שתף קטע נבחר

ההנחיות עודכנו: מתי "לאפ דאנס" במועדון חשפנות נחשב לזנות?

ריקוד ה"לאפ דאנס" האינטימי במועדוני החשפנות ייחשב מעתה למעשה זנות אם יעמוד בכמה תנאים שהגדירה הפרקליטות, בהם משכו, רציפותו והדדיותו. במשטרה הסבירו: "המועדונים מנצלים נשים מאוכלוסיות מוחלשות"

אילוסטרציה חשפנית  (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

מעתה - "לאפ דאנס" שקול לזנות: פרקליט המדינה שי ניצן פרסם היום (ג') הנחיה מעודכנת בעניין מדיניות האכיפה בעבירות הנלוות לזנות. בין היתר התייחס לתופעת ה"לאפ דאנס", ריקוד אינטימי של חשפניות במועדונים הכולל לרוב מגע מיני עם הלקוחות, וקבע כמה תנאים שלפיהם גם הריקוד ייחשב לזנות.

 

 

ההנחיה קובעת כמה קריטריונים לצורך הכרעת השאלה אם "לאפ דאנס" מגיע לכדי מעשה זנות. התנאים: עד כמה המגע הפיזי רציף, צמוד, נרחב, אינטימי והדדי, וכן מה היה משכו.

 

 

הפרקליטות הודיעה על ההחלטה לאכוף את החוק ולאסור על ריקודי "לאפ דאנס" במועדני חשפנות כבר באוגוסט אשתקד. אז הסבירה ראש חוליית סחר בבני אדם במשטרה, רב-פקד שרית פרץ, כי "מועדוני החשפנות בישראל נהגו בין היתר לאפשר מתן שירותי מין בתוך המועדונים ובניגוד לחוק".

 

היא הוסיפה: "אנחנו מדברים על נשים שברוב המקרים מגיעות משכבות אוכלוסייה מוחלשות. אותם בעלי מועדונים מנצלים אותן כדי להרוויח יותר כסף. משטרת ישראל תפעל בנחישות לאכיפה נגד התופעה".

 

 

מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, עו"ד ניצן כהנא, בירכה על החלטת הפרקליטות מאוגוסט ואמרה כי "מועדוני החשפנות הם חלק מרכזי בתעשיית הזנות, לא רק בגלל החדרים האחוריים שבהם מנוצלות נשים לאקט מיני מלא, אלא גם בגלל ה'לאפ דאנס', שבמשך שנים ניסו לטעון שהוא 'ריקוד תמים', אף שברור לכל שמדובר במגע מיני שכל מטרתו היא סיפוק יצריהם של באי המקום".

  

חלק מעובדות תעשיית המין הביעו בשנה שעברה כעס ואכזבה מהנחיית הפרקליטות וטענו כי ההחלטה תפגע בהן כלכלית, כמו גם בזכויותיהן לחופש העיסוק. שלי, חשפנית בשנות ה-30 לחייה, אמרה אז: "זה יגזול פרנסה מכל כך הרבה בנות שנמצאות שם מבחירה. מעציב אותי שמזלזלים ברצון שלנו לעבוד וטוענים שאנחנו מנוצלות וצריכות הצלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים