שתף קטע נבחר

שבע שנות מאסר לעובד הקונסוליה הצרפתית שהבריח נשק מעזה

רומן פרנק נעצר לפני כשנה במסגרת פרשה חמורה של הברחת נשק מעזה ליהודה ושומרון ברכבים דיפלומטיים, תמורת תשלום של עשרות אלפי שקלים. הוא הודה והורשע בהסדר טיעון. השופט: "לא צריך תואר ביחסים בינלאומיים כדי להבין שהעברת הנשקים לא נעשתה לצורכי שלום"

 

תושב מזרח ירושלים החשוד בהברחת נשק לעזה ()
רומן פרנק

 

שבע שנות מאסר בפועל נגזרו היום (ב') על רומן פרנק, אזרח צרפת בן 25 ועובד קונסוליית צרפת בירושלים, במסגרת פרשת יבוא וסחר של נשק מעזה לישראל. גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, ולאחר שפרנק הודה בעבירות המיוחסות לו. 

 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את פרנק בשלושה אישומים בגין יבוא, נשיאה והובלת נשק. בנוסף הוא הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. במסגרת ההסדר סוכם כי בנוסף למאסר בפועל, יוטלו עליו גם עונש מאסר על תנאי וקנס של 30 אלף שקלים. השופט דניאל בן טולילה ציין בהחלטתו כי "יש לתת את הדעת לכמות הנשק הגדולה שהעביר הנאשם מעזה לשטחי יהודה ושומרון, וכי "אין צורך בתואר ראשון ביחסים בינלאומיים כדי להבין שהעברת הנשקים לא נעשתה לצורכי שלום".

 

פרשת הברחת הנשק - ידיעות נוספות:

 

שב"כ חשף: עובדי הקונסוליה הצרפתית הבריחו נשק מעזה לגדה

"חלם להיות כבאי" והבריח נשק מעזה. הנאשם בפרשת הקונסוליה הצרפתית

פרשת הקונסוליה הצרפתית: העביר מזוודות נשק מעזה, קיבל עשרות אלפי שקלים

צרפת על פרשת הקונסוליה: "לפתוח בחקירה מיידית"

 

עובד הקונסוליה הצרפתית שנאשם (צילום: רועי עידן)
פרנק בבית המשפט(צילום: רועי עידן)

עובד הקונסוליה הצרפתית שנאשם (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

בחודש מרץ אשתקד הוגשו כתבי אישום נגד שישה נאשמים בפרשה, בהם פרנק. לפי האישום, הוא עסק ביבוא של כ-30 כלי נשק מרצועת עזה בשלוש הזדמנויות שונות. זאת, תוך ניצול מעמדו כ"עובד קונסולרי" - מה שאפשר לו להימנע מבידוק ביטחוני במעבר ארז. בתמורה הוא קיבל כ-26 אלף שקלים.

 

עוד עולה כי פרנק נהג ברכב קונסולרי מסוג טויוטה, שבו הסיע את נציגי הקונסוליה מישראל לעזה ובחזרה דרך מעבר ארז. אלא שלרשותו הועמד רכב נוסף מסוג סיטרואן - גם הוא בעל לוחית רישוי קונסולרית - שבו השתמש לצרכיו האישיים, והוא נהג לנסוע בו מירושלים לרמאללה דרך מחסום קלנדיה. בשל לוחית הרישוי הדיפלומטית נהנה פרנק מהקלות משמעותיות בבדיקת הרכב במחסומים. על פי האישום, את כלי הנשק נהג להעביר מרכב הטויוטה לסיטרואן - ואיתו לעבור לגדה המערבית.

הרכב בו השתמש תושב מזרח ירושלים החשוד בהברחת נשק לעזה (צילום:תקשורת שב
הרכב ששימש את פרנק להברחות הנשק(צילום:תקשורת שב"כ)

הקלות בבידוק בשל לוחית רישוי דיפלומטית (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
הקלות בבידוק בשל לוחית רישוי דיפלומטית(צילום: רועי עידן)

מחסום קלנדיה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מחסום קלנדיה(צילום: AFP)

 

ארבעת המעורבים האחרים בפרשה הורשעו בעבירות נשק שונות, ונגזרו עליהם עונשי מאסר בפועל - בין שנתיים וחצי לחמש שנים - וכן קנסות. עניינו של נאשם נוסף, מוחמד כתות, עדיין מתנהל.

 

נציג הפרקליטות, עורך הדין אסף בר יוסף, אמר בטיעונים לעונש כי "הסיכון במעשים של הברחת נשק מעזה לגדה ברור וידוע לכולם". סנגורו של הנאשם, עורך הדין קנת מן, טען כי "חלקו לא גדול מאחרים אלא קטן מאחרים.

 

"הוא לא זה שיזם את המעבר של הנשקים, הוא לא זה שהביא את הנשקים לקונסוליה - הנשקים הגיעו לקונסוליה הצרפתית בעזה", אמר. "הוא לא היה חלק מהמזימה שהתחילה לפני שביקשו ממנו להביא את הנשק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עונש מאסר לעובד הקונסוליה הצרפתית
מומלצים