שתף קטע נבחר

מקימים ממשלה: נתניהו וכחלון ייפגשו בערב החג השני

אתמול אמרו בכירים בליכוד כי יו"ר כולנו "מנותק קשר", היום קבעו נתניהו וכחלון להיפגש ביום חמישי. עם יתר ראשי השותפות בקואליציה העתידיות נתניהו כבר נפגש

 

משה כחלון ובנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
כחלון ונתניהו. ביום חמישי: פגישה ראשונה מאז הבחירות(צילום: רויטרס)

הנתק עם שר האוצר לא נמשך זמן רב מדי: לאחר שאתמול אמרו בכירים בליכוד כי יו"ר כולנו משה כחלון "מנותק קשר" והם לא מצליחים לקבוע פגישה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו - הערב (יום א') קבעו נתניהו וכחלון להיפגש ביום חמישי, ערב החג השני.  

 

הפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר כולנו תיערך לאחר שנתניהו הודיע בשבוע שעבר כי לא יחל במשא ומתן הקואליציוני עד שייפגש עם כל ראשי השותפות העתידיות, וכחלון היחיד שאיתו עדיין לא נפגש. בתגובה לדיווח על "ניתוק הקשר", נמסר מכולנו אתמול: "הם בלחץ, כחלון ייפגש איתו במהלך החג או אחריו". ואכן, השניים ייפגשו בערב החג.

 

 

הבוקר נועדו שר התיירות יריב לוין וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו בכפר המכביה, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד וישראל ביתנו. השניים משמשים ראשי צוות לניהול המשא ומתן מטעם מפלגותיהם. בפגישה נוכח גם נתן אשל, שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה. אשל נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה ובמיוחד לרעייתו שרה. הוא הורחק מהלשכה לאחר שהטריד את אחת העובדות בלשכה.

 

בעקבות השתתפותו של אשל במשא ומתן התעוררה מחאה ומאות אזרחים שלחו מיילים בנושא ללשכת נתניהו. יו"ר מרצ תמר זנדברג פנתה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה ונדחתה בטענה כי "הסדר הטיעון בעניינו של אשל לא התייחס לתפקידים ציבוריים או בעלי גוון ציבורי".

 

במהלך הפגישה הבוקר הציגו נציגי ישראל ביתנו את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. בתום הפגישה אמר ח"כ פורר: "צפוי משא ומתן לא פשוט, מורכב והוא גם לא יהיה קצר". הצדדים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המשא ומתן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:עמית שאבי, EPA
נתניהו וכחלון
צילום:עמית שאבי, EPA
מומלצים