שתף קטע נבחר

הישראלית שנעצרה בחשד להשחתת הקולוסיאום: "מתנצלת. עשו לי רצח אופי"

אולגה סגל, שנעצרה ונחקרה ברומא בחשד להשחתת האתר ההיסטורי, אמרה ל-ynet עם נחיתתה בארץ: "זה קרה בתמימות, זה היה מעשה טיפשי שלא בוצע בזדון". בעלה הוסיף: "התגובות בישראל מאוד מפחידות. זה מראה כמה אנחנו שונאים את עצמנו"

 

אולגה סגל ()
אולגה סגל

אולגה סגל (39), הישראלית שנעצרה ונחקרה ברומא אחרי שחרטה בקולוסיאום אמרה הערב (שבת) ל-ynet עם נחיתתה בארץ: "עשיתי טעות ואני מצטערת. זה קרה בתמימות. עשו לי רצח אופי בלי ששמעו את הפרטים".


לדברי סגל, היא הגיעה עם חברי להקת המחול שאותה היא מנהלת לביקור במקום. בשלב מסוים היא רצתה לכתוב את השם של הלהקה על קיר בקולוסיאום - שעליו כתובות רבות. "עשיתי את זה בתמימות. לפתע ניגש אליי שוטר ועצר אותי. אני מתחרטת על זה. זה היה מעשה טיפשי ולא בזדון. זה לא נעשה בלילה בלי שאף אחד רואה אלא באמצע היום כשמסביבי הרבה אנשים. זה קיר מקושקש ואנשים מכל העולם כתבו שם בכל מיני שפות וגם אני רציתי להיות חלק מזה".

 

קולוסיאום  (צילום: shutterstock)
הקולוסיאום ברומא(צילום: shutterstock)

רומא קולוסיאום איטליה (צילום: ANSA)
שוטר איטלקי בקולוסיאום(צילום: ANSA)

בעלה, יגאל, סיפר: "לקחו אותה לתחנת המשטרה וחקרו אותה במשך שעתיים. אחר כך שחררו אותה. נתנו לה טלפון של הסנגוריה הציבורית ואמרו לה להיות בקשר. הרשו לה לחזור לארץ ועכשיו התיק נמצא במשטרה וייתכן שיועבר לבית המשפט בהיעדרה.

 

"אמרו לה בתחנה שהיא לא המקרה הראשון. לא נגרם שום נזק לשמחתנו. לצערי, התגובות בישראל מאוד מפחידות. זה מראה מבחינת המדינה שלנו כמה אנחנו שונאים את עצמנו. מעליב אותנו שכתבו לה: 'תתאבדי, בואי נתלה אותך', 'הישראלי המכוער'. היא מתחרטת מאוד על מה שעשתה. זה לא היה מעשה מתוכנן. לא עלה על דעתה שיקרה דבר כזה".

 

הבעל הוסיף: "לפני שנה היינו בוורונה וכתבנו על המרפסת של רומיאו ויוליה. היה שם תור לכתוב על הקיר. היא חשבה שזה נפוץ במדינה הזאת. אנחנו רחוקים מלהיות ישראלים מכוערים. אני מצטער שזה יצא ככה. אני בטוח שזה יעלם עוד יום יומיים".

 

סגל נלקחה לחקירה ושוחררה כעבור כשעה. היא התבשרה שהדיון בעניינה ייערך ב-2 במאי, אז יוחלט על העונש - שייתכן שיגולם בקנס.  

 

בתקשורת האיטלקית דווח שלשום כי סגל חרטה את האותיות EIAAP, אך חברי המשלחת סיפרו כי הדיווחים שפורסמו על-ידי משטרת רומא אינם מדויקים, וכי היא הספיקה לצייר באבני גיר את שתי האותיות הראשונות של שם להקת המחול אותה היא מנהלת - ולא חרטה אותן.

 

הקולוסיאום הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר ברומא ובאיטליה כולה - והמקרה טופל גם על-ידי הקונסוליה הישראלית ברומא והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ.

 

לפי הנהלת הקולוסיאום, הנזק הוא מזערי והעמוד ישוחזר בהקדם. מנהלת האתר אלפונסינה רוסו גינתה את התקרית ואמרה בריאיון לכלי תקשורת מקומי כי "האחראים להשחתה הם לא אנשים שצריכים לבקר במוזיאונים ובמוסדות תרבות" רוסו הוסיפה כי "הדבר המפתיע כאן זה שמדובר בתיירים שהגיעו ממדינה אחרת במיוחד כדי ללמוד על ליבה של הציוויליזציה המערבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים