שתף קטע נבחר

יריות ראשונות בנגמ"ש: סמוטריץ' נגד רפי פרץ על רקע הדרישה לספירה חוזרת

האם הקשר שהחזיק את איחוד מפלגות הימין נפרם על רקע מצבם העגום של נפתלי בנט ואיילת שקד? לאחר שרפי פרץ, העומד בראש איחוד הימין, פרסם הודעת תמיכה בוועדת הבחירות - כתב בצלאל סמוטריץ': "מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פשוט פוליטיקאי קטן ואגואיסט"

 

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' בתמונה מתוך הטוויטר של פרץ ()
הרב פרץ וח"כ סמוטריץ'

בעקבות מצבם העגום של נפתלי בנט ואיילת שקד הממתינים להודעת ועדת הבחירות המרכזית שעלולה לחרוץ את גורלם הפוליטי, החלו להישמע בצהריים (יום ה') יריות בנגמ"ש בתוך איחוד מפלגות הימין. רפי פרץ העומד בראש איחוד הימין פרסם הודעת תמיכה בוועדת הבחירות המרכזית והעומד בראשה, והודעה זו גררה הודעה חריפה מצד ח"כ בצלאל סמוטריץ' התומך בספירת קולות חוזרת: "מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פשוט פוליטיקאי קטן ואגואיסט".

 

רפי פרץ כתב כי "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם ועדת הבחירות".

 

 

בצלאל סמוטריץ', שהצטרף מוקדם יותר לדרישת הימין החדש לספירה מחודשת של הקולות, הגיב בחריפות בהודעה שכוונה לסביבתו של פרץ: "גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה! מי שאומר אחרת הוא פשוט פוליטיקאי קטן ואגואיסט".

 

בסביבתו של סמוטריץ' סבורים כי יועציו של פרץ גררו אותו לפרסם הודעת תמיכה בוועדת הבחירות המרכזית במקום בימין החדש הנאבקת על חייה הפוליטיים. במקביל, גורמים שונים האשימו את פרץ בכך שהוא פועל בצעד של נקמה בבנט ושקד שנטשו את הבית היהודי.  

 

בן גביר: "אני בטוח שסמוטריץ' לא יתקע לי סכין בגב" 

איתמר בן גביר, מקום 7 ברשימת איחוד מפלגות הימין, אמר בתגובה לטענות שלפיהן סמוטריץ' מעדיף את כניסתו של בנט: "אני בטוח שטובת ארץ ישראל עומדת לנגד עיניו של סמוטריץ', ולכן אני בטוח שלא יתקע לי סכין בגב. הלכנו ביחד, ובזכות החיבור גם הרב רפי וגם בצלאל נמצאים היום בכנסת. החיבור שעשינו הציל את ארץ ישראל ואת מחנה הימין, וגם היום אני שמח על החיבור ויודע שהבאנו לניצחון גדול של הימין בבחירות".

 

בן גביר הוסיף: "הלקח מהבחירות האחרונות הוא שמי שלא אמין מאבד את אמון הציבור, ואין לי כל פקפוק ברב רפי ובבצלאל: שניהם אנשים אמינים ואידיאליסטים, שאני בטוח שיעמדו בכל התחייבות. אין לי ספק שבצלאל לא מעדיף שבנט ייכנס כדי למנוע ממני מלהיכנס לכנסת והאמירות נגד בצלאל הן הוצאת שם רע".

 

 

ח"כ מוטי יוגב מאיחוד מפלגות הימין אמר בריאיון לאולפן ynet ברקע הדרישה לספור את הקולות מחדש כי "היושר הוא אחד הערכים הבסיסיים שכולנו חונכנו עליו ואני מאוד מקווה שנזכה גם במנדט החמישי, ושעידית סילמן תהיה חברת כנסת חשובה ביותר באיחוד מפלגות הימין".

 

- אתם רוצים לראות את הימין החדש בכנסת?

"המהלך של השר בנט התגלה כמהלך שמפלג. יחד עם זאת הכניסה שלהם לכנסת, אם ייכנסו, מייצגת ציבור גדול שבחר בהם, וטובה לגוש הימין הלאומי. לכן אם הם ייכנסו אז הראייה הכללית הלאומית היא זו שניצחה, אבל אם יהיה הדבר על חשבון חברה חשובה באיחוד מפלגות הימין אז אני אצטער על כך".

 

עם סיום ספירת המעטפות הכפולות ("קולות החיילים"), התברר כי הימין החדש בראשות בנט ושקד מתנדנדת וכנראה לא תצליח לחצות את אחוז החסימה. בימין החדש זועמים ודורשים ספירה חוזרת: "מישהו גונב בחירות לימין", אמרו שם הבוקר. גם ח"כ סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין מגבה את הדרישה לספירה מחודשת. השרה שקד הגיעה בצהריים לוועדת הבחירות המרכזית. יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, הודיע שעד שעות אחר הצהריים הוא יחתום על התוצאות הסופיות.

 

אברהם יוסטמן, נציג יהדות התורה בוועדת הבחירות המרכזית, אמר: "הוועדה עושה עבודה קשה ומקיפה של דיוק התוצאות, עבודה שנעשית בשעות האלו שאחרי תום ספירת המעטפות הכפולות, צריך לתת לה זמן לעשות את זה בצורה נכונה כדי שלא יהיו תקלות נוספות. מעבר לכך, כדבר שבשגרה נציגי המפלגות השונות מפשפשים בניירות ומחפשים היכן היו טעויות, האם פספסו קולות האם פרוטוקול אחד נכתב שלא כשורה וכיוצא בזה.

 

"אנחנו כבר ביצענו חלק מהעבודה הזאת חלק והגענו למסקנה שחסרים לנו מספר קולות לא קטן בשביל למקסם את הכוח ולקבל את מספר הקולות האמיתי שלנו. ההערכה שלנו כרגע בהנחה שלנו שבנט לא עובר את אחוז החסימה שהמנדט הזה יעבור בין יהדות התורה למרצ ואנחנו מקווים שנצליח לקבל אותו. הימין החדש לפי הנתונים שאני מכיר נמצא בשלוש עשיריות האחוז מתחת לאחוז החסימה, כידוע הוא חייב לעבור את אחוז החסימה כדי לקבל ארבעה מנדטים והשאלה איפה הקולות הנוספים ואם המעטפות הכפולות נתנו לו מספר מספיק כדי לעבור את שלוש עשיריות האחוז האלה".

 

הוועדה: "תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים"

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר בצל הבלגן: "ספירת המעטפות הכפולות שנערכה בכנסת הסתיימה וכמו בכל מערכת בחירות, החל תהליך של בדיקה ובקרה נדרשים, על הנתונים שהוזנו לתוך מערכת המחשוב, טרם פרסום התוצאות. נוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, מודיעה ועדת הבחירות כי תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים. עם סיומן של הבדיקות תימסר הודעה נוספת".

 

שרת המשפטים שקד יצאה הבוקר מביתה בתל אביב ואמרה ל-ynet: "אנחנו אופטימיים. הדיווחים היו טובים. צריך לחכות לתוצאות הסופיות של ועדת הבחירות". קודם לכן אמר נפתלי בנט בצאתו מביתו ברעננה: "אני מתפלל לה' ונלחם על כל קול".

 

שר החינוך בנט יצא בצהריים מהמועצה להשכלה גבוהה לאחר אישור הקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, בירך על ההחלטה אבל לא התייחס למצבה של מפלגתו המתנדנדת.

 

ח"כ סמוטריץ' אמר: "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. ‏יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

 

בהכנת הידיעה השתתפו ישי פורת ואדיר ינקו
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים