שתף קטע נבחר

פתרון למשבר בעזה? "הרשות מפעילה לחץ על הקהילה הבינלאומית"

בבריסל שבבלגיה ייערך מחר המפגש החצי-שנתי של ועידת המדינות התורמות לכלכלה הפלסטינית. במוקד: המשבר ברצועת עזה. האירוע מתקיים על רקע הסירוב הפלסטיני לקבלת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות עקב קיזוז משכורות המחבלים. בכיר ישראלי: "הדיווחים על קריסת הרשות מוגזמים"

ימצאו פתרון למשבר? המפגש החצי-שנתי של ועידת המדינות התורמות לכלכלה הפלסטינית ייערך מחר (יום ג') בבריסל. במרכז הדיון יעמוד המצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה, שהחריף בשנה האחרונה כתוצאה מהקיצוץ בכספי הסיוע האמריקני, מהסנקציות הכלכליות שמטילה הרשות הפלסטינית וממגבלות התנועה שמשיתה ישראל.

הפסקת חשמל בעזה. ארכיון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הפסקת חשמל בעזה. ארכיון(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

המפגש יתקיים במעמד דרג פקידותי, אם כי הפלסטינים הודיעו שבראש המשלחת מטעמם לכנס יעמוד ראש הממשלה הפלסטיני החדש, מוחמד אשתייה. ישראל תשלח את מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, ד"ר יוסף דרזנין, יחד עם נציגי משרד החוץ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. גם האמריקנים משגרים נציגים בדרג נמוך יחסית לוועידה.

 

בכיר ישראלי: "הדיווחים על קריסת הרשות מוגזמים"

הפלסטינים מפעילים לחץ על ישראל לבטל את הקיזוז, ואולם בכירים בישראל אומרים כי "עניין הכסף גמור. מדובר בהחלטה של הכנסת ושום דבר שיחליטו בבריסל, במוסקבה או בניו יורק לא ישנה זאת. חוק זה חוק ואי אפשר לשנות אותו. הפלסטינים צריכים להבין את זה". 

אבו מאזן  (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

מנגד, בכיר ישראלי אמר כי הדיווחים על קריסת הרשות הפלסטינית "מוגזמים" וכי מדובר בעיקר ב"הפעלת לחץ פלסטיני על הקהילה הבינלאומית".

 

ישראל צפויה לבקש במפגש מהמדינות התורמות לגייס כסף למימון פרויקטים אזרחיים לרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון בהיקף של 400 מיליון דולר. מדובר בפרויקטים שנוגעים לחשמל, טיהור שפכים וצמרת הולכה של מים וגז.

 

ישראל תעלה שוב את בקשתה לפרויקטים דומים ברצועת עזה. עם זאת, נכון לעכשיו רובם תקועים בגלל המשבר בין החמאס לרשות הפלסטינית, ולכן ישראל פועלת כעת לקדם פרויקטים בגדה.

 

המפגש בבריסל מהווה מפגש הכנה לקראת ועידת המדינות התורמות בניו יורק בחודש ספטמבר, שצפוי להתקיים לאחר הצגת "עסקת המאה" בידי האמריקנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים