שתף קטע נבחר

בן גביר תובע מפייסבוק כרבע מיליון שקלים: "מחריבה את הקמפיין"

יממה לאחר שהרשת החברתית חסמה את עמודו, הודיע המתמודד לכנסת מטעם עוצמה יהודית כי הוא תובע את החברה בגין "הנזק שנגרם לקמפיין הבחירות שלו". מפייסבוק טרם נמסרה תגובה

עו"ד איתמר בן גביר הודיע היום (ה') כי הוא תובע 250 אלף שקלים מחברת פייסבוק, זאת לאחר שאתמול חסמה האחרונה את העמוד שלו ברשת החברתית בגין הפרות תנאי שימוש. בן גביר הוסיף כי אם החסימה לא תיפתח באופן מיידי הוא יגיש תביעת נזיקין על סך שלושה מיליון שקלים.

ועדת הבחירות (צילום: אוהד צויגנברג)
"נזק של מיליוני שקלים למסע הבחירות". בן גביר(צילום: אוהד צויגנברג)
 

במכתב ששלח היום לרשת החברתית, הלין בן גביר - המתמודד מטעם מפלגת עוצמה יהודית ברשימת איחוד מפלגות הימין - על "הנזק שנגרם לו" סמוך למועד הבחירות: "אין ספק שההתנהלות של פייסבוק גרמה וגורמת נזק אנוש ויש להוסיף כי מפלגתו השקיעה בפייסבוק כספים רבים. אנו רואים בדף הפייסבוק אמצעי מרכזי לפרסום. חסימת הפרופיל מחריבה את מסע הבחירות".

 

אחת הסיבות שגרמו לפייסבוק לחסום את בן גביר היא תמונה שבה נראים ראשי עוצמה יהודית לצד הכיתוב "אלף מחבלים מתים ולא תיפול שערה אחת של חייל צה"ל". עם זאת, לא מדובר בפוסט היחיד שעליו דיווחו משתמשים לרשת החברתית. גורם הבקיא בפרטים מסר כי בן גביר הוזהר לפני שנחסם.

 

בן גביר התייחס לפוסט במכתב שהגיש: "עיון בסיבת החסימה מלמדת על עובדה מדהימה ולפיה מדובר בפוסט ישן ויתרה מזאת, המסר שנכתב בפוסט הוא מסר חוקי ואין בו שום דיבור של שנאה, או גזענות".

 

בן גביר הוא בעל ניסיון עשיר בתביעות מסוג זה ובעבר הוא כבר זכה בעשרות תביעות נזיקין ותביעות לשון הרע נגד שלל גורמים פרטיים וכן נגד משטרת ישראל. ל-ynet אמר: "פחות משבוע לפני בחירות, ופייסבוק עורכת נגדי מסע השתקה, ומנסה לסתום לי את הפה.

 

"אני מעריך את הנזק שנגרם לי במליוני שקלים, והגיע הזמן שבפייסבוק יבינו שאם משתיקים - משלמים. מטעמי פשרה אני מוכן לקבל כרגע פיצוי של רבע מליון שקלים על העוול שנגרם לי, אך שיהיה ברור - לו זה יימשך כך עד הבחירות, אתבע את פייסבוק על מליוני שקלים. ניפגש בבית המשפט".

 

מפייסבוק טרם נמסרה תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
איתמר בן גביר
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים