שתף קטע נבחר

"פיצוץ ואש מהמנוע": טיסת ארקיע מברצלונה חזרה לנחיתה אחרי 10 דקות

טיסה של החברה הישראלית, שמבוצעת על ידי חברה איטלקית, נאלצה לשוב על עקבותיה בשל תקלה באחד המנועים. לא היו נפגעים. "פתאום היה רעש מטורף, ממש חזק. המטוס רעד בטירוף", סיפרה ל-ynet נוסעת. ארקיע: "המטוס נחת נחיתה רגילה"

 

 

 

"נוסעים שישבו בצד שמאל התחילו לצעוק שראו אש מהמנוע ונכנסו לפניקה". טיסת ארקיע IZ272 מברצלונה לתל אביב, שמבוצעת באמצעות חברת נאוס האיטלקית, שבה הערב (יום א') על עקבותיה כ-10 דקות לאחר ההמראה. המטוס הונחת בשלום וללא נפגעים בברצלונה בעקבות תקלה באחד ממנועי המטוס.

 

נוסעים שהיו במטוס סיפרו כי שמעו הדי פיצוץ מיד לאחר ההמראה. בחברת ארקיע ציינו בתגובה כי המטוס ששב על עקבותיו נחת נחיתה רגילה.

טיסת ארקיע מברצלונה חזרה לנחיתה אחרי 10 דקות ()
תיעוד בתוך המטוס אחרי הנחיתה בברצלונה

טיסת ארקיע מברצלונה חזרה לנחיתה אחרי 10 דקות ()
שדה התעופה בברצלונה לאחר נחיתת המטוס

נתיב טיסה מטוס ארקיע (צילום: פלייטרדאר24)
נתיב המטוס ששב לברצלונה(צילום: פלייטרדאר24)

ישראל זרי, חבר מועצת העיר רמת גן שהיה על המטוס, אמר ל-ynet: "המראנו באיחור של שעה וחצי. מיד עם עליית המטוס לאוויר נשמעו כמה פיצוצים והורגשו רעידות בינוניות".

 

זרי הוסיף: "ברגע מסוים, נוסעים שישבו בצד שמאל התחילו לצעוק שראו אש מהמנוע ונכנסו לפניקה. הדיילים גם כן נלחצו בשלב מסוים, וכשחלק מהנוסעים התחילו לבכות - הודיעו בכריזה שהולכים לבצע נחיתה רגילה".

 

"חשבנו שזה עננים"

ענבר, שהייתה אף היא על המטוס, סיפרה: "ישבנו בצד של המנוע השמאלי ופתאום היה רעש מטורף, ממש חזק, מכיוון המנוע. כשהסתכלנו מהחלון ראינו ממש אש. בהתחלה עוד חשבנו שזה עננים, אבל רק אז הבנו שמדובר באש ועשן".

 

ענבר, שטסה יחד עם חברתה, סיפרה עוד: "נוסעים מאחור צעקו לדיילים שיש אש, אבל בגלל שהיו רק שני דיילים של ארקיע שמבינים עברית, הם קראו לצוות האיטלקי שבא לבדוק. הדיילים האיטלקים התחילו לרוץ, ואז הצוות אמר שהכול בסדר ושהתקלה תוקנה. המטוס רעד בטירוף, אלה לא היו כיסי אוויר אלא רעידות חזקות מאוד. בחיים לא הרגשתי ככה ואני טסה הרבה".

 

מחברת ארקיע נמסר כי "בואינג איטלקי שביצע טיסה עבור ארקיע מברצלונה לישראל חזר לנחיתה בברצלונה לאחר ההמראה לאחר שתקלה אירעה באחד ממנועיו. המטוס נחת נחיתה רגילה בברצלונה. הנוסעים הורדו מהמטוס וארקיע מקדמת פתרון חלופי להבאתם לארץ בהקדם האפשרי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים