שתף קטע נבחר

ההיערכות הושלמה: 6.3 מיליון יכולים להצביע

10,720 הקלפיות ייפתחו ברוב היישובים בשעה 07:00, ויאפשרו ל-6,339,729 אזרחים לממש את זכות ההצבעה שלהם. במקביל הושלמה היערכות כוחות הביטחון ובתי החולים כדי לאפשר את מהלכן התקין של הבחירות

כוחות הביטחון, בתי החולים וחברות התחבורה הציבורית השלימו את ההיערכות לקראת יום הבחירות כדי ש-6,339,729 אזרחים יוכלו לממש את זכותם להצביע ב-10,720 קלפיות. אלפי שוטרים מתפרסים ברחבי הארץ, צה"ל מטיל סגר על יהודה ושומרון וסוגר את המעברים לרצועת עזה וממנה, ובשירות בתי הסוהר נערכים לאפשר את הליך ההצבעה התקין בבתי הסוהר, שבהם נרשם אחוז הצבעה גבוה בבחירות הקודמות.

 

בבתי החולים יוכלו להצביע מתאשפזים חדשים ומאושפזים, ובתחבורה הציבורית תתאפשר הנסיעה בחלק מהקווים הבין עירוניים בחינם.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

חיילי צה
חיילי צה"ל התחילו להצביע(צילום: דובר צה"ל)
 

חיילים מתחילים להצביע לבחירות סמוך לרצועת עזה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

הקלפיות ייפתחו בשעה 07:00 בבוקר ברוב היישובים, וביישובים הקטנים שבהם פחות מ-350 תושבים, ההצבעה תתקיים בין 20:00-08:00. בכל מקרה, כל אזרח שיגיע לקלפי לפני שעת הסגירה יוכל להצביע, גם אם לא הספיק עדיין להיכנס אל מעבר לפרגוד.

 

בשבועות האחרונים נשלחו לבתי התושבים הודעות לבוחר שבהן צוין איפה כל אזרח רשאי להצביע. מלבד מקרים חריגים, לא ניתן יהיה להצביע בקלפי אחרת מזו הכתובה בהודעה לבוחר. אזרח שלא קיבל את ההודעה יוכל לבדוק את מיקום הקלפי שלו באמצעות אתר האינטרנט של ועדת הבחירות המרכזית.

 

עם הגעתו לקלפי, יידרש הבוחר להזדהות בפני חברי ועדת הקלפי באמצעות אחד מאמצעי הזיהוי הבאים, שנושא את תמונתו: תעודת זהות, דרכון ישראלי בתוקף, רישיון נהיגה ישראלי בתוקף או תעודה צבאית אישית תקפה. אין צורך להציג את ההודעה לבוחר.

 

הבחירות במספרים ()

עם נעילת הקלפיות ובמקביל לפרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה השונים, חברי הוועדה באלפי הקלפיות הרגילות יחלו בספירת קולות האמת, שבדרך כלל נמשכת בין שעתיים לשלוש. במהלך הלילה התוצאות בקלפיות שנספרו יתעדכנו באופן הדרגתי באתר האינטרנט של ועדת הבחירות המרכזית.

 

עד יום רביעי בצהריים יפורסמו התוצאות המלאות בקלפיות הרגילות, שמהוות למעשה 90%-95% מהקולות. עד יום חמישי לפנות ערב או שישי בבוקר יפורסמו התוצאות הסופיות, כולל הקלפיות שבהן הצביעו במעטפות כפולות - בין היתר הקלפיות הנגישות המיוחדות, הקלפיות בצה"ל, בבתי החולים, בבתי הסוהר והמעצר ובנציגויות ישראל בחו"ל.

לו

המדריך לבוחר ()

 

 

17 אלף שוטרים ביותר מ-10,000 קלפיות

במשטרה מכנים את מבצע הבחירות "מועד 21", ויפעלו בו כ-17 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, לצד אלפי מאבטחים אזרחיים שיתפרסו ביותר מ-10,000 הקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ.

 

במשטרה נערכים גם לתת מענה בכבישים שצפויים להיות עמוסים מהרגיל לרגל יום השבתון, באתרי הטיולים ושמורות הטבע ובפארקים השונים. בחודשים האחרונים נערכה עבודת מטה שנמשכה כמה חודשים בהובלת מנהלת ארצית מיוחדת בחטיבת המבצעים של המשטרה, ובכפוף לאחריות של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת.

שוטר שוטרים ניידת משטרה אילוסשוטרים אשקלון (צילום: דוברות משטרה)
במשטרה נערכים ליום הבחירות. אילוסטרציה(צילום: דוברות משטרה)

"יום הבחירות הוא אירוע מורכב גם בגלל שהוא מתפרס בכל הארץ וגם כי אנשים נמצאים בתנועה במשך כל היום לקלפיות ומהן", אמר ניצב-משנה ישי שלם, ראש מחלקת המבצעים של משטרת ישראל. "זה אירוע טעון מבחינה רגשית. יש מחנות שונים של מצביעים וברור שמדובר בהכרעה על גורל המדינה בשנים הבאות. מטבע הדברים, זה אירוע אמוציונלי שעלול להוביל להפרות סדר, ולכן אנחנו ערוכים לכל תרחיש", הוא הוסיף.

 

במקביל, לצד הכוחות הגדולים של המשטרה יפעלו גם שוטרים סמויים במטרה למנוע אלימות או הפרות סדר, וכן במטרה למנוע פעילות בלתי חוקית שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין.

שוטרי משטרת התנועה יכוונו את התנועה בהתאם לצורך ()
שוטרי משטרת התנועה יכוונו את התנועה בהתאם לצורך

"השתדלנו לקחת בחשבון את כל מה שמונח על הפרק. אנחנו נמצאים בעיתוי רגיש בדרום מול רצועת עזה, ובמקביל נמצאים בקשב למה שקורה בצפון וביהודה ושומרון. אנחנו ערוכים כדי לפקד על מבצע הבחירות ולצד זה נמצאים בכוננות כדי לאפשר מעבר ממבצע בחירות למצב חירום תוך זמן קצר", הוסיף ניצב-משנה שלם.

 

במקביל להיערכות סביב הקלפיות, שוטרי משטרת התנועה יתפרסו בכבישים העמוסים ברחבי הארץ ויכוונו את התנועה בהתאם לצורך. "המטרה שלנו היא לאפשר ליום השבתון לעבור בצורה תקינה ולאפשר לאנשים להצביע בבטחה", אמר ניצב-משנה שלם. הוא הדגיש כי "המונים כנראה יטיילו וצפוי להיות חם. אנחנו מחויבים לתת מענה ולהיות קשובים, וניתן תשומת לב גם להסדרי התנועה".

 

אחוז ההצבעה ישוחזר בבתי הסוהר?

ברקע שביתת הרעב המתוכננת של אסירי חמאס, גם בשירות בתי הסוהר הושלמה ההיערכות לקראת יום הבחירות, וברחבי בתי הסוהר יוצבו 58 קלפיות, שבהן זכאים להצביע כ-8,000 אסירים וכ-1,500 אנשי סגל שירות בתי הסוהר. הקלפיות יהיו פתוחות בין השעות 20:00-8:00.

 

פעילות חיפושים במספר אגפים בטחוניים היום בכלא קציעות (צילום: דוברות שב
סוהרי שב"ס. כ-8,000 אסירים ו-1,500 אנשי סגל זכאים להצביע(צילום: דוברות שב"ס)

האסירים שיבחרו להצביע יוצאו מהאגפים, יקבלו אמצעי זיהוי ממנהלי האגפים ולאחר מכן יגיעו אל הקלפיות בליווי סוהרים. חברי ועדות הקלפי בבתי הסוהר יהיו אזרחים חברי סיעות. בשב"ס ציינו כי בבחירות הקודמות מימשו את זכות הצבעתם כ-80% מבעלי פוטנציאל ההצבעה בבתי הסוהר.

 

סגר על יהודה ושומרון ועזה והצבעה ב-643 קלפיות

גם בצה"ל הושלמה ההיערכות, וכבר ביום ראשון החל הליך ההצבעה בבחירות. ההליך צפוי להסתיים ביום הבחירות עצמו, והחיילים יצביעו ב-643 קלפיות שפוזרו בכל שבעת הפיקודים והזרועות.

 

 
הקלפי בבסיס בית חורון (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הקלפי בבסיס בית חורון (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
דריכות גבוהה תישמר לאורך היום מחשש כללי לניצול היום הרגיש בישראל להוצאת פיגועים, אך לא צפויים תגבורי כוחות בגזרות הביטחון השוטף באוגדת איו"ש ובאוגדת עזה.
 
במערכת הביטחון מורגשת אופטימיות יחסית לאור הרגיעה של השבוע האחרון בגבול הרצועה, שכללה עימותים מוגבלים ביום שישי על הגדר ומספר מצומצם של הפרחות בלונים לעוטף עזה. בתוך כך, בהתאם להערכת המצב הביטחונית מוטל סגר כללי על יהודה ושומרון וייסגרו המעברים לרצועת עזה. במהלך הסגר יותר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

 

המאושפזים יצביעו בבתי החולים

בבתי החולים יוכלו להצביע המאושפזים והמתאשפזים שנשארים ללון בבית החולים. עם זאת, חולים המרותקים למיטתם לא יוכלו לגשת להצביע, מכיוון שהקלפי לא מתניידת אל החולה.

עומסים במחלקות הפנימיות בבית החולים רמב
המאושפזים והמתאשפזים יוכלו להצביע(צילום: שמיר אלבז)

עומסים במחלקות הפנימיות בבית החולים רמב
(צילום: שמיר אלבז)

בקלפיות בבתי החולים יוכלו להצביע גם שוטרים שמוצבים בהם לשמירת הסדר, וכן הרופאים, האחיות ועובדי הצוות הרפואי של בית החולים אם קיבלו אישור ממנהל המרכז הרפואי. טרם פתיחת הקלפיות, יינתן לכל מאושפז אישור בדבר היותו מאושפז, שיאפשר לו להצביע בקלפי בבית החולים. מאושפז שיבקש להצביע בקלפי למאושפזים, יידרש להציג את אישור ההצבעה שקיבל מבית החולים, ויתבקש להציג אמצעי זיהוי תקף.

 

הקלפיות למאושפזים יוצבו בבתי החולים המכילים לפחות 50 מיטות לחולים. בין בתי החולים שבהם יוצבו קלפיות: הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, שערי צדק, זיו, פוריה, העמק, גליל מערבי, הלל יפה, רמב"ם, מאיר, איכילוב, בילינסון, השרון, תל השומר, וולפסון, שמיר (אסף הרופא), קפלן, אסותא אשדוד, ברזילי, סורוקה ויוספטל ובתי חולים נוספים.

 

נסיעה חינם בחלק מקווי התחבורה הציבורית

הנסיעה הבינעירונית בתחבורה הציבורית תהיה בחינם. העלות המוערכת של הפרויקט עומדת על כמה מיליוני שקלים שיוצאים מקופת ועדת הבחירות המרכזית. ממשרד התחבורה נמסר כי לא כל הקווים יופעלו בחינם, וכי על המעוניינים לברר לגבי קו ספציפי לפנות למוקד המידע הארצי לתחבורה ציבורית במספר 8787*.

רבע מיליון נסיעות צפויות. הרכבת (צילום: יח"צ רכבת ישראל) (צילום: יח
רבע מיליון נסיעות צפויות. הרכבת(צילום: יח"צ רכבת ישראל)

גם רכבת ישראל תפעיל את כל קווי הרכבת בתדירות מלאה. הנסיעה בחינם תתאפשר באמצעות כרטיס נייר חד פעמי בלבד. במקביל יתוגברו גם צוותי התחנות בדיילים, מאבטחים ומנהלים.

 

ברכבת נערכים ליותר מרבע מיליון נסיעות ביום הבחירות. זאת בהתאם לבחינת התפלגות הנסיעות ביום הבחירות לרשויות המקומיות, בסוף השנה הקודמת, שבו נרשמו כ-250 אלף נסיעות.

 

עד לבחירות אלו, נהוג היה כי רק מצביעים שהיו צריכים לנסוע מעל 20 קילומטרים כדי להצביע זכו לנסיעה חינם בתחבורה הציבורית. אלא שבחודש שעבר, החליטה ועדת הבחירות המרכזית לאפשר כמעט לכל מי שרוצה לנסוע בין ערים שונות באוטובוסים וברכבת לעשות זאת חינם.

 

מזג האוויר יאיר פנים, 55 חופים ייפתחו לרחצה

מזג האוויר ביום הבחירות יאיר פנים לבוחרים. תחול עלייה בטמפרטורות ויהיה חם ויבש מהרגיל. לאור זאת, הודיע משרד הפנים כי 55 חופי רחצה ברחבי הארץ יהיו פתוחים לציבור, ארבעה ימים לפני פתיחת עונת הרחצה הרשמית.

 

בנוסף, באזור הצפון ייפתח אתר החרמון לכניסת מבקרים ללא תשלום, וגם יקב הרי הגליל הממוקם בלב אזור כרמים שבגליל העליון מזמין את הקהל הרחב לסיור וטעימות יין ללא עלות. באזור המרכז ייפתח מתחם Ice Peaks בחולון, שבו ניתן יהיה ליהנות מ-50% הנחה על כרטיס הכניסה ולפגוש את הקמע של המתחם.

 

באזור ירושלים ייפתחו מוזיאון ישראל וגן החיות התנ"כי, כמו גם מוזיאון המדע שבגבעת רם.


פורסם לראשונה 08/04/2019 23:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
בצה"ל כבר החלו להצביע
צילום: דובר צה"ל
מומלצים