שתף קטע נבחר

עקב נוהל חדש: ישראלים שהיו בדרך לנופש בעקבה נתקעו בגבול עם ירדן

200 ישראלים לא הורשו להיכנס לשכנה ממזרח בעקבות נוהל הדורש אזרח ירדני שילווה אותם למלון מהגבול. משרד החוץ: רק ישראלים המתכננים טיול מחוץ לעקבה נדרשים להביא נציג ירדני

 

ישראל במעבר לעקבה בירדן (צילום: דרור בן נפתלי)
"לא ברור מה קורה". ישראלים תקועים במעבר הגבול(צילום: דרור בן נפתלי)

200 ישראלים שתכננו לנפוש בפסח בעקבה שבירדן לא הורשו להיכנס למדינה בשל נהלים חדשים של הירדנים, לפיהם כל ישראלי שיוצא לנפוש בעקבה נדרש לדאוג לנציג ירדני שילווה אותו למלון. אם לא מגיע נציג, הירדנים מסרבים את כניסתם של הישראלים. גם היום (ה') עוכבו כמה עשרות ישראלים בעקבה עקב הנוהל החדש.


בנוסף, ישראלים הבוחרים לשוב לצד הישראלי עקב ההנחיות החדשות לא יכולים לעבור לצד הירדני למשך 24 שעות.

 

ישראל במעבר לעקבה בירדן (צילום: דרור בן נפתלי)
(צילום: דרור בן נפתלי)

דרור, ישראלי שתקוע במעבר הגבול הירדני, סיפר ל-ynet: "לא ברור מה קורה, הירדנים החליטו שהם רוצים שכולם ייכנסו עם מדריכים מקומיים, הם לא נותנים לעבור. יש לנו מלון מוזמן בעקבה. לא היינו צריכים ויזה. כרגע הם נותנים לעבור רק למי שמגיע עם מדריך מקומי שמושך אותו".

 

תומר שאולוב מחברת "אקו טיולי מדבר", הוסיף כי "יש הרבה מאוד הגבלות. הירדנים החליטו שכל חבורת ישראלים תיכנס רק עם בייביסטר - מדריך ושוטר. המצב עם הירדנים מעולה, הם שומרים עלינו. אבל זה אבסורד. משפחה באה עם שוברים לבית מלון לעקבה, אומרים לה שלא תיכנס בלי סוכן". 

 


שאולוב הוסיף כי "המעבר פתוח לכל מי שעשה בצורה מסודרת. מי שבא לנופש בבית מלון חייב שיהיה מי שיכניס אותו וייקח אותו ביד לבית מלון. מי שלא סידר, אותם אלה שלא ידעו, מוחזרים לארץ עד מחר. המונים הולכים להיתקע בגבול".

 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "עבור אזרחים המגיעים לנפוש במלונות עקבה ולא מתכננים לצאת מחוץ לעקבה יתבקשו להציג במעבר הגבול עותק מהזמנת המלון המאושרת, בקרי הגבול/משטרת התיירות הירדנית מונחים לבדוק תוקף ההזמנה מול המלון טרם יינתן אישור הכניסה. אי הזמנה מראש והצגתה, תגרור סירוב כניסה לירדן".

 

"עבור אזרחים המבקשים לצאת לטיול מחוץ לעקבה, לאזורים כגון פטרה וואדי רם, יש לדאוג להזמנת מדריך מראש. ללא תיאום מדריך מוסמך מראש, כניסתם בגבול תסורב. משרד החוץ ממליץ לאזרחים הישראלים לבצע את כל התיאומים הנדרשים טרם הביקור בירדן, על מנת למנוע עגמת נפש בהמשך".

 

בהתחלה דרשו הירדנים ליווי גם למלון, ואולם לאחר שיחות רבות של שגריר ישראל בירדן אמיר ויסברוד עם הרשויות, החליטו לאשר כניסת ישראלים שמגיעים לעקבה ללא צורך בליווי. הירדנים הסכימו לוותר בינתיים על הדרישה למלווה למלון עד לאחר החג, ויסתפקו בינתיים בעותק של הזמנת המלון בעקבה.

 

גלעד כרמלי השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים