שתף קטע נבחר

מיליון עוקבים ברחבי העולם אחרי "הסטורי של אווה"

מיליון בני אדם מרחבי העולם כבר עוקבים אחרי סיפורה של הילדה היהודיה מתקופת השואה. יוזם הפרויקט אמר לאולפן ynet: "אולי צריך להתחיל לחשוב על הזיכרון בצורה חדשה ובאופן חדש"

 

 

יותר ממיליון בני אדם ברחבי העולם עוקבים אחרי "הסטורי של אווה", שמביא את סיפורה של ילדה יהודיה בתקופת השואה. "קיבלנו תגובות ששוברות את הלב, בעיקר מילדים", סיפר יוזם הפרויקט מתי כוכבי. "מה שהם שלחו לנו באופן ישיר שובר את הלב".

 

"אנחנו מרגישים שהם הבינו טיפה ממה שעבר על חייה של אווה. אני חושב שהם מרגישים שהם יכולים להתחבר יותר", אמר כוכבי. "ילדים רוצים להיות מחוברים לאווה ולסיפורי השואה. הם רוצים שזה יגיע אליהם בדרך שהם יכולים להבין אותה".

אווה סטוריז- סיפורה של ילדה בשואה (מתוך האינסטגרם eva.stories)
מתוך הסטורי של אווה(מתוך האינסטגרם eva.stories)

 

 

כוכבי סיפר: "קיבלנו פניות ממדינות רבות ומגופים שמייצגים עשרות ומאות מיליוני אנשים שביקשו לתרגם את זה לשפה שלהם ולהפיק את זה לקהל שלהם. חוץ מהסיפור המרגש של אווה, אנשים מוצאים פה ניסיון חדש להתמוד עם הזיכרון. ואולי אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על הזיכרון בצורה חדשה ובאופן חדש".

 

"הנושא של זיכרון הוא דבר שצריכים להבין איך עושים אותו. אני חושב שאנחנו הרבה פעמים נכנסים לשבלונות בזיכרון ומשחזרים עוד פעם - שנה אחרי שנה ועושים חטא לזיכרון", הוסיף כוכבי. "יש פה משמעות מה זה זיכרון, תפיסת הזיכרון".

אווה סטוריז- סיפורה של ילדה בשואה (מתוך האינסטגרם eva.stories)
(מתוך האינסטגרם eva.stories)

הוא סיפר כי קיבל כל מיני תגובות מילדים בישראל: "היו כאלה שאמרו לנו 'השואה כבר לא עניינה אותנו ולא חשבנו שזה רלוונטי'. ילדה אחת כתה בלנו 'אני כבר לא הבנתי למה צריכים לסגור חנויות ביום השואה'. פתאום, ברגע שאתה בונה להם את הזיכרון בצורה נכונה, ואתה מכסד את הילדים, אז פתאום דברים שוויתרו עליהם - הם נאחזים בהם ואומרים שהם רוצים לעשות אותם".

 

הפרויקט מבוסס על יומן אישי שהשאירה אחריה אווה היימן בת ה-13, נערה יהודייה שחיה בתקופת השואה ונרצחה על ידי הנאצים. היומן עובד לתסריט והופק עם צוות של כ-400 אנשי הפקה, שחקנים וניצבים ששחזרו את חייה של הנערה. הצילומים התקיימו בעיר לבוב, אוקראינה ולדברי כוכבי העלות של הפרויקט מגיעה למיליוני שקלים.

 

הפרויקט הצליח לעורר סערה גדולה עוד לפני שבכלל עלה לאוויר האינסטגרם, כאשר המבקרים האשימו את היוזמים בוולגריות ובזלזול בבני הנוער - וגם בזילות השואה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים