שתף קטע נבחר

לראשונה: ההמלצות לנשיא יועברו בשידור חי

הנשיא ראובן ריבלין הנחה להעביר את מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור ישיר. הפגישות יחלו בשבוע הבא ולאחריהן תוטל הרכבת הממשלה על נתניהו

 

יוסי כהן ראובן ריבלין בנימין נתניהו טקס מצטייני ה מוסד בית הנשיא ירושלים (צילום: קובי גדעון, לע
ארכיון. הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

סבב ההתייעצויות עם המפלגות השונות לקראת הרכבת הממשלה יחל במהלך השבוע הבא בבית הנשיא. בעקבות הבחירות שהתקיימו אתמול (יום ג') הנחה הנשיא ראובן ריבלין לראשונה להעביר את מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות מול אזרחי ישראל. פרטי השידור יועברו לאמצעי התקשורת בהמשך.

 

ריבלין שואף להתחיל בהתייעצויות כבר ביום ראשון או שני הקרובים ולקרוא למועמד שעליו תוטל הרכבת הממשלה - מן הסתם בנימין נתניהו - כבר ביום רביעי הבא. הסיבה היא שהוא רוצה לקצר עד כמה שניתן את קיומה של ממשלת מעבר בישראל. רק במקרה הלא סביר שבו לא יהיו מספיק ממליצים על נתניהו, ישקול הנשיא לקרוא להקמת ממשלת אחדות לאומית.

 

הנשיא ריבלין בביקור בוועדת הבחירות המרכזית:

ריבלין בועדת הבחירות המרכזית (צילום: מארק ניימן, לע
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

ריבלין בועדת הבחירות המרכזית (צילום: מארק ניימן, לע
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

ריבלין בועדת הבחירות המרכזית (צילום: מארק ניימן, לע
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

ריבלין בועדת הבחירות המרכזית (צילום: מארק ניימן, לע
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

 

 

על פי הנוהג, הנשיא נפגש עם נציגי הסיעות, שומע את המלצותיהם ולאחר גמר סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות מטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. מרגע שהטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת, יעמדו לרשותו על פי חוק יסוד הממשלה 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב שבו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה נוספת של עד 14 יום.

 

הנשיא ריבלין נועד היום עם יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, והשניים סיכמו כי סבב ההתייעצויות עם המפלגות לקראת הרכבת הממשלה יחל במהלך השבוע הבא בבית הנשיא.

 

בנוסף, כבכל סבב התייעצויות, יוקם בבית הנשיא מרכז תקשורת גדול. ראשי סיעות שיבקשו למסור הודעה רשמית לתקשורת יעשו זאת מיד בתום הפגישה עם הנשיא שם יעמדו לרשות העיתונאים כל האמצעים הטכניים הנדרשים וכן עמדות לשידור חי מהמשכן.

 

הנשיא ביקר הבוקר בכנסת וצפה בספירת הקולות על ידי ועדת הבחירות המרכזית. בהודעה מטעם בית הנשיא נמסר כי הוא הודה לעמלים על ספירת הקולות ולחברי ועדת הבחירות הפועלים בחודשים האחרונים, להבטחת מהלכה התקין של מערכת הבחירות. "אתם המימוש המקצועי והמסור ביותר לפעילותה של הדמוקרטיה הישראלית", אמר. "בזכות כל אחד ואחת מכם אנו סמוכים ובטוחים כי רצון העם מקבל את הביטוי המדויק ביותר, וכי זכויותיו של העם לבחירות הוגנות ולמידע מאומת ומדויק נשמרות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צ"ח לע"מ
ארכיון. הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו
צילום: חיים צ"ח לע"מ
מומלצים