שתף קטע נבחר

 

"איים, השתולל, צרח": החשוד ברצח יסמין רז נמצא בעבר לא כשיר לעמוד לדין

ב-2017 הוא תקף לקוחות בפיצרייה, שנה לאחר מכן איים על שכן ושלף סכין: הגבר שנעצר בחשד לרצח הצעירה שהושלכה מהקומה השישית בחולון הואשם בער באיומים ובתקיפה, אך התיקים נגדו נסגרו בעקבות חוות דעת פסיכיאטריות. רק בפברואר אמרו במשטרה: "הוא לא מסוכן לציבור"

 

העדים למותה של יסמין רז משחזרים

העדים למותה של יסמין רז משחזרים

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
הוא נעצר בחשד לרצח יסמין רז - אבל בחקירה התברר כי רק בחודשים האחרונים נסגרו נגדו שני תיקים פליליים, לאחר שלא נמצא כשיר לעמוד לדין: היום הוארך מעצרו של הגבר בן ה-48, שחשוד שגרם בכוונה תחילה למותה של רז, בת 28 מחולון.
 

בחודש יוני 2017 הואשם אותו הגבר בעבירות של איומים ותקיפת לקוח בפיצרייה בתל אביב ובחודש אוגוסט 2018 הואשם בעבירות של איומים, הפרעה לשוטרים והתנגדות למעצר, לאחר ששכנים התלוננו על רעש שהשמיע מדירת חברו ברחוב רבינוביץ' בחולון.

החשוד במעורבות רצח יסמין רז (צילום: מוטי קמחי)
החשוד ברצח יסמין רז בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

באותה הדירה התגוררה רז כמה שנים לאחר מכן, וממנה על פי החשד הושלכה מהקומה השישית. חוות דעת פסיכיאטריות, שהוגשו לבית המשפט בתל אביב, הובילו לסגירת התיקים הפליליים נגד החשוד.

 

על פי כתב אישום שהוגש ביוני 2017, החשוד במעורבות רצח הגיע בלילה לפיצרייה בת"א והחל לקחת אוכל משולחנות של לקוחות. אחד מעובדי המקום ניגש אליו, ביקש ממנו לעזוב ואף הביא לו אוכל בחינם, אולם החשוד חזר וביקש להחליף את המנה שקיבל.

 

השיחה בין יסמין לדודה זמן קצר לפני שנפלה

השיחה בין יסמין לדודה זמן קצר לפני שנפלה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

יסמין רז ז
יסמין רז ז"ל

בהמשך תקף את עובד המקום ואיים שידקור אותו באמצעות בקבוק בירה. הוא חזר למקום עם צינור ברזל ומזרק ואיים על העובד: "אני אז**ן אותך ואראה לך מה זה".

 

בכתב אישום נוסף שהוגש באוגוסט האחרון בעקבות אירוע שקרה בדצמבר 2015, משתקפת כנראה האווירה בדירה ברחוב רבינוביץ' בחולון, שבה מצאה רז את מותה ב-20 בינואר 2019. מכתב האישום עולה כי בעקבות רעש שעלה מהדירה, ביקש אחד השכנים מהחשוד ברצח להיות בשקט, אז הוא שלף סכין ואיים עליו שיפגע בו ובהמשך נמלט מהמקום. בהמשך הוזעקו שוטרים למקום מגוריו של החשוד בחולון בכוונה לחקור אותו, אולם הוא השתולל, צרח, ירק על אחד השוטרים והתנגד למעצרו.

 

בחודש נובמבר 2018 נקבע בהחלטה שיפוטית כי "הנאשם לא כשיר לעמוד לדין, הגם שבשעת המעשה לא יכול היה להבחין בין טוב לרע". בחוות דעת מעודכנת מחודש דצמבר 2018 נקבע כי החשוד "נמצא במצב פסיכוטי ואינו מסוגל לעקוב אחר ההליך המשפטי".

  (צילום: יריב כץ)
הבניין שממנו נפלה רז אל מותה(צילום: יריב כץ)
 

בדיון האחרון בו הובא החשוד לבית המשפט, עוד בטרם נעצר בחשד לרצח כשבועיים לאחר מותה של רז, אמרה התובעת המשטרתית כי הנאשם לא מהווה סכנה לציבור וציינה לפרוטוקול: "איננו מוצאים סיכון מיוחד ועל כן הוסכם כי לא יקבעו דרכי טיפול".

 

רז נמצאה פצועה במצב אנוש ב-20 בינואר לאחר שנפלה מהקומה השישית של בניין מגוריה. בתחילה טענו במשטרה שככל הנראה מדובר בהתאבדות ושאין חשד לפלילים, אולם בעקבות דרישת משפחתה של המנוחה נפתחה חקירה.

 

השופט עלאא מסארווה האריך היום את מעצרו של החשוד בארבעה ימים וקבע כי "קיימת ראייה משמעותית נוספת, ראייה חשובה". השופט הוסיף כי הושקעה מחשבה רבה בתוכנית החקירה, וכי נעשות במקביל פעולות ללא הרף. "אין צורך להרחיב על המסוכנות וגם השיבוש לא נפקד ממקומו חרף נתוניו האישיים הלא פשוטים של החשוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים