוסף)
רומן פרנק בבית משפט השלום בבאר שבע לפני שנה(צילום: הרצל יוסף)

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את את רומן פרנק (25), עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים שנעצר לפני שנה בפרשה חמורה של הברחת אמצעי לחימה מעזה לאיו"ש תוך ניצול הרכב הקונסולרי של הקונסוליה הצרפתית. פרנק הורשע בהסדר טיעון בעבירות של ייבוא נשק, נשיאה והובלת נשק וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

 

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל עליו עונש מאסר של שבע שנים, מאסר על תנאי וקנס כספי. ישנה הסכמה בין הצדדים גם לעניין העונש, אך גזר הדין נדחה ל-8 באפריל. בדיון אמר פרנק: "אני מצטער על כל מה שעשיתי ועל כל הבעיות שנגרמו בגללי".

 

נציג הפרקליטות אמר בדיון כי "העונשים מעבירים מסר ברור, במיוחד באשר לפרנק, שייבוא נשק לשטחי מדינת ישראל היא עבירה חמורה ומי שינהג כך צפוי לעונש מאסר חמור בהתאם". עוד אמר כי "הדברים נכונים במיוחד לגבי זרים שינסו לנצל את מעמדם הקונסולרי או הדיפלומטי על מנת לבצע עבירות מסוג זה".

הרכב בו השתמש תושב מזרח ירושלים החשוד בהברחת נשק לעזה (צילום:תקשורת שב
הרכב בו השתמשו להברחות(צילום:תקשורת שב"כ)

  

לפי כתב האישום, פרנק קיבל את אמצעי הלחימה מפלסטיני תושב רצועת עזה, המועסק ב"מרכז התרבות הצרפתי" ברצועה, והעביר אותם לגורם ביהודה ושומרון שמכר אותם לסוחרי אמל"ח. כל כלי הנשק נמכרו וכבר פוזרו בשטחים. על פי הודעת שב"כ מלפני שנה פרנק העביר כ-70 אקדחים ושני רובי סער. 

 

בין העצורים שהיו מעורבים בהברחות היו תושב מזרח ירושלים, העובד כמאבטח בקונסוליה הצרפתית בירושלים, וכן פלסטינים מרצועת עזה ששהו שלא כחוק ביהודה ושומרון. במסגרת החקירה של שב"כ והמשטרה נעצרו עד כה תשעה חשודים ונגד שישה מהם הוגשו כתבי אישום על ידי הפרקליטות.

 

 

מהחקירה עלה כי פרנק פעל אך ורק ממניעים של בצע כסף בתמורה לרווח כספי, ולא מסיבות אידיאולוגיות. בנוסף עלה כי הוא פעל על דעת עצמו וללא ידיעת הגורמים הממונים עליו. כך לדוגמה, באחד המקרים קיבל פרנק 700 דולר תמורת העברת 6-5 אקדחים. במקרה אחר קיבל על עסקה נוספת כ-5,000 שקלים ובאירוע נוסף, שבו הועברו כ-17 אקדחים ורובה, קיבל עובד הקונסוליה סכום של כ-10,500 שקלים. גורמים שמעורבים בפרטי המקרה אמרו שפרנק היה אדיש לגמרי בחקירתו לאפשרות שהנשק שהבריח עלול לגרום להרג אזרחים ישראלים.

 

פרקליטו של פרנק טען בדיון, כי "חלקו היה קטן מהעצורים האחרים בפרשה ולא הוא זה שיזם את העברתם של כלי הנשק או הבאתם לקונסוליה". בנוסף הוא טען כי הוא גם "לא היה זה שסחר בנשק לאחר מכן" וכי "לא היה לו עניין במכירת הנשק או אפילו בהובלת הנשק למעט הסכום הלא גדול שהוא קיבל".

 

הפרקליט ציין כי כאשר פרנק מסתכל אחורה על מה שקרה הוא מרגיש שהיה מאוד נאיבי והוא משלם ביוקר. "הוא הבין שעשה את טעות חייו", אמר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
רומן פרנק בבית המשפט לפני שנה
צילום: הרצל יוסף
מומלצים