שתף קטע נבחר

 

תושבים זועמים על העבודות ביפו: "לא סופרים אותנו, נילחם על הבית"

עבודות הרכבת הקלה בשדרות ירושלים, שבמסגרתן תיסגר השדרה לשני הכיוונים, מעוררות חשש בקרב תושבים ובעלי עסקים. אחת מהם טענה באולפן ynet: "נת"ע והעירייה רימו אותנו, העסקים פשוט ימותו. את שדרות רוטשילד לא היו סוגרים". עיריית ת"א: "שואפים לסיים את העבודות במועד המהיר ביותר"

 

 

הרכבת הקלה ביפו: התושבים חוששים    (צילום: ליהי קרופניק)

הרכבת הקלה ביפו: התושבים חוששים    (צילום: ליהי קרופניק)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עבודות הרכבת הקלה בחלק המרכזי של שדרות ירושלים ביפו, בין רחוב ד"ר ארליך לדרך שלמה, צפויות להתחיל ב-23 במאי. במסגרת העבודות, שיבוצעו כחלק ממסלול הקו האדום, תיסגר השדרה בשני הכיוונים ותיאסר תנועת כלי רכב פרטיים ואוטובוסים. בקרב התושבים ובעלי העסקים יש מי שחושש מכאוס תחבורתי.

 

נועה מונדשיין, תושבת יפו ובעלת עסק בשדרה, וגילה אליהו, פעילה חברתית ותושבת יפו ג', התארחו היום (ב') באולפן ynet והעלו טענות קשות על התנהלות עיריית ת"א-יפו וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).

            מימין נועה מונדשיין ומשמאל גילה אליהו (צילום: ליהי קרופניק)
נועה מונדשיין (מימין) וגילה אליהו(צילום: ליהי קרופניק)
 

"אנחנו בעד הרכבת הקלה", הבהירה נועה, "אך בניגוד לכל ההבטחות והסיכומים שהיו בעשר השנים האחרונות, נת"ע וראש העיר רון חולדאי רימו אותנו ומכרו את יפו. ההבטחה היתה לשמור על נתיב תחבורה ציבורית פתוח כמו שנעשה בכל הערים. לא קרה דבר כזה שסתמו עורק ציבורי".  

 

לדבריה, "בסך הכל ביקשנו שיישאר נתיב אחד לתחבורה ציבורית פתוח לשני הכיוונים. זו גם ההבטחה שהובטחה לנו בכל התהליך". גילה הוסיפה: "אנחנו בתהליך הזה עשר שנים, מגיעים לשיתופי ציבור, ישיבות עם נת"ע, עם העירייה, עם כל הגורמים הרלוונטים ובכל הפגישות הובטח דבר אחד - שבזמן העבודות יישאר נתיב אחד פתוח".

 

 

תושבי יפו על סגירת שד' ירושלים    (צילום: שחר גולדשטיין)

תושבי יפו על סגירת שד' ירושלים    (צילום: שחר גולדשטיין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

נועה, מה העסק שלך?

נועה: "יש לי חנות חזיות בהתאמה אישית בשדרות ירושלים, אני דור שלישי לעסקים במקום".

 

מה יקרה אם זה אכן יקרה ולפרק זמן ממושך יסגרו את השדרה?

נועה: "אני חוששת שהעסק שלי והעסקים של כל הקולגות שלידי בשדרה פשוט ימותו, מדובר באלפי משפחות שמפרנסות עובדים, זו פעם ראשונה שיפו מתאחדת כולה. זו מחאה אזרחית, תושבים לא יוכלו לזוז, ילדים לא יוכלו להגיע לבתי הספר.

 

"רון חולדאי לא היה סוגר את שדרות רוטשילד בשני הכיוונים לשלוש שנים. יפו היא לא תל אביב. חשבנו שנגמר הסיפור הזה - אבל יפו עדיין מופלית".

שדרות ירושלים ביפו עתיד להיסגר בעקבות עבודות הרכבת הקלה (צילום: שחר גולדשטיין)
שדרות ירושלים ביפו (צילום: שחר גולדשטיין)

שדרות ירושלים ביפו עתיד להיסגר בעקבות עבודות הרכבת הקלה (צילום: שחר גולדשטיין)
(צילום: שחר גולדשטיין)

גילה סיפרה כי התושבים לא מתכוונים לשתוק: "אנחנו יוצאים מחר ב-18:00 להפגנה. אנחנו הולכים להילחם על הבית. לא סופרים אותנו".

 

אתן אומרות שיש השלכות יותר חמורות מהעסקים

נועה: "לא יצליחו להציל חיים. כבר היום במצב הנתון, בימי שישי כשיש את כל התנועה בשוק הפשפשים זה קשה, עכשיו בכלל לא יוכלו להגיע לרובע כדי להציל חיים, ואנשים פשוט ימותו. תוסיפו לזה את כל העומס שהולך להיות ביפת, שזה ציר תחבורה מאוד עמוס גם ככה. לא יוכלו להעביר את כל קווי האוטובוסים ליפת, הוא לא יכול לספוג כמות כזו של תחבורה, אי אפשר יהיה להגיע להציל חיים".

 

מה התשובה שנותנים בעיריה?

נועה: "עד עכשיו לא נתנו תשובה, הטילו את הפצצה בערב פסח, באו והודיעו שסוגרים את השדרה לחלוטין".

גילה: "לא ידענו את זה לפני כן".

 

מעיריית תל אביב נמסר: "פרויקט הרכבת הקלה הינו פרויקט לאומי של משרד התחבורה ונת"ע בשיתוף עיריית תל אביב-יפו. הסדרי התנועה הם באחריות נת"ע ומשרד התחבורה בשיתוף העירייה. על מנת לעמוד בלוח הזמנים ולאור בעיה הנדסית של חיזוק קו ניקוי בשדרה, ביקשה חברת נת"ע מהעירייה להקדים ולסגור את המקטע המרכזי של שדרות ירושלים לתחבורה הציבורית. העבודות יתבצעו תוך יידוע התושבים ובעלי העסקים באזור.

 

"העירייה דורשת להביא לסיום העבודות במועד המהיר, לשם כך ביקשה העירייה מנת"ע שהשדרה תישאר פתוחה להולכי רגל. יוקם שביל אופניים שיאפשר תנועה לכל אורך השדרה ותשופר ותתוגבר רמת השירות של התחבורה הציבורית באזור".

 

מחברת נת"ע נמסר: "נת"ע נערכת בתיאום עם עיריית תל אביב-יפו לעבודות שיחלו בסוף מאי בשדרות ירושלים במקטע שבין רחוב נחל הבשור לדרך שלמה. העבודות כוללות הנחת מסילות הקו האדום, ובמקביל שיפוץ כולל של השדרה והפכיתה למדרחוב. כל זאת, תוך שמירה על העצים העתיקים. בשל אילוצים אלו הוחלט להקדים את הסטת התחבורה הציבורית מהשדרה אל נתיבים חלופיים, תוך הקפדה על מיקום תחנות בקרבת השדרה ברחובות החוצים.

 

"במסגרת זו, יינתן מענה לצורכי פריקה וטעינה של העסקים וכמובן יתאפשר מעבר רכבי חירום בעת הצורך. המדרכות יישארו פתוחות להולכי רגל ויישאר נתיב אופניים במרכז השדרה. צוות קשרי הקהילה של נת"ע נמצא בקשר ישיר עם בעלי העסקים במטרה לסייע ולהקל ככל האפשר".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שעל
שדרות ירושלים ביפו
צילום: עמית שעל
מומלצים