שתף קטע נבחר

כובתה שריפה בהדסה עין כרם, חולים פונו

האש פרצה בקומה השנייה של המבנה הישן בבית החולים הירושלמי, והעשן התפשט עד לקומה השמינית. חלק מהחולים פונו, הושגה שליטה על האש

שריפה בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים)
כוחות הכיבוי בהדסה עין כרם(צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים)

שריפה בבית החולים הדסה עין כרם הובילה לפינוי חולים: לפנות בוקר (יום שבת) פרצה שריפה בבניין האשפוז הישן של בית החולים בירושלים ועשן סמיך החל להתפשט במקום. כוחות משטרה וכיבוי הגיעו למקום, ובעזרת צוותי החירום של בית החולים פינו חלק מהחולים בבניין למקום נקי מעשן. בכבאות חוקרים את נסיבות פרוץ השריפה. איש לא נפגע.

 

מכבאות ירושלים נמסר כי שישה צוותי כיבוי והצלה הוזנקו למקום, בסיוע מנוף חילוץ וכיבוי. הכבאים זיהו שהשריפה פרצה בקומה השניה בבניין - קומת הרנטגן - והעשן התפשט עד לקומה השמינית.

שריפה בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים)
הכבאים בהדסה(צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים)

שריפה בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים)
(צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים)

מבית החולים הדסה אמרו כי הוחלט על פינוי מטופלים מהמחלקה הסמוכה, על מנת למנוע כל פגיעה אפשרית של שאיפת עשן. כ-12 מטופלים פונו ממחלקות שונות אל חדרים בטוחים, ובהדסה אמרו כי "צוות בית החולים ליווה ודאג לכל מטופל בהתאם למצבו הבריאותי".

 

מעט אחרי השעה 6 בבוקר הודיעו בכבאות כי הם השתלטו על הלהבות, אווררו את הבניין מהעשן שהצטבר בו והשיגו שליטה על האש. כוחות הכיבוי וצוותי הבטחון בבית החולים ממשיכים בסריקות, במקום בליווי מנהל בית החולים הדסה עין כרם הנוכח בשטח, ונראה כי פעילות היחידה שבה פרצה השריפה לא תיפגע.

 

טפסר משה סויסה, מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "השריפה הבוקר הייתה בעלת פוטנציאל גדול להפוך לאירוע רב נפגעים מורכב ולגרום לפגיעה קשה במבנה בית החולים. הפעילות המהירה, המקצועית והאמיצה של לוחמי האש בפיקודו של מת"ח ירושלים, תת-טפסר אייל כהן, וכן הסיוע המהיר והמקצועי של צוותי החירום של בית החולים, מנעה פגיעה קשה בבית החולים ובחולים עצמם. הוריתי על הקמת צוות חקירה מיוחד, שיחקור את נסיבות פרוץ השריפה ואת האפקטיביות בפועל של מערכות הכיבוי וסילוק העשן באירוע הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים
כוחות הכיבוי בהדסה עין כרם
צילום: אריק אבולוף כבאות והצלה מחוז ירושלים
מומלצים