שתף קטע נבחר

העיוור שהצליח לחצות את האוקיינוס

יפני עיוור הגשים חלום וחצה את האוקיינוס השקט, בהפלגה שנמשכה חודשיים. מיצוהירו, שנעזר במלווה, אמר היום: "אני האדם המאושר בעולם"

יפני עיוור הגשים וחלום ושימש השראה לרבים, כשהצליח לחצות את האוקיינוס השקט – בהפלגה שנמשכה חודשיים. מיצוהירו איוואמוטו, בן 52, השלים מסע של 14 אלף קילומטר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

יפן יפני עיוור השלים הפלגה מסע ב אוקיינוס השקט (צילום: רויטרס)
מיצוהירו והמלווה דאג סמית(צילום: רויטרס)

מיצוהירו, שחי בסן דייגו, יצא לדרך ב-24 בפברואר מקליפורניה. להפלגה ביאכטה הצטרף דאג סמית, ימאי אמריקני. מיצהוירו ניווט את הספינה בעצמו, וסמית נתן לו הדרכה וייעוץ על שינויי הרוחות ועל הסכנות הפוטנציאליות.

 

הניסיון הראשון של היפני העיוור לחצות את האוקיינוס היה ב-2013 והסתיים בכישלון. הספינה שבה הפליג נתקעה בלווייתן ושקעה. צבא יפן הוזעק להציל אותו. כעת הוא הצליח במשימתו. "אני האדם הכי מאושר בעולם", אמר כשהגיע הבוקר לנמל בפוקושימה ביפן.

יפן יפני עיוור השלים הפלגה מסע ב אוקיינוס השקט (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מיצוהירו איבד את ראייתו בגיל 16. עם השלמת המסע הפך ללקוי הראיה הראשון שמצליח לחצות את האוקיינוס השקט ללא עצירות. "לא הרמתי ידיים והצלחתי להגשים את החלום", אמר מיצוהירו הנרגש.

 

"עשינו את המסע הזה לא רק למטרות אישיות, אלא גם כדי לשלוח מסר שכאשר אנשים מאחדים כוחות הכול אפשרי", אמר הימאי העיוור. הוא וסמית יצאו להפלגה גם על מנת לגייס כספים לצדקה ולמחקרים שמסייעים למנוע מחלות שגורמות לעיוורון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"אני האדם הכי מאושר בעולם"
צילום: רויטרס
מומלצים