שתף קטע נבחר

נמאס לשמוע על בוגדים וחולי נפש. דרוש פיוס לאומי

אחרי מערכת בחירות קיצונית, שהרחיבה את השסע והגדילה את האיבה, הגיע הזמן להיפוך מגמה ולשלום בין ימין לשמאל ובין יהודים לערבים

 

 

הגיע הזמן לפיוס לאומי גורף - בין ימין לשמאל, דתיים ולא-דתיים, יהודים וערבים. עכשיו, כשמערכת הבחירות הסתיימה, ויישכחו קולות השסע והאיבה שעלו בה, הגיע להזכיר לכולנו שאנחנו עם אחד, רקמה אנושית אחת. לאף אחד בציבור הישראלי - מדימונה ועד בית שאן, מתל אביב ועד ירושלים - אין יותר חשק או סבלנות לשמוע על בוגדים, על חולי נפש, על גנבים, על מושחתים, על גזענים ושאר ביטויים קיצוניים וזוועתיים.

 

 

אחרי החודשים הסוערים והמכאיבים של מערכת הבחירות, עם ישראל מבקש לעצמו היפוך מגמה: פיוס והשלמה, הרגעת הרוחות הסוערות ושיכוך הכעס. זה נחוץ לכולנו ומגיע לכולנו, בוודאי בימים אלה שלקראת חג הפסח, ימי הזיכרון והעצמאות.

 

העם הזה - המיוחד, הגדול והיקר - רוצה שלום בתוכו, שלום אמיתי בין כולם. אין לו יותר חשק וכוח לשמוע על שסע בין ספרדים ואשכנזים, על בקע בין חרדים ודתיים לבין חילונים, על איבה בין יהודים וערבים.

מסיבת עצמאות קנדה ישראל הילה רהב רני רהב (צילום: ענת מוסברג)
רני רהב(צילום: ענת מוסברג)

העם הזה רוצה לחזור לשבת אחים גם יחד, ולממש במציאות חייו את מילות השיר של אהוד מנור "בשנה הבאה נשב על המרפסת ונספור ציפורים נודדות". כי אין לאף אחד בציבור הישראלי שום רצון להמשיך בשיח של פירוד ושנאה שבין אחיות ואחים שיושבים בצוותא תחת דגל ישראל.

 

זהו הזמן לכל 120 חברי הכנסת להתאחד לשעת פיוס לאומי. כל אחד צריך לדאוג, בחלקת האלוהים הקטנה שלו, לשלום בסביבתו הקרובה, עם שכניו, עם אוהביו כמו גם עם שונאיו.

 

"לו יהי, לו יהי, אנא לו יהי", שוררה נעמי שמר, ואנחנו מצווים למילותיה של המשוררת הלאומית. תקוותי היא שכל אחד מאתנו יאמר בלבו את המילים הללו, וביתר שאת ביום הזיכרון לשואה ולגבורה וביום הזיכרון לחללי צה"ל וביום העצמאות. ונפנה לזמן חדש של פיוס לאומי ואהבת הזולת.

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים