שתף קטע נבחר

"בחירה בחיים": העובדים חזרו לברקן, חצי שנה לאחר הפיגוע

הנהלת מפעל אלון חזרה למתחם חדש באזור התעשייה שבשומרון, שבו נרצחו אשתקד קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל. "חלק התקשו לחזור למקום שבו שלט הטרור - אך החלטנו להרים ראש"

 

 

חצי שנה לאחר הפיגוע הקטלני במפעל אלון באזור תעשייה ברקן שבשומרון, בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל, חזרו עובדי ההנהלה למשרדים חדשים במקום. זאת, לאחר שעברו למתחם זמני בראש העין כדי להימנע מלעבוד במקום שבו נרצחו עמיתיהם.

 

במשרדים החדשים, שהרחיבו את גודל המפעל באזור התעשייה, הושקע תקציב של כמיליון שקלים. בטקס חנוכת המשרדים שלשום (שלישי), השתתף גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ששיבח אותם על חזרתם למקום. "בחרתם בחיים. עצם הנוכחות שלכם ושל העובדים שלכם כאן היא אמירה ציונית וערכית מאין כמוה".

קביעת המזוזה במתחם החדש של מפעל אלון (צילום: מועצה אזורית שומרון)
טקס קביעת המזוזה(צילום: מועצה אזורית שומרון)

זיו חג'בי קים יחזקאל (צילום: יריב כץ)
זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל ז"ל, שנרצחו בפיגוע(צילום: יריב כץ)

קביעת המזוזה במתחם החדש של מפעל אלון (צילום: מועצה אזורית שומרון)
"בחרנו להרים ראש". רפי אלון, מנכ"ל הקבוצה(צילום: מועצה אזורית שומרון)

דגן התקין במקום מזוזה יחד עם מנכ"ל קבוצת אלון, רפי אלון - שסיפר כי "החודשים לאחר הפיגוע היו קשים מאוד, חלק מהעובדים באופן טבעי התקשו לחזור למשרדים, למקום בו בוצע הרצח הנתעב, למקום בו שלט הטרור". עם זאת, הוסיף אלון, "לאחר תקופה קשה, החלטנו להרים ראש ולא רק שלא לעזוב, לא רק שלא לצמצם - אלא להגדיל ולחזק".

קביעת המזוזה במתחם החדש של מפעל אלון (צילום: מועצה אזורית שומרון)
(צילום: מועצה אזורית שומרון)

 

 

הפיגוע במפעל אלון התרחש באוקטובר אשתקד. מעט אחרי 7:30, המחבל, אשרף נעאלווה בן ה-23, פלסטיני תושב הכפר שוויכה הגיע למפעל באזור התעשייה של ברקן - בו עבד כחשמלאי בשבעת החודשים שלפני כן. הוא עלה למשרדים בקומה השנייה ונכנס למשרדה של קים לבנגרונד-יחזקאל - בת 28 ואם לפעוט מראש העין. הוא פתח לעברה באש מנשק אוטומטי ורצח אותה. המחבל התקדם לחלל משרדים נוסף, וירה למוות בזיו חג'בי, בן 35 ואב לשלושה מראשון לציון.

 

נעאלווה נמלט מהזירה, לא לפני שהספיק לפצוע עובדת נוספת. רק לאחר שבועות ארוכים הצליחו כוחות מיוחדים של שב"כ, צה"ל ומשטרה לאתר אותו ולחסלו במהלך הניסיון לעצור אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מועצה אזורית שומרון
קביעת המזוזה במתחם החדש
צילום: מועצה אזורית שומרון
מומלצים