שתף קטע נבחר

הרב מהפיגוע נפגש עם טראמפ: "אתה מענטש, הריפוי התחיל בך"

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע במתקפת הירי בבית הכנסת ליד סן דייגו, הגיע לבית הלבן והודה לטראמפ על שהתקשר אליו. הנשיא הבטיח: "נילחם בכל כוחנו נגד האנטישמיות כדי לשים סוף להתקפות על יהודים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש הערב (יום ה') בבית הלבן עם הרב ישראל גולדשטיין, שנורה ונפצע בשתי ידיו במהלך פיגוע הירי בבית הכנסת של חב"ד בפוואי שליד סן דייגו, קליפורניה, ביום שבת.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הרב ישראל גולדשטיין והנשיא דונלד טראמפ (צילום: EPA)
טראמפ והרב גולדשטיין, הערב. תודה על שיחת הטלפון(צילום: EPA)
הרב ישראל גולדשטיין והנשיא דונלד טראמפ (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
הרב ישראל גולדשטיין והנשיא דונלד טראמפ (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הרב ישראל גולדשטיין והנשיא דונלד טראמפ (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)
בפגישה עם טראמפ, שנערכה במסגרת אירוע ליום התפילה הלאומי המצוין בארה"ב, אמר גולדשטיין כי הפיגוע שינה את חייו לנצח, והצהיר כי טראמפ הוא "מענטש אמיתי". הוא הודה לנשיא על שהתקשר אליו אחרי הפיגוע: "היית האדם הראשון שהחל את הריפוי שלי, אני אסיר תודה על זה".

 

טראמפ מצדו הבטיח: "נילחם בכל כוחנו ובכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לנצח את האנטישמיות, לשים סוף להתקפות על היהודים ולהכניע את כל הצורות של רדיפה, חוסר סובלנות ושנאה. אתה יודע את זה, אתה יודע את זה, הרב. לכל אזרח יש זכות מלאה לחיות לפי אמונתו ונטיות לבו. זה היסוד שעליו מושתתים החיים האמריקניים".

לורי גילברט ()
לורי גילברט קיי, שנרצחה בפיגוע בבית הכנסת

 רבי ישראל גולדשטיין (צילום: AP)
הרב גולדשטיין ובית הכנסת של חב"ד(צילום: AP)

יום התפילה הלאומי, שבמסגרתו נערך האירוע שאליו הגיע הרב גולדשטיין הערב, מצוין בארה"ב מאז 1952. ביום זה מתבקשים האמריקנים לפנות בתפילה לאלוהים. הנשיא האמריקני נדרש על פי חוק לחתום ביום זה על הצהרה שבה הוא קורא לאמריקנים לנצל את היום לתפילה.

 

במתקפה ביום שבת, נזכיר, נכנס היורה ג'ון ארנסט בן ה-19 לבית הכנסת, רצח ביריות את לורי גליברט קיי ופצע שלושה בני אדם נוספים. לפני צאתו לירי פרסם ארנסט מניפסט אנטישמי נוטף שנאה, שבו הודה שלפני כן גם הצית מסגד. השבוע, כשהובא לבית המשפט, נחשף כי ארנסט נעצר לאחר הירי כשברשותו אפוד צבאי, קסדה ו-50 כדורים שלא נורו. רק מעצור בנשק מנע ממנו לירות עוד עשרות קליעים ולרצוח המונים. 

תמיכה קורבנות בית ה כנסת של חב
פרחי מנחמים ליד זירת הרצח(צילום: AP)

ג'ון ארנסט רצח ירי בית כנסת חב
הרוצח ג'ון ארנסט. "לפני חצי שנה לא הייתי מאמין"(צילום: gettyimages)
 

ארנסט היה סטודנט מצטיין לסיעוד באוניברסיטת מדינת קליפורניה. בסרטונים ברשת הוא נראה מנגן בפסנתר, ובמניפסט שכתב ציין כי הוא מנגן מאז גיל 4. במניפסט הארוך, בן 4,000 מילה, שפרסם זמן קצר לפני הרצח, העיד: "אם הייתם אומרים לי לפני שישה חודשים שאעשה זאת, הייתי מופתע". הוא ציין שקיבל השראה מהטבח במסגדים בניו זילנד בחודש שעבר, ומהאחראי לאותו טבח, ברנטון טרנט.

 

ה-FBI קיבל כמה וכמה טיפים דקות לפני פיגוע הירי, אולם לדבריו לא היו לו די פרטים וזמן כדי למנוע את הפיגוע. בבולשת הפדרלית הודו כי קיבלו דיווחים על פוסט שפורסם ברשת ושמרמז על פיגוע אפשרי, אולם הטיפים לא כללו מידע ספציפי על כותב הפוסט ועל מיקומו. החוקרים החלו לבדוק את העניין, אבל חמש דקות אחר כך כבר החל ארנסט בירי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
טראמפ והרב גולדשטיין, הערב
צילום: EPA
מומלצים