שתף קטע נבחר

שנתיים מאסר לפסיכולוג שניצל ותקף מינית סטודנט שפנה אליו לעזרה

ביהמ"ש קבע כי ד"ר יוסף לזר, פסיכולוג ומרצה לשעבר, יפצה ב-150 אלף שקל סטודנט אותו ניצל וגרם לו לפתח אליו יחסי תלות ולנתק קשרים עם בני משפחתו. בין היתר הציג עצמו כסוכן מוסד והתחזה לחולה סרטן

בית משפט השלום בקריית שמונה גזר היום (יום ה') שנתיים מאסר בפועל על ד"ר יוסף לזר (49), פסיכולוג ומרצה לשעבר במכללת תל חי, שניצל סטודנט שפנה אליו לעזרה, פעל להגביר את תלותו של הסטודנט בו, ותקף אותו מינית בשתי הזדמנויות שונות.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

במהלך המשפט הוא טען כי הסטודנט היה מאהבו, אולם השופטת דחתה טענה זו מכל וכל, ואף כינתה אותה "נלוזה". מלבד המאסר בפועל נגזרו עליו גם שבעה חודשי מאסר על תנאי ונקבע כי הוא יפצה את הסטודנט ב-150 אלף שקל.

 

תחילתה של הפרשה ב-2013, כאשר הסטודנט פנה למרצה וביקש את עזרתו כפסיכולוג. בשנים לאחר מכן פעל המרצה באופן שיטתי וגרם לסטודנט להיות תלוי בו, תוך שהוא גורם לו לצמצם קשרים חברתיים, כולל עם בני משפחתו ועם צעירה שעימה ניהל קשר רומנטי.

 

לזר סיפר לסטודנט כי הינו סוכן מוסד וביקש ממנו לדאוג למשפחתו ולסידורי ההלוויה במידה ויקרה לו משהו. מאוחר יותר טען בפניו כי הוא חולה בסרטן ולא נותר לו זמן רב לחיות, ואף הראה לו מסמך מזויף לפיו מינה אותו כאפוטרופוס כדי להגביר את הקרבה והתלות ביניהם. בהמשך, הזמין אותו פעמיים ל"טיפול" בביתו, ולאחר שעישן עימו ביחד סמים, ביצע בו עבירות מין.

 

בתום הליך משפטי ממושך הרשיעה השופטת, רות שפילברג כהן, את לזר. היא קבעה בגזר הדין כי מעשיו היו על גבול האכזריות והניצול, והוסיפה כי המעשים המיניים עצמם לא היו מהחמורים, אולם המרמה שנלוותה אליהם הייתה חריגה וקיצונית.

 

"הנאשם בדה אישפוזים שלא היו, ניתוחים שעליהם סיפר למתלונן - אף שלא נותח, 'סוכני מוסד' שליווהו לבית החולים ו'עדכנו' את המתלונן האומלל על כך שהנאשם מרחף בין חיים ומוות", כתבה השופטת. "מצג השווא הממושך נועד להזין את הקשר בין המתלונן לנאשם ולשמר את שליטתו של הנאשם במתלונן ואת תלותו של המתלונן בנאשם", הוסיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים