שתף קטע נבחר

החטופה שילדה בשבי: בעלי התעלל בי כמו החוטפים

העולם התרגש כשקייטלן, ג'ושוע ו-3 ילדיהם חולצו בפקיסטן אחרי 5 שנים. כעת היא חושפת שאת השבי העבירה עם בעל מתעלל שאיים לשפוך עליה שמן רותח וכלא אותה בשירותים כי הוא "לא יכול לראות אותה". כשחזרו תקף אותה מינית וקשר, לילדים הורה לה לפנות ב"גברתי" ו"אדוני" כדי שתרגיש נחותה

קייטלן קולמן, שיחד עם בעלה וילדיהם הוחזקה במשך חמש שנים בשבי בידי ארגון טרור בפקיסטן, העידה בסוף השבוע בבית משפט בקנדה נגד בעלה, וטענה כי הוא נהג בה באלימות במהלך השבי, לפניו ואחריו – ולמעשה היה גרוע לא פחות מחוטפיהם. בעלה של קולמן, ג'ושוע בויל, מואשם ב-19 סעיפים, בהם תקיפה מינית, כליאה ואיומים ברצח.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

בויל, קולמן וילדיהם במהלך השבי (צילום: AFP / SITE Intelligence Group) (צילום: AFP / SITE Intelligence Group)
בויל, קולמן וילדיהם במהלך השבי(צילום: AFP / SITE Intelligence Group)

בויל עם החזרה לקנדה. טען שהחוטפים אנסו את אשתו (צילום: AP) (צילום: AP)
בויל עם החזרה לקנדה. טען שהחוטפים אנסו את אשתו(צילום: AP)

קולמן, בויל וילדיהם חולצו מהשבי בפקיסטן באוקטובר 2017, אחרי חמש שנים בידי "רשת חקאני", ארגון טרור שהוא בעל בריתו של הטליבאן. השניים נחטפו במהלך טיול באפגניסטן בשנת 2012, ולפני שנה וחצי חילצו אותם כוחות הביטחון של פקיסטן מהמקום שבו הוחזקו בצפון-מערב המדינה, ליד הגבול עם אפגניסטן. עם שחרורם שבו קולמן האמריקנית, בויל הקנדי ושלושת הילדים שנולדו להם בשבי לקנדה, ובשובם סיפר ג'ושוע כי החוטפים רצחו בת נוספת שנולדה להם – ואנסו את אשתו. החוטפים הכחישו את הטענות הללו.

 

כעת חושפת קולמן בהדרגה את שעבר עליה בשנות השבי, לפניהן ואחריהן: לדבריה לא רק שמצאה עצמה בידיו של ארגון טרור מסוכן, היא גם נאלצה לחלוק את תקופת השבי עם בעל מתעלל ששלט בכל פרט ופרט בחייה, כלא אותה ואיים שוב ושוב לרצוח אותה בדרכים איומות. "ההתנהגות שלו הייתה בדיוק כמו של השובים", אמרה ביום שישי בבית המשפט. "אסור היה לי לעולם לחלוק עליו, אפילו בעניינים קטנים. בעבר הוא הבהיר שהוא לא חש שום אשמה על פגיעה כלשהי בי".

בויל לפני שנה וחצי. קולמן: "התקופה האפלה בחיי" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בויל לפני שנה וחצי. קולמן: "התקופה האפלה בחיי"(צילום: רויטרס)

קולמן בת ה-33, שגרה כעת בפנסילבניה שבארה"ב עם משפחתה, הגיעה לצורך המשפט לקנדה, אבל את העדות ביום שישי היא מסרה בשיחת וידאו מחדר נפרד כדי שלא תצטרך לשהות באותו החדר עם בויל, בן 35. קולמן, שהכירה את בויל בגיל 16 בצ'אט באינטרנט, סיפרה כי במרוצת השנים החל להתעלל בה, וכי בתקופת השבי נהג לחנוק, לנשוך ולהכות אותה כעונש כשהתנהגותה לא מצאה חן בעיניו.

 

את העדות במשפטו של בויל מסרה קולמן מחדר נפרד באמצעות שיחת וידאו כדי למנוע ממנה את הצורך לשהות איתו באותו החדר. היא העידה כי במהלך השבי דרש ממנה בין השאר להישאר פרקי זמן ממושכים בתא שירותים בטענה שהוא לא יכול לסבול את המראה שלה. עוד סיפרה כי צחק שישרוף אותה למוות או ישפוך עליה שמן רותח כדי להרוג אותה. "זו כנראה הייתה התקופה האפלה ביותר בחיי", אמרה בבית המשפט.

קנדה קייטלן קולמן חטופה שבויה פקיסטן מעידה נגד בעלה על תקופת השבי (צילום: רויטרס)
קייטלן קולמן בשבוע שעבר. "הוא היכה, חנק, נשך"(צילום: רויטרס)

קנדה ג'ושוע בויל חטוף פקיסטן משפט מעידה נגדו אשתו קייטלן קולמן (צילום: רויטרס)
בויל בבית המשפט. כל האישומים נוגעים לתקופה שאחרי השבי(צילום: רויטרס)

לדברי קולמן, כשהמשפחה חזרה לקנדה הגיש לה בויל רשימה מפורטת של כללים הנוגעים לתזונה שלה, למשקלה, למראה שלה וליחסי מין, והוא נהג להעניש אותה על כל הפרה שלהם. אל הילדים אילץ אותה לפנות בתארים "אדוני" ו"גברתי" כדי לגרום לה להרגיש כאדם הנחות ביותר בתוך המשפחה. כחודש לאחר שובם, כשסירבה לקיים איתו יחסי מין, הורה לה להיכנס למיטה, קשר אותה ותקף אותה מינית. היא בכתה וביקשה ממנו לשחרר אותה, והוא השיב לה שישחרר אותה אם תשכב בשקט 30 דקות – דברים שנשמעו לה דומים מאוד לדברים שאמרו החוטפים בתקופת השבי.

 

"הרבה פעמים השומרים היו אומרים לי דברים כמו 'אם תתנהגי יפה במשך יום אחד, נחזיר לך את הילד שלך, או אם תתנהגי יפה כך וכך זמן, נעשה כך וכך'", העידה. "הם מעולם לא קיימו את ההבטחה". כשעברו 30 דקות ביקשה קולמן מבויל שוב שישחרר אותה, והוא השיב: "שיקרתי".

קנדה קייטלן קולמן חטופה שבויה פקיסטן מעידה נגד בעלה על תקופת השבי (צילום: AFP)
קולמן באונטריו בשבוע שעבר. "הכריח אותי לבלוע כדורי שינה"(צילום: AFP)

קנדה ג'ושוע בויל חטוף פקיסטן משפט מעידה נגדו אשתו קייטלן קולמן (צילום: AFP)
בויל בבית המשפט. הבטיח לשחרר את אשתו ואז הודיע לה: "שיקרתי"(צילום: AFP)

בויל עומד לדין אך ורק על מעשים שבוצעו לאחר שובה של המשפחה מפקיסטן, ולא על מעשים שביצע לכאורה בשבי. במשפט העידה קולמן כי במקרה אחד הכריח אותה בויל לבלוע כדורי שינה. היא מסרה גם עדויות קשות נוספות על מעשים אלימים, עדויות שקשה מאוד להעלות על הכתב.

 

משפחותיהם של בני הזוג בויל וקולמן נשאלו בעבר שוב ושוב מדוע הם יצאו לטיול תרמילאים באזור מסוכן כל כך, במיוחד בהתחשב בעובדה שקולמן הייתה בהיריון באותה העת. עם שובם טען בויל כי נסע לאפגניסטן כדי לעזור ל"תושבי כפרים שחיו בעומק השטח שבו שולט הטליבאן וששום עובד סיוע, שום ארגון צדקה ושום ממשלה אינם מצליחים להגיע אליו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP / SITE Intelligence Group
בויל, קולמן וילדיהם במהלך השבי
צילום: AFP / SITE Intelligence Group
מומלצים