ביפן מוכרים פחיות עם אוויר מ-2019 למזכרת
בשבוע הבא יחל עידן חדש ביפן עם כניסתו של הקיסר החדש, וחברות ברחבי המדינה מוכרות מזכרות מעידן ה"הייסי" הנוכחי. "אוויר לא עולה כסף, אבל אנחנו מקווים שאנשים ייהנו לנשום את האוויר הצח של הייסי"
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
"האוויר לא עולה כסף, אבל אנחנו מקווים שאנשים ייהנו לנשום את האוויר הצח של הייסי אחרי שהעידן החדש יחל, או פשוט ישמרו את זה כמזכרת", אמר נשיא החברה מינורו אינמוטו.
הפחיות הופקו בכפר הנרי שבמרכז יפן. ניתן לרכוש אותן בכפר ובאינטרנט. בחברה מבטיחים שהפחיות מכילות "רק את האוויר של התקופה הנוכחית" ומטבע של חמישה ין, הנחשב לעתים קרובות ל"קמע" המביא מזל.
חברות ברחבי יפן נאבקות לייצר מזכרות מהעידן היוצא לפני שהמדינה תיכנס לעידן "רייווה" ב-1 במאי, אז יורש העצר נרוהיטו יתמנה לקיסר במקום אביו. מטבעות זהב עם הכיתוב "הייסי" חרות עליהן נמכרות כמו לחמניות חמות בחנויות כלבו טוקיו, ויצרני ממתקים חזרו למכור מוצרים שהיו פופולריים בעידן הנוכחי. המוני מבקרים מגיעים גם לכפר הנרי, וסוחרים מוכרים כל דבר, כולל חולצות, שוקולדים ואף בקבוקי אלכוהול הנושאים את שם העידן היוצא.
העידן החדש משמש במטבעות, בלוחות שנה, בעיתונים ובניירות עבודה רשמיים. "רייווה" נכתב בשתי אותיות. פירוש האות הראשונה בשם החדש הוא "טוב" ו"יפה" אבל גם "סדר" ו"פיקוד". פירוש האות השנייה הוא "שלום" ו"הרמוניה".
כניסתו של נרוהיטו לתפקיד הקיסר תיעשה יום אחד אחרי שאביו, הקיסר אקיהיטו, יפרוש מהתפקיד ב-30 באפריל. אקיהיטו יהיה לקיסר הראשון זה יותר מ-200 שנה הפורש מהתפקיד בעודו בחיים.
ההודעה על שמו של העידן החדש ניתנה חודש לפני כניסתו של נרוהיטו לתפקיד הקיסר כדי להשאיר למשרדי ממשלה ולחברות זמן לעדכן את תוכנות המחשב שלהם ולהתכונן כדי למנוע תקלות כשהעידן החדש יחל בחודש הבא. המעבר משם עידן אחד לאחר מעורר בענף הטכנולוגיה היפני חשש מבאגים במחשבים בדומה לדאגה שעורר בעולם "באג 2000" לקראת בואה של שנת 2000.
אף שהשימוש בלוח השנה המערבי נעשה נפוץ ביפן, יפנים רבים עדיין סופרים את השנים לפי הגנגו או משתמשים לחלופין בשתי המערכות השונות. בתולדות יפן המודרנית היו ארבעה שמות-עידן: מייג'י (1912-1868), טאישו (1926-1912), שוֹוָוה (1989-1926) והשם הנוכחי הייסי, שפירושו "השגת שלום".
משרדי ממשלה והרשויות המקומיות נערכים במשך חודשים לקבלת השם החדש, ולשם כך הם נעזרים בחברות מחשבים כגון Fujitsu Ltd ו-NEC Corp. תוכנות מחשב רבות תוכנתו כך שיהיה נוח לשנות בהן את הגנגו.
במרוצת השנים הופך הגנגו לסמל לתקופה או למצב רוח לאומי, בדומה לאופן שבו משתמשים במערב בביטוי "שנות ה-60" ובדומה לדיבור של היסטוריונים על "התקופה הוויקטוריאנית" או "התקופה האדוארדית" של בריטניה – מונחים הקושרים פוליטיקה ותרבות של תקופה מסוימת למלך. כשיפנים מדברים על אירועים גדולים, רבים מהם נוטים לציין אותם לפי שם העידן הקיסרי שבו התחוללו.
שלושת העשורים של עידן ה"הייסי" ביפן מזוהים עם קריסת של כלכלת "הבועה" היפנית, עם שנים של קיפאון כלכלי, עם שורה של אסונות טבע ועם התפשטות הרשתות החברתיות.