שתף קטע נבחר

פורר מישראל ביתנו: "הבחירות יהיו יום כיפור של הסוקרים"

בראיון לאולפן ynet דחה ח"כ עודד פורר את טענות אריה דרעי שאמר כי ישראל ביתנו הפכה למפלגה סקטוריאלית של עולי ברה"מ לשעבר: "הם הפכו את משרד הפנים לסניף של ש"ס"

 

 

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו טוען שהסקרים לגבי מפלגתו שגויים, ובראיון לאולפן ynet הדגיש כי יום הבחירות יהיה "יום כיפור לסוקרים – לא רק לגבי ישראל ביתנו, אלא לגבי כולם. סקרים שנערכים בפאנלים אינטרנטיים מדירים קבוצות אוכלוסייה שלמות, אתם תראו תוצאות שונות דרמטית בעניין הזה".

 

פורר גם דחה את טענות יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שטען כי ישראל ביתנו הפכה למפלגה סקטוריאלית של עולי ברית המועצות לשעבר: "למרות שסבי עלה מבלרוס, אני לא מדבר במבטא רוסי ואפילו לא כל כך יודע רוסית. אנחנו אלה שקידמנו תכנית לעידוד עלייה מצרפת וממדינות ערב. המפלגות האחרות זנחו את העלייה והקליטה כערך ציוני. ישראל צריכה גם לכלכלה שלה עוד מיליון עולים כמו בשנות ה-90".

עודד פורר (צילום: ירון ברנר )
"משרד הפנים הפך לסניף של ש"ס". פורר(צילום: ירון ברנר )

- אולי אתם נתלים בקול הרוסי לחינם? עברו כמעט 30 שנה מאז העלייה הגדולה ואותם עולים הם ישראלים לכל דבר.

"בארבע השנים האחרונות עלו קרוב ל-100 אלף איש למדינת ישראל, ומחציתם עלו ממדינות ברית המועצות לשעבר. בלי קשר אליהם, ישראל ביתנו היא היחידה שדאגה לאוכלוסייה המבוגרת שנמצאת במקבצי הדיור, זו שקשה לה. אותה אוכלוסייה רוצה גם מדיניות ביטחון עם גבולות מסוימים, שלא מתכופפת ועומדת על קוויה האדומים".

 

- בהנחה שתעברו את אחוז החסימה, המחיר הפוליטי יעלה לאור התסבוכת המשפטית שראש הממשלה נמצא בפניה?

"המחיר הוא מחיר של עקרונות, לא קשור לא לתסבוכת ולא למה יהיו התוצאות. לא נשב בממשלה שלא תהיה ממשלת ימין, אבל גם כדי לשבת בממשלת ימין יש לנו תנאים. לא נשב שם בכל מחיר והוכחנו את זה בכנסת היוצאת. כשהתחיל המושב הראשון של הכנסת היוצאת לא הצטרפנו לממשלה כי לא נתנו לנו את העקרונות שרצינו לגבי העלאת קצבאות הזקנה לקשישים".

 

- תדרשו את משרד הפנים כתנאי?

"משרד הפנים יהיה אחד התנאים שנדרוש מהסיבה הפשוטה שהפכו אותו לסניף של ש"ס. הפכו את משרד הפנים למשרד ששולח אזרחים שחיים פה 20 שנה וגם כאלה שנולדו פה לבדיקות דנ"א, ומורים להם לשנות בתעודת הזהות שלהם את הרישום יהודי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות ישראל ביתנו
ח"כ עודד פורר
צילום: דוברות ישראל ביתנו
מומלצים