שתף קטע נבחר

סגירת הקלפיות מתקרבת: המפלגות במאמץ אחרון

נתניהו טוען ל"אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד", גנץ כינס "ישיבת חירום עקב נתוני הצבעה צמודים". מלחמה על הקולות בימין - שקד: "נתניהו ופרץ שותים אותנו". סמוטריץ': "שקד לא אומרת אמת. מצבנו גרוע". ליברמן: "בנט ושקד עוברים על החוק". אזהרות גם בעבודה, ובמרצ חוששים: "אנחנו באזור המסוכן". המפלגות הערביות חוששות מאחוז הצבעה נמוך במגזר

כשהזמן עד לסגירת הקלפיות הולך ואוזל - המפלגות השונות פועלות לשכנע מצביעים פוטנציאליים כי הן נמצאות בצרה וזקוקות לכל קול, בשעות האחרונות שבהן עוד אפשר להגיע ולהשפיע. אחוזי ההצבעה נכון לשעה 20:00 עומדים על 61.3%, ועד שעה זו הצביעו 3,884,636 מצביעים. מדובר בירידה קלה לעומת הנתון המקביל ב-2015 אז עמד אחוז ההצבעה על 62.4%.  

מה היה לפוליטיקאים להגיד בקלפי?

בחירות 2019 - דקה אחרי דקה

בואו להצביע גם במדגם ynet

צילמתם את עצמכם בקלפי? שלחו אלינו

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

בנימין נתניהו ובני גנץ ()
בנימין נתניהו ובני גנץ. מזהירים את המצביעים הפוטנציאליים שלהם משאננות
 

 נתוני ההצבעה ()

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב הודעה ובה הזהיר: "ידידיי מצביעי הליכוד, אני חייב להיות גלוי עמכם. אנחנו במצב חירום. בשעה 16:00 שיעור מצביעי השמאל עמד על 61 אחוז ושיעור מצביעי הליכוד - רק על 42 אחוז. אם לא תצאו להצביע נפסיד את הבחירות ותעלה כאן ממשלת שמאל".

 

נתוני הצבעה של ועדת הבחירות המרכזית לשעה 18:00 (צילום: רפי קוץ )
נתוני הצבעה של ועדת הבחירות המרכזית לשעה 18:00(צילום: רפי קוץ )

 

מנגד בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם "כחול לבן", פרסם סרטון בו הבהיר כי "הנתונים טובים, אבל לא מספיק". "אנחנו חייבים להתאמץ יותר", אמר גנץ, "הליכוד מפיץ שקרים. אסור לנו להתבלבל, צריך להתאמץ, לוודא שהפתק בקלפי תקין ולעזור לנו להביא את הניצחון". בדומה לנתניהו גם גנץ כינס "ישיבת חירום" ויפרסם הודעה לציבור בהמשך.

 

 

בימין החדש חוששים מאוד מ"שתיית קולות" של הליכוד, איחוד מפלגות הימין וזהות. שרת המשפטים איילת שקד פנתה ספציפית לאנשי הציונות הדתית וביקשה מהם להצביע עבור מפלגתה. "נקלענו למצב רע. ביבי שותה אותנו בקשית עם הגעוואלד שלו וגם הרב פרץ עושה געוואלד שעובד. אנחנו הולכים לשידור חוזר של אסון 2015, בירידה דרמטית, עד כדי סכנה ממשית עבורנו".

 

מי שמיהר להגיב על דבריה של שקד הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין: "שקד לא אומרת אמת. אצלנו המצב גרוע בעקבות קמפיין הגעוואלד שלכם. אחרי שנטשתם, אתם הולכים להיות חתומים בחוסר אחריות על מחיקת הציונות הדתית רק כדי לקבל עוד מנדט".

 

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען כי בימין החדש לא אומרים אמת: "בנט ושקד משקרים במצח נחושה וגם עוברים על החוק. כנראה בימין החדש הבינו שהם לא עוברים את אחוז החסימה ולכן נכנסו להיסטריה. הם פונים למצביעי ישראל ביתנו ברוסית גם בהודעות כתובות וגם בהודעות שמע. פנינו לועדת הבחירות המרכזית בדרישה לחייב את הימין החדש להוציא הכחשה".

 

"אחוזי הצבעה נמוכים במגזר הערבי"

גם בגוש השמאל מזהירים מזליגת קולות. עמיר פרץ ושלי יחימוביץ ממפלגת העבודה הוציאו הודעה משותפת וטענו כי "הקמפיין של כחול לבן לחיסול מפלגת העבודה מצליח". יו"ר מפלגת מרצ תמר זנדברג מסרה בהודעה למצביעים: "אנחנו באזור המסוכן. נלחמים על כל קול".

 

שר האוצר משה כחלון הזהיר את תומכי כולנו: "אנחנו יכולים להתעורר לממשלה ללא חמלה, ללא רגישות חברתית. כל קול יכריע אם אני אהיה שר האוצר או מישהו אחר".

 

אורלי לוי אבוקסיס (גשר) טענה להפצת פייק ניוז נגדה והציגה מסרון שהופץ בו נטען כי הצבעה לגשר תסייע לגנץ להיבחר לראשות הממשלה. "הם מפחדים! ומפיצים מסרונים שמזלזלים באינטליגנציה שלכם", צייצה לוי אבוקסיס.

 

יו"ר זהות משה פייגלין טען כי הניסיונות להציג תוצאות לכאורה הן בגדר רמאות: "כולם מנסים עכשיו לרמות את הבוחרים שלהם אבל אנחנו לא נרמה אתכם. אנחנו באמת לא יודעים מה התוצאה. זה כל כך משנה אם ניכנס בקטן או ניכנס בגדול לגבי היכולת להביא לכם את הבשורה שאנחנו רוצים לבשר לכם".

 

יו"ר ש"ס אריה דרעי טען שהוא "מקבל דיווחים מהשטח והמצב של ש״ס לא טוב. נתניהו יהיה רה״מ, הימין חזק. חייבים לעבוד קשה כדי להציל את תנועתו של מרן". הוא גם מחה על כך ש"לאחר שהשמאל ומרצ דרשו לאסור עלינו לכתוב אות בספר תורה, לכבוד תומכי ש״ס, כעת אוסרים עלינו להדליק נר נשמה לזכר מרן הרב עובדיה".

 

במפלגת חד"ש-תע"ל מביעים דאגה מאחוזי הצבעה נמוכים לטענתם בקרב המגזר הערבי. מי שפועל לצד המפלגות במטרה להוציא את המצביעים הערבים לקלפיות הם ראשי הרשויות. ח"כ אחמד טיבי: "שיעור ההצבעה הנמוך ביישובים הערבים מהווה סכנה ממשית לשתי הרשימות".

 

ד"ר אמטאנס שחאדה (בל"ד-רע"ם) פנה לבוחרים: "אחוזי ההצבעה הנמוכים יובילו להתאבדות פוליטית. אל תהיו שאננים ואל תכנעו לניסיונות הימין לייאש אותנו".

 

בעקבות התחושה שאחוזי ההצבעה בקרב המגזר הערבי נמוכים, פנתה מרצ ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, וביקשה ממנו להאריך בשעה את משך ההצבעה ביישובים הערביים. ועדת הבחירות טרם התייחסה לבקשה.


פורסם לראשונה 09/04/2019 18:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים