שתף קטע נבחר

תיעוד: אלמונים מבצעים פשע שנאה בכפר פלסטיני

לפחות שלושה אלמונים נכנסו הלילה לכפר חווארה שבשומרון, ניקבו צמיגים וריססו כתובות בנוסח: "השלטון הקלוקל מתי תילחם באויב". בבית הקברות של הכפר רוסס מגן דוד על אחד מהקברים. במשטרה פתחו בחקירה

  

 

חשד לפשע שנאה בכפר חווארה שבשומרון, דרומית לשכם: במשטרה פתחו הבוקר (יום ו') בחקירה, לאחר שהתקבל דיווח כי נוקבו צמיגים של משאיות ומכוניות, ורוסס מגן דוד על קבר בכפר. כך זה נראה במצלמות האבטחה.

 

אתמול בלילה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, הגיעו לפחות שלושה אלמונים לכפר חווארה, ניקבו צמיגים, וריססו כתובות בנוסח "השלטון הקלוקל מתי תילחם באויב". תחקירן יש דין מסר כי כתובות נאצה רוססו על מספר בתים פרטיים, שמונה רכבים ניזוקו וגלגליהם נוקבו, וארבע משאיות גרר ניזוקו גם הן. בנוסף תועד בבית העלמין של הכפר קבר שעליו רוסס מגן דוד. האירוע התרחש בליבה של השכונה המערבית בחווארה. כוחות משטרה בסיוע צה"ל נכנסו לכפר לאיסוף ממצאים ונפתחה חקירה.

 

כתובת נאצה רוססו בכפר חווארה (צילום: יש דין)
הכתובות שרוססו(צילום: יש דין)

כתובת נאצה רוססו בכפר חווארה (צילום: יש דין)
(צילום: יש דין)

כתובת נאצה רוססו בכפר חווארה (צילום: יש דין)
צמיגים מנוקבים(צילום: יש דין)

כתובת נאצה רוססו בכפר חווארה (צילום: יש דין)
מגן דוד על הקבר(צילום: יש דין)

 

בחודשים האחרונים בוצעו מספר פשעי שנאה כאשר לפני כחודש וחצי התושבים בכפר הפלסטיני בתיר שמדרום לירושלים גילו כתובות גרפיטי שרוססו על כלי רכב ועל קירות מבנים. בין הכתובות: "אנחנו לא נרדמים כשאחינו נרצחים" ו-"די לפיגועים". כמו כן נוקבו צמיגים של כמה כלי רכב בכפר.

 

חודש לפני כן בוצע פשע שנאה דומה בכפר הפלסטיני ראס כרכר, הסמוך לרמאללה. אלמונים ריססו כתובות בהן "עם ישראל חי" ו"עונש על רצח - מיתה". שבוע לפני כן הושחתו 20 כלי רכב בכפר איסכאכא באזור סלפית שבשומרון. על כלי הרכב רוססו כתובות כגון "בוגדים בוחרים להשתיק פיגועים", וכן שמה של אורי אנסבכר שנרצחה בפיגוע בעין יעל. 

 

לפני כחודשיים הרשיע בית המשפט צעיר בפשעי שנאה במסגרת פרשת הטרור היהודי "גוש טלמונים". בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי הצעיר, שהיה בן 17 בעת המעשים, היה חבר בארגון טרור, והרשיע אותו בעבירות של הצתה, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות. לפי כתב האישום הוא היה חלק מקבוצת פעילים שהשחיתו רכוש וריססו כתובות גרפיטי באזור בנימין.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יש דין
מגן דוד בבית העלמין של הכפר
צילום: יש דין
מומלצים