שתף קטע נבחר

שקד תדרוש לעגן את הרפורמות בהסכמים קואליציוניים: "אבטל את ההפיכה של ברק"

בדומה לתקדים נתניהו במשרד התקשורת: שרת המשפטים הבטיחה כי תדרוש בהסכמים שכל המפלגות יתמכו ביוזמותיה. "המהפכה החוקתית של אהרן ברק שיתקה את מערכות הממשל, אני אבטל אותה", הבטיחה

שבוע ויום לפני הבחירות, מתחייבת שרת המשפטים איילת שקד כי תעגן בהסכמים קואליציוניים את המשך הרפורמות המשפטיות שהיא מבקשת לקדם. זאת, כדי למנוע מצב שמרכיבי הקואליציה הבאה יטילו וטו על יוזמות במערכת המשפט, כפי שקרה בקדנציה החולפת, אז ליו"ר כולנו משה כחלון הייתה זכות וטו בנושא. "אבטל את המהפכה המשפטית של אהרן ברק", אמרה הבוקר שקד בכנס ראשי מועצות אזוריות וסגניהם.

איילת שקד בכנס כלכלת ישראל (צילום: אוהד צויגנברג)
"אבטל את המהפכה החוקתית של ברק". שקד(צילום: אוהד צויגנברג)
 

"נטל לעצמו סמכויות שלא העניקו לו". אהרן ברק (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
"נטל לעצמו סמכויות שלא העניקו לו". אהרן ברק(צילום: גיל יוחנן)

"הדרישה המרכזית שלנו בהסכם הקואליציוני תהיה 'צ'ק פתוח' לביצוע כל הרפורמות של "הימין החדש", הוסיפה שקד, מספר 2 במפלגת הימין החדש. "כל סיעות הקואליציה יחויבו לתמוך בכל רפורמה משפטית שלנו". זאת, בדומה לסעיף שהכניס ראש הממשלה בנימין נתניהו בהסכמים הקואליציוניים בכנסת ה-20 בענייני תקשורת, ולפיו לאף אחד מהשותפות הקואליציוניות אין יכולת להתערב בהחלטותיו במשרד.

 

שקד תקפה שוב את "אבי האקטיביזם החוקתי" כהגדרתה, נשיא בית המשפט העליון לשעבר ברק ואמרה: "ב- 30 השנים האחרונות הוביל אהרן ברק הפיכה. הוא נטל לבג"ץ סמכויות שאף אחד לא העניק לו. המהפכה החוקתית של ברק שיתקה בהדרגה את מערכות הממשל בישראל. שרים פוחדים לקבל החלטות. יועצים משפטיים שולטים בממשלה. מדינת ישראל תקועה ונבוכה. בארבע השנים האחרונות קידמתי מהפכת נגד באמצעות מינוי שופטים מרוסנים הרבה יותר. וכעת, הגיע הזמן להשלים את המלאכה".

 

"בממשלה הבאה נדרוש בהסכמים הקואליציוניים, שכל המפלגות יתמכו ביוזמות שלי בתחום המשפטי, בדיוק כפי שנתניהו קיבל בקדנציה האחרונה בתחום התקשורתי", אמרה שקד. "על כן, אני אומרת כאן בצורה ברורה - בארבע השנים הבאות שלי כשרת המשפטים, אבטל את המהפכה החוקתית של ברק. הממשלה תחזור למשול. השופטים יחזרו לשפוט. מדינת ישראל תחזור לנצח".

 

לפני כשבועיים הציגה שקד את תכנית 100 הימים לתחילת הקדנציה הבאה, הכוללת ביטול הוועדה למינוי שופטים לשופטי עליון. במקום זה הם ימונו על ידי שרת המשפטים, שתביא מועמד לאישור הממשלה והכנסת. בנוסף הודיעה כי בכוונתה לקיים שימוע ציבורי לשופטי עליון, להעביר את פסקת ההתגברות במתכונתה המלאה, לאפשר מצב שבו שר יוכל לייצג את עצמו בבית המשפט, גם בניגוד לדעת היועץ המשפטי שלו, ולהעביר את חוק היועצים המשפטיים שנתקע בקדנציה הקודמת ולא הושלם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אברהם אזולאי
השרה שקד
צילום: אברהם אזולאי
מומלצים