שתף קטע נבחר

יומיים אחרי פדיון הבן: ישראלי נרצח בלוס אנג'לס

ישראל קוסטן, שהיגר לפני כמה חודשים לארצות הברית, נורה למוות על ידי ידידו הישראלי בגלל חוב בסך 700 דולר. רב שהכיר את המנוח והשתתף בטקס פדיון בנו הבכור: "מקרה מזעזע, האלמנה רצתה לקפוץ מהחלון"

ישראל קוסטן, אזרח ישראלי שהיגר לפני כשלושה חודשים לארצות הברית, נרצח ביום רביעי בלוס אנג'לס ביריות בגלל חוב בסך 700 דולר. לפי דיווחים, החשוד ברצח הוא ידידו הישראלי של המנוח.

 

נטלי, אלמנתו של ישראל, ילדה את בנם הבכור לפני חודש. יומיים לפני הרצח שאירע בבית הידיד, חגג המנוח את פדיון הבן בביתו ביחד עם חברים ושתי הסבתות שהגיעו במיוחד מישראל.

זירת הירי בפילדלפיה (צילום: AP)
ארכיון(צילום: AP)

 

הרב אבשלום אזולאי מבית הכנסת בית מדרש החידה בנורת' הוליווד, הכיר את קוסטן ואלמנתו ואף השתתף בטקס פדיון הבן. "זה מקרה מזעזע", סיפר הרב אזולאי. "אני מכיר אותו כשלושה חודשים. הוא הגיע לבית הכנסת לאזכרה של אביו. דיברנו דברי תורה והוא סיפר לי על הניסיון שלו לשמור ולהתחזק".

 

הרב הוסיף: "הכרתי בחור נחמד, חביב וחברמן. הוא מאוד עזר לבחור שרצח אותו, טיפל בו, היה מקלח אותו. להבנתי, אותו בחור היה מעורער בנפשו ואושפז פעם באברבנל. אשתו של ישראל קיבלה את זה מאוד קשה, לא ידעתי איך לבשר לה ולאמהות שלה ושלו. הזעקנו אמבולנס לדירה שלהם בגלנדייל. כשהגענו לשם, הן פתחו את הדלת וניחשו שמשהו נורא קרה. אימא שלו מתקשה לעכל את מה שקרה, ואומרת 'אולי זאת טעות והוא עוד ייכנס הביתה'".

 

לפי הדיווחים, קוסטן הגיע לבית ידידו בשעת צהריים ודרש ממנו להחזיר את חובו. עדיין לא ברור מה הוביל לירי, אולם בסוף העימות בין השניים נורה קוסטן ארבע פעמים ומת במקום. משטרת לוס אנג'לס עצרה את החשוד ברצח.

 

"בלי ישראל אין לי מה לחיות" 

האלמנה קיבלה את הידיעה על מותו של קוסטן בהלם מוחלט. "היא זעקה 'בלי ישראל אין לי מה לחיות'", סיפר הרב אזולאי. "היא רצתה לקפוץ מהחלון".

 

לדברי הרב, הקהילה היהודית כולה התגייסה לסייע באיסוף כספים על מנת להטיס את גופת הנרצח לישראל. בשני עמודי אתר גיוס המונים נאספו עד כה כ-20 אלף דולר עבור עבור הטסת הגופה לארץ והוצאות הקבורה. האלמנה, הבן והאמהות יגיעו לישראל ביום שני.

 

"החלום של ישראל היה להגיע ללוס אנג'לס והחלום הזה נגדע", אמר הרב אזולאי. "האלמנה משאירה הכול מאחור וחוזרת לארץ, והחברים אמרו כבר שידאגו לכול. מזעזע שיהודי יעשה דבר כזה ליהודי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים