שתף קטע נבחר

הוחמרה אזהרת המסע לסרי לנקה: "איום קונקרטי גבוה"

בעקבות גל הפיגועים בסרי לנקה בימים האחרונים, קבע המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע ברמה 2. בינתיים, המתיחות במדינה עדיין גבוהה מאוד - פיצוץ נשמע סמוך לבית משפט, בשל "התרעות" הוטל סגר על הבנק המרכזי וכביש הגישה לנמל התעופה נחסם

סרי לנקה מתקפת טרור קולומבו (צילום: AFP)
כוחות ביטחון בסרי לנקה(צילום: AFP)

המטה ללוחמה בטרור קבע הבוקר (יום ה') אזהרת מסע לסרי לנקה ברמה 2 - "איום קונקרטי גבוה". זאת בעקבות גל הפיגועים בימים האחרונים ולאחר התייעצות עם גופי הביטחון וגורמים ממשרד החוץ. מהמטה ללוחמה בטרור נמסר כי "לאור ההידרדרות במצב הבטחוני ולאור החשש כי האירועים טרם הסתיימו או קיים סיכוי להישנותם בתקופה הקרובה, אנו קוראים לישראלים להימנע מהגעה למדינה ולאלו השוהים בשטחה לעזוב את המדינה בהקדם, לכל הפחות עד שהמצב יתייצב".

 

במטה ללוחמה בטרור ביקשו מישראלים הנמצאים במדינה להימנע מלהתקרב לאתרי הפיגוע, להימנע מהגעה לכנסיות ומקדשים, להקשיב להנחיות כוחות הביטחון במדינה, להימנע משהייה במקומות הומי אדם שאינם מאובטחים ולהיות קשובים להתפתחויות.

 

עוד הדגישו במטה ללוחמה בטרור כי האיום במדינה טרם הוסר וכי "מאותרים מטעני נפץ נוספים וקיים חשש מפיגועים נוספים, מתקיימים מעצרים של חשודים בטרור ומתקיים לסרוגין עוצר במדינה". ממשרד ראש הממשלה נמסר עוד כי "בתקופה הקרובה, תוקף האזהרה ייבחן מחדש בהתאם להתפתחויות הביטחוניות במדינה".

 

 

הרב שניאור מיידנצ'יק עם קונסול ישראל בניו דלהי אלי סנה בבית חב
הרב שניאור מיידנצ'יק עם קונסול ישראל בניו דלהי אלי סנה בבית חב"ד בסרי לנקה

סרי לנקה מתקפת טרור נגומבו (צילום:AP)
הנזק באחת הכנסיות (צילום:AP)

בינתיים, המתיחות בסרי לנקה עדיין גבוהה מאוד, גם ארבעה ימים אחרי סדרת הפיגועים הרצחניים שבהם נהרגו 359 בני אדם ונפצעו כ-500 נוספים. הבוקר הודיעו גורמים בכנסייה הקתולית במדינה כי "בהתייעצות עם גורמי ביטחון במדינה הוחלט כי כל הכנסיות הקתוליות יישארו סגורות עד להודעה חדשה".

 

מוקדם יותר, נשמע פיצוץ סמוך לבית המשפט בעיר פוגודה, 40 קילומטרים מזרחית לבירה קולומבו. המשטרה המקומית הודיעה כי לא מדובר בפיצוץ מבוקר, וכי היא בודקת את האירוע. במקביל, הוטל סגר על הבנק המרכזי בשל "התרעה על פצצה" וכן נחסם כביש הגישה לנמל התעופה. שני האירועים התבררו לאחר זמן קצר כהתרעות שווא.

ההרס בסרי לנקה לאחר מתקפת הטרור (צילום: רויטרס)
ההרס בסרי לנקה לאחר מתקפת הטרור(צילום: רויטרס)

ההרס בסרי לנקה לאחר מתקפת הטרור (צילום: רויטרס)
ההרס בסרי לנקה לאחר מתקפת הטרור(צילום: רויטרס)

שלשום הזהיר ראש הממשלה ויקרמסינגה כי ייתכן שיש עוד מחבלים וחומרי נפץ שטרם נתפסו, וכי עלולים להתרחש פיגועים נוספים. זאת לאחר פרסום הודעה רשמית של דאעש שבה פורסמו שמותיהם לכאורה של שבעה מחבלים שפוצצו את עצמם בכנסיות, בבתי מלון ובאתרים נוספים בקולומבו ומחוצה לה, והתפאר בכך שפגעו ב"צלבנים", רבים מהם נוצרים אזרחי מדינות במערב. הארגון גם פרסם תמונה שבה נראים לכאורה שמונה מחבלים שלדבריו היו חלק מהמתקפה.

 

במדינה הודיעו גם על איסור הטסת רחפנים ושאר כלי טיס בלתי מאוישים בהמשך לחקירת סדרת הפיגועים. מנהל התעופה האזרחית במדינה מסר כי האיסור על הטסת הרחפנים מגיע "לאור המצב הביטחוני במדינה" וזאת מחשש שעל כלי טיס מסוג זה יותקן מטען חבלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כוחות בבירה קולמבו
צילום: AFP
מומלצים