שתף קטע נבחר

מאסר לצעירות בדואיות שתכננו פיגוע בסילבסטר בהשראת דאעש

שתי צעירות מהיישוב לקיה הורשעו בהסדר טיעון בעבירות נגד ביטחון המדינה. תסנין אל-אסד תרצה חמש שנות מאסר ורחמה אל-אסד נשלחה למאסר של ארבע שנים וחצי. השופט: "ניסו לשכנע שדרך דאעש היא הנכונה"

 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ג') 5 שנות מאסר על תסנין אל-אסד ו-4.5 שנות מאסר על רחמה אל-אסד, בנות 20 מהיישוב הבדואי לקיה בדרום, שהורשעו בעבירות נגד ביטחון המדינה בהשראת ארגון דאעש. "הייתה להן מחויבות כלפי הארגון הרצחני", ציין השופט בגזר הדין.

 

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון עם פרקליטות מחוז דרום. לפי ההסדר, שתי הצעירות הורשעו בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, הכנה לביצוע עבירה שהיא מעשה טרור, קשירת קשר לפשע (שידול לרצח שהוא מעשה טרור וחברות בארגון טרור) ועבירות נוספות, כל אחת לפי חלקה. הפרקליטות דרשה לגזור על תסנין אל-אסד שש שנות מאסר ועל רחמה אל-אסד מאסר למשך חמש שנים וחצי.

 

השופט אהרון משניות ציין בגזר הדין כי "לא יכולה להיות מחלוקת על חומרת מעשיהן של הנאשמות, אשר נועדו לפגוע בביטחון המדינה והציבור. הנאשמות היו פעילות בארגון דעאש שהוא ארגון טרור. פעילותן של הנאשמות, והזדהותן עם הארגון הרצחני, באו לידי ביטוי לא רק במעשים שהן עצמן תכננו לעשות, אלא גם בניסיונות שלהן לשכנע אחרים, משתתפי קבוצות ברשת טלגרם, כי דרכו של דעאש היא הדרך הנכונה, ויש בכך כדי ללמד על המחויבות שהנאשמות גילו כלפי הארגון הרצחני.

 

השופט הוסיף כי "הנאשמות פעלו בתחכום. הן הגיעו לבחון את השטח ואף היו שותפות בבחירת המקום והמועד שבו תכננו לבצע את הפיגועים. מדובר אפוא בפעילות ממשית בארגון טרור רצחני, שלא התבטאה רק בגלישה באינטרנט ובקשר ערטילאי עם פעילי טרור אחרים, אלא עברה לפסים מעשיים, כאשר שתי הנאשמות היו מעורבות בהכנות מעשיות לקראת הוצאת פיגועי טרור קשים, שאם חלילה יצאו לפועל היו עלולים לגרום למותם של אזרחים רבים חפים מפשע".

רוחמה ותסנין אל אסד  (צילום: רועי עידן)
תסנין אל-אסד ורחמה אל-אסד בבית המשפט, היום(צילום: רועי עידן)

בכתב האישום המקורי, שהוגש בתחילת השנה שעברה, צוין כי תסנין אל-אסד יצרה קשר עם אדם המכונה "שייח קאסם" ופועל ברשת בשם ארגון דאעש. הוא שיתף אותה באפשרות לבצע פיגוע בישראל והיא הביעה נכונות לסייע. תסנין יצרה קשר עם רחמה והשתיים יצאו לסיור באוניברסיטת בן גוריון ובמכללת קיי כדי לאסוף מידע לביצוע פיגוע, ולבדוק האם ניתן להכניס מזוודת נפץ.

 

השתיים אף יצרו קשר עם תושב מזרח ירושלים כדי לשדלו לבצע פיגוע מטעם דעאש בליל הסילבסטר. במסגרת ההסדר הוגש כתב אישום מתוקן נגד השתיים. נציג הפרקליטות עו"ד אברהם ביטון טען כי "השתיים תכננו לבצע פיגוע בישראל במקומות הומי אדם שמטרתו להרוג יהודים מתוך מניע אידיאולוגי, ניסו לשדל אחר לבצע פיגוע מטעם המדינה האיסלאמית ושאפו להצטרף לשורות הארגון הרצחני דרך סיני".

 

הבעת החרטה של השתיים

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה תסנין את רחמי בית המשפט ואמרה: "אני מצטערת ומתחרטת על כל מה שעשיתי. ויתרתי על כל הדעות והמחשבות הרעות שהייתי מאמינה בהן. אני תמיד יושבת וחושבת איך הגעתי לכאן ואיך נתתי הזדמנות לאנשים שאני לא מכירה כדי לנצל אותי ולגרור אותי למקומות האלה. בסוף אני תמיד אומרת תודה שלא יצאתי מהמדינה שלי ולא הייתי חלק מארגון טרור שהוא ארגון רצחני. אני מקווה שתיתנו לי הזדמנות להגשים את החלום שלי כי אכזבתי את המשפחה שלי. כשאני משתחררת הדבר הראשון שאני רוצה לעשות זה ללמוד ולהצליח".

 

סנגורה של רחמה ציין בשלב הטיעונים לעונש כי מרשתו נגררה אחרי תסנין. לדבריו, "מדובר בצעירה רק בת 20, בראשית דרכה, והאינטרס הציבורי הוא בשיקומה. מדובר בבחורה צעירה מהמגזר הבדואי. היא באה ממשפחה שצעדיה צומצמו והם נרדפו. בית המשפט צריך להסתכל על היום שאחרי. אנו מדברים על אזרחית ישראלית. מדינת ישראל תהיה המקום בו היא חיה ובו היא מתפרנסת.אנחנו מדברים על מישהי ששירתה בשירות לאומי ומסר של שיקום ישדר לה מסר שהיא עדיין בחברה".

 

רחמה עצמה אמרה בבית המשפט: "אני מאוד מצטערת על מה שעשיתי. ביישתי את המשפחה שלי ואת עצמי. אני מבינה שמה שעשיתי יכול היה לסכן את ביטחון המדינה ועל זה אני מאוד מצטערת. הייתי במקום אחר לגמרי ועכשיו אני מבינה שמה שעשיתי אסור ופוגע לא רק בביטחון המדינה אלא גם במשפחה שלי. אני מבקשת את רחמי בית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
תסנין אל-אסד ורחמה אל-אסד בבית המשפט
צילום: רועי עידן
מומלצים