שתף קטע נבחר

מנכ"ל משרד התרבות על שערוריית ההזמנות: "כך חילקו מאז ומתמיד"

יוסי שרעבי מגיב באולפן ynet על הדו"ח שלפיו משרד התרבות והספורט חילק לעובדיו יותר מ-700 הזמנות לטקס המשואות בשנת ה-70: "זו פעם ראשונה שחולקו הזמנות לציבור". הדו"ח, לדבריו, הוא "תוצאה של הצלחה, אף פעם לא היה ביקוש לטקס הזה"

  

 

לאחר שאתמול פרסם מבקר המדינה יוסף שפירא דו"ח מיוחד שמצא ליקויים בהתנהלות משרד התרבות והספורט ומרכז ההסברה בתהליך בחירת מדליקי המשואות וגם בחלוקת ההזמנות לטקס המרכזי של יום העצמאות בשנת ה-70 למדינה, היום (ב') אומר מנכ"ל המשרד יוסי שרעבי לאולפן ynet כי הדו"ח הוא למעשה "תוצאה של הצלחת הטקס" וכי מאות ההזמנות לעובדי משרד התרבות והספורט ומשרד ראש הממשלה "חולקו באותה מתכונת כמו תמיד".

 

לעיון בדו"ח המבקר המלא - לחצו כאן  

לעיון בסדר הישיבה - לחצו כאן

 

על פי הדו"ח, במשרד מבקר המדינה התקבלו תלונות הנוגעות לאופן הקצאת ההזמנות לטקס, ולכן מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא הורה על עריכת ביקורת בעניין בלא דיחוי. "זאת על מנת שיהיה סיפק בידינו לפרסם את הדו"ח עוד לפני יום העצמאות ה-71 כדי שהמלצותיי לתיקון הליקויים ייושמו החל מהטקס שיתקיים בשבוע הבא".

 

בין היתר נמצא כי 11% מההזמנות חולקו לעובדי משרד התרבות, עובדי משרד ראש הממשלה קיבלו גם הם מאות הזמנות וגם מרכז הליכוד.

 

 

יוסי שרעבי (צילום: עוז מועלם)
מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי(צילום: עוז מועלם)

שרעבי טוען כי משרדו לא פעל שלא כשורה: "אנחנו חילקנו הזמנות השנה בדיוק באותה מתכונת שחילקו הזמנות במשך שבעים שנה, מעולם לא חולקו הזמנות לציבור הרחב. הדרך היחידה שהציבור קיבל הזמנות הייתה באמצעות הגופים הממלכתיים, המוסדיים כמו הכנסת והמשטרה.

 

"דווקא באירועי השבעים של מדינת ישראל, קיבלה השרה רגב החלטה שהיא מבקשת להוסיף חזרה נוספת, ולהגדיל את כמות המושבים. כתוצאה מזה, התאפשר לנו בפעם הראשונה לפתוח את הטקס הזה לציבור הרחב ולא רק לגופים שבאמצעותם חולקו עד היום הכרטיסים. דו"ח המבקר הזה הוא תוצאה של הצלחה, כי מעולם לא היה ביקוש לטקס הזה".

 

עיקרי דו

מדליקי משואות  (צילום: יואב דודקביץ')
שרת התרבות והספורט מירי רגב(צילום: יואב דודקביץ')

-למה משרד התרבות והספורט צריך לחלק לעובדים שלו 709 הזמנות?

"משרד התרבות והספורט חילק הזמנות כמו שחולקו מאז ומתמיד לכל משרדי הממשלה ולכל העמיתים של המשרדים. זו המתכונות שבה חולקו הזמנות מאז ומתמיד, שום דבר לא השתנה".

  

-לפני ארבעים שנה חילקו 80 הזמנות למנהלת לשכת יו"ר הליכוד? 55 הזמנות לבעלי תפקידים במקום עבודתך הקודם עיריית ירושלים?

"עיריית ירושלים עזרה מאוד לקיום הטקס הזה, העמידה מפקחים, סייעה בכל תהליך האבטחה, עיריית ירושלים הייתה שותפה בטקס הזה, היא מארחת אותנו. לתת 55 כרטיסים לעיריית ירושלים, אני חושב שזה מידתי ושזה ראוי. העובדה שאני הייתי לפני כן בתפקיד בכיר בעירייה, אין לה רלוונטיות".

 

- מבחינתך אין בעיה שרוב המוזמנים הם אנשים מטעם, מוזמנים.

"אמרתי שזה מה שהיה במשך שבעים שנה וזאת הנורמה".

 

- אולי צריך לשנות את הנורמה?

"זו הסיבה שהשרה מירי רגב מקימה ועדה ציבורית כדי לקבוע אמות מידה ולבחון את זה. אני כמנכ"ל המשרד אומר שאנחנו מאוד גאים באירועי השבעים, הם היו אירועים מרגשים, איכותיים, כמוהם לא היו מעולם וכל עם ישראל ראה אותם, ואני חושב שצריך להכניס את הכל בתמונה הכוללת. אנחנו נתקן את מה שצריך".

  

ליקויים נמצאו גם בתהליך בחירת מדליקי המשואות בטקס שנערך בשנה שעברה. המבקר כתב כי "מבלי לפגוע בזכויותיהם ובהישגיהם הרבים של מדליקי המשואות שנבחרו, בתהליך בחירת מדליקי המשואות בטקס נפלו פגמים. חלקים מההליך בוצעו שלא בהתאם ל'תקנון לבחירת מדליקי המשואות בטקס ערב יום העצמאות, ולעיתים באופן שהיה בו כדי לפגוע בסמכויותיה ובמעמדה של הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות".

 

על כך אומר שרעבי כי: "כל משיאי המשואות נבחרו על ידי הוועדה, אין אחד שלא אושר. אכן היה פגם טכני בסבב הטלפוני, ולכן התקנון תוקן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
יוסי שרעבי
צילום: עוז מועלם
מומלצים