שתף קטע נבחר

מכה למשטרה: בית המשפט הורה להחזיר למולנר את הג'יפ המאובטח

פרסום ראשון: המשטרה טענה כי החרימה את הלנד קרוזר המשוריין של העבריין בעקבות חקירה פלילית. ואולם, בית המשפט לתעבורה קבע כי הרכב יוחזר לבעליו: לא התבררה תכלית המשך החזקת התפוס בידי המשטרה"

 

מולנר (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
מולנר(צילום: שאול גולן)

אחרי התביעה והנקמה - שוב מולנר מכה במשטרה: שלושה שבועות לאחר שהמשטרה החרימה את הג'יפ המשוריין של העבריין עמיר מולנר, הורה לה היום (ה') בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה להחזיר לו את הרכב. ביאחב"ל טענו כי כי הרכב קשור לחקירה פלילית, אולם השופט ארז נוריאלי לא התרשם מבקשת ההחרמה וקבע כי "תפיסת הרכב לא התבצעה כחלק מהחקירה הפלילית שנפתחה נגד המבקש או אחרים". השופט אפשר למשטרה להגיש ערעור על ההחלטה עד יום ראשון.

 

מולנר מוגדר כיעד מספר 1 של המשטרה ונחשב לאחד מבכירי הפשיעה בארץ. בשל אויביו הרבים בעולם התחתון, הוא מסתובב תמיד בלוויית מאבטחים ונוסע בג'יפ טויוטה לנד קרוזר משוריין, שמצויד במערכות טכנולוגית מתקדמות.

 

הרכב הממוגן של עמיר מולנר ()
המצלמה ברכבו של מולנר

הרכב הממוגן של עמיר מולנר ()
מיגון הירי

בין היתר כולל הרכב המשוריין חיישנים המתריעים על תנועה כלשהי בסביבתו הקרובה ועל כל נגיעה בגוף הג'יפ, שני גלאי נפח בגחונו המתריעים על ניסיון להצמיד מטען חבלה, וגלאי דומה בתוך הג'יפ, דלתות משדרות אזעקה בכל פעם שמישהו מנסה לפתוח אותן, לוחות מתכת חסינות ירי המתקנות על השמשות הצדדיות, מערכת מצלמות חכמות שמזהות מעקבים ואפילו מזהות פנים של יריבים פוטנציאליים – וכן מערכות שמע.

 

ההתרעות, הקולות והצילומים מועברים ישירות, 24 שעות ביממה, למחשב שנמצא אצל מולנר ואנשיו. כמאבטחו של מולנר נעצר עם הג'יפ, קבעו בוחני התנועה של המשטרה כי לוחות המתכת חסינות הירי, שניתנות להסרה, הם בגדר שינוי מרכב של הרכב ולא חוקי.

 

מולנר עתר באמצעות עורכי דינו רונן רבי ועומר ברבי לבית המשפט לתעבורה בבקשה לקבל את הרכב. לדברי הפרקליטים, במשטרה כבר התכוונו להחזיר את הרכב לבעליו אלא שברגע האחרון החליטו חוקרי היאחב"ל לתפוס אותו כאמור כחלק מחקירה הפלילית.

עו"ד רבי ()
עו"ד רבי

לאחר הבדיקה זומן מולנר לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה משום שלטענת המשטרה הוא החזיר את לוחות המיגון לאחר ביצוע מבחן כשירות תנועה לרכב (טסט). במקביל, המשטרה ביקשה להחזיק בג'יפ לצורך המשך החקירה.

 

חוקרי היאחב"ל הגישו דו"חות סודיים לעיונו של שופט התעבורה נוריאלי בנוגע לחקירה הפלילית ולצורך להחזיק את הג'יפ ברשותם. ואולם, השופט נוריאלי קבע היום בפסק דין מנומק כי יש להחזיר את הרכב למולנר ואף עקץ את המשטרה.

 

"במהלך הדיון לא התבררה תכלית המשך החזקת התפוס בידי המשטרה, אשר אף לא ציינה מדוע זה יש צורך בכך וכו לא ברורה ההתעקשות", קבע השופט בפסק הדין. עם זאת, לנוכח דו"ח בוחן התנועה שלפיו לוחות מיגון הירי נתלו שלא כדין, הורה השופט שהרכב יגיע באמצעות גרר למשרד הרישוי על מנת לעבור טסט מחדש לפני החזרתו לכביש.

 

עו"ד רבי אמר בעקבות החלטת בית המשפט: "כפי שאמרנו, לא הייתה הצדקה להחזקת הרכב לתקופה כל כך ממושכת. בית המשפט קיבל את הטענה שלנו, וגם הניסיון המאולץ של המשטרה לטעון לחקירה נוספת שלה - לא הותירה רושם נכבד על בית המשפט. טוב תעשה המשטרה אם תתמקד בעשרות תיקים שלא מפוענחים ותעזוב את מרשי במנוחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים