שתף קטע נבחר

דרעי מאשים את נתניהו: "כפיות טובה, אנחנו בצרה"

בש"ס מורידים את הכפפות: בכינוס בחירות באשדוד תקף יו"ר ש"ס אריה דרעי את מי שנחשב לשותף הקואליציוני הבטוח - נתניהו. "הציבור שלנו תחת מסע תעמולתי גדול מאוד מצד ראש הממשלה", הזהיר, "כואב לי, אני חושב אפילו שזו כפיות טובה". מנהיגה הרוחני של ש"ס כינה את ליברמן "חמור"

אחרי קמפיין שאיבת המנדטים מצד הליכוד - ש"ס מסירה את הכפפות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר התנועה, השר אריה דרעי, האשים הערב (יום א') את ראש הממשלה ב"כפיות טובה", לאחר שלטענתו פתח במסע תעמולה אגרסיבי דווקא בקרב בוחריה, למרות התמיכה המלאה והבלתי מסויגת מכיוונה.יש לציין כי בימים האחרונים החל נתניהו בקמפיין שקורא לכל מצביעי הימין להצביע ליכוד - דבר שעורר תרעומת בקרב המפלגות של שותפיו הטבעיים.  

  

 

  (צילום: אוהד צויגנברג, אבי מועלם)
הסיר את הכפפות. דרעי ונתניהו(צילום: אוהד צויגנברג, אבי מועלם)

 

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

"כפי שאתם רואים, פניי, עיניי לא כתמול שלשום", אמר דרעי בכנס בחירות באשדוד, "אנחנו נמצאים במצוקה גדולה מאוד. לצערנו הרב, הציבור הגדול שלנו והרחב שלנו, הציבור הספרדי, המסורתי, הדתי, המכבד תורה, האוהב תורה שרוצה בהצלחתה של התנועה הקדושה, בהמשך מפעלו של מר"ן זצ"ל נמצא כעת תחת מסע תעמולתי גדול מאוד מצד ראש הממשלה. כידוע לכם, אנחנו היינו הראשונים שאמרנו שבכל הכוח 'אנחנו נמליץ ואנחנו תומכים אך ורק בראש הממשלה נתניהו'. אמרנו את זה בצורה הברורה ביותר. אמרנו גם מה שאף אחד לא אמר, שאנחנו נתמוך בראש הממשלה להמשיך לכהן כל עוד החוק מאפשר עד הדקה האחרונה. אנחנו מאחלים לו, חלילה וחס, שלא יקרה לו שום דבר".

 

דרעי הוסיף: "אין לו יותר נאמנים, אין לו יותר תומכים מאיתנו, אבל לצערי הרב, כואב לי ואני חושב שזו אפילו כפיות טובה. בימים האחרונים, התחיל מסע שלו בציבור שלנו, הנאמנים ביותר שאוהבים מאוד את התנועה אבל רוצים גם את ראש הממשלה. ובמסע תעמולה כבדה מאוד שאנחנו לא יכולים להתחרות בה, אין לנו את האמצעים, אין לנו את הכוחות והוא ראש ממשלה, הוא מקבל את כל התקשורת, וגם יש לו משאבים גדולים. הוא מסביר להם שהליכוד בסכנה, שהשלטון בסכנה וכו' וכו', אבל הוא לא אומר להם את כל האמת, שנשיא המדינה לא מטיל את הרכבת הממשלה על מי שהוא ראש המפלגה הגדולה, אלא על מי שמקבל המלצה של 61 חברי כנסת".

 

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה וחבר מועצת חכמי התורה, אמר בכנס בבני ברק: "אנחנו יושבים ומסתכלים סביבנו ונזכרים במעמד שהיה בשבוע שעבר. מעולם, גם בימי אבי ומורי לא הייתה אחדות כזאת בקרב הספרדים. כשראינו את הדמעות של ראש הישיבה כולנו נחרדנו. מנסים לשדוד לנו את הקולות, לרמות אותנו ולשכנע אנשים להצביע לנתניהו, להציל אותו, האם הוא התנדב להציל אותנו? איך יד חרדית תשים פתק בקלפי פתק של מפלגה לא דתית. למה הם באים בכל פעם כמו קבצנים ומבקשים את הקולות שלנו? יש לנו את שלנו, אך ורק ש"ס".

ח
"חמור, חילוני מטופש". ליברמן(צילום: מוטי קמחי )

 

בכינוס השתתף גם מנהיגה הרוחני של ש"ס, נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, שתקף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ולעיני עשרות ילדים שישבו סביבו כינה אותו "חמור".

 

"חכם שלום" פנה ליו"ר המפלגה דרעי שישב לצדו: "ראיתי את החבר שלך, ליברמן, נכון? היה חבר שלך, לשעבר. אני הייתי מתבייש על מה שכתב. אני איש ימין וגם חילוני. חילוני מטופש!".

  

 

"תדע לך", קרא לליברמן, "אם אתה אומר שאתה חילוני - מסכן, זה כבוד גדול בשבילו, נכון? חילוני, חילוני - אז אתה אומר שאתה טיפש, אתה אומר שאתה חמור, אתה אומר שאתה סוס... אתה מדבר כמו סוס. אתה סוס. הבנתם עכשיו? 'אני איש ימין - וסוס'".

 

ליברמן ענה לרב שלום כהן: "בכנסת הבאה יכהנו כ-25-23 ח"כים חרדים וחרד"לים במפלגות שונות וכמחציתם אמורים להיות חברים ביהדות התורה ובש"ס. מולם עומדת רק מפלגה אחת בצד הימני של המפה והיא ישראל ביתנו. רק מפלגת ישראל ביתנו גדולה וחזקה תוכל להגן על הימין החילוני, שאין לו בית מלבדה. תחזקו אותנו ונוכל לעמוד איתנים אל מול הגחמות של העסקנים החרדים והרצון שלהם לכפות עלינו את אורח חייהם ותפיסת עולמם. עם העלבונות כבר נסתדר. ובנימה אישית: אין אדם מבזה את עצמו יותר, מאשר בניסיונו להשפיל ולהשחיר ציבור שלם".  

 

בריאיון הבוקר לאולפן ynet תקף ליברמן את המפלגות החרדיות: "אין לי ספק שהעדיפות הראשונה של ביבי זה ממשלה עם גנץ ועם החרדים. חרדים הם לא שמאל ולא ימין, הם לא ליכודניקים ולא מפא"יניקים. הם כדאיניקים. וכדאי להיזכר שכל האסון של אוסלו התאפשר בזכות ההימנעות של ש"ס. תרגיל מסריח שהמציא ליצמן. גפני בדעות הפוליטית שלו הרבה יותר קרוב למרצ מאשר לישראל ביתנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג, אבי מועלם
אריה דרעי ובנימין נתניהו
צילום: אוהד צויגנברג, אבי מועלם
מומלצים