שתף קטע נבחר

ל-68% מהאמריקנים אין בעיה שהנשיא יהיה הומו

סקר חדש מצביע על שינוי בעמדת האמריקנים לגבי המועמדים לנשיאות. 54% אמרו ש"יהיה להם נוח" עם מועמד הומו ו-14% נלהבים מהרעיון

לרוב האמריקנים אין בעיה שמועמד לנשיאות ישתייך לקהילת הלהט"ב. כך עולה מסקר משותף של רשת NBC ו"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם השבוע.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

54% מהנשאלים בסקר אמרו ש"יהיה להם נוח" עם מועמדים ומועמדות שהם הומואים או לסביות. 14% נוספים אמרו שהם נלהבים מהרעיון.

פיט בוטיג'ג' ראש עיריית סאות בנד אינדיאנה ארה
פיט בוטיג'ג' (משמאל) בחתונה עם בן זוגו
 

הסקר מגיע ברקע הודעת מנהלי קמפיין הבחירות של פיט בוטיג'ג', ראש עיריית סאות בנד שבאינדיאנה ומועמד בפריימריז במפלגה הדמוקרטית, על גיוס "סכום מרשים" של כספים לקמפיין שלו. בוטיג'ג' בן ה-37 הוא הומו מוצהר ונישא לבן זוגו בחודש יוני האחרון.

 

בוטיג'ג' חסר ניסיון ברמה הארצית, אך מסתמן כגורם שעשוי להיות משמעותי בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות ב-2020. בקמפיין הבחירות שלו אמרו שהוא הצליח לגייס 7 מיליון דולר ברבעון הראשון של גיוס הכספים.

פיט בוטיג'ג'  דמוקרטים  ארה
בן 37 והומו מוצהר. בוטיג'ג'(צילום: EPA)

הסקר מצביע על שינוי בעמדות האמריקנים לגבי המועמדים לנשיאות. בשנת 2006 יותר ממחצית מהאמריקנים התנגדו לרעיון של נשיא מקהילת הלהט"ב. 34% אמרו אז ש"ירגישו מאוד לא בנוח" ו-19% אמרו שיש להם "הסתייגויות" בנוגע להומו או לסבית שיתמודדו בבחירות לנשיאות.

 

באותה שנה, רק 5% אמרו שהם יהיו נלהבים מהרעיון של מועמד מהקהילה הגאה. 38% אמרו ש"יהיה להם נוח" עם מועמד כזה.

 

השינוי בעמדת האמריקנים לא נובע רק מהעלייה בסובלנות בקרב הבוחרים הצעירים, שבוטיג'ג' יכול לטעון שהוא מייצג. בקרב בני גיל הזהב יש סיכוי גבוה יותר לשמוע הסתייגויות לגבי מועמדים מהקהילה הגאה, אך רוב בני הגיל השלישי בסקר (56%) ציינו שאין להם התנגדות, לעומת 31% בלבד ב-2006.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים