שתף קטע נבחר

צילום: רועי עידן

גנץ: "להגביר את התקיפות, להניע תהליך מדיני"

יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר התייחס להסלמה בדרום ואמר כי על הממשלה "להבטיח בתום הלחימה תחזוק מתמשך של יישובי העוטף". על הסיכוי לשיתוף פעולה עם נתניהו: "לא ניכנס לממשלה שהעיקרון המוביל שלה הוא פגיעה במהות הדמוקרטית של ישראל"

 

 

יו"ר מפלגת כחול-לבן והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, התייחס הבוקר (א') להסלמה בדרום ואמר בריאיון לאולפן ynet כי על ישראל להמשיך ולהגביר את הלחץ ואת תדירות התקיפות ברצועת עזה. "חייבים להמשיך להגביר את התקיפות והלחץ על הרצועה לחיזוק ההרתעה שנשחקה בשנה האחרונה, לא להיכנע למדיניות הסחטנות הזאת. צריך להניע תהליך מדיני", אמר גנץ.

 

 

הרמטכ"ל לשעבר סייר במועצה האזורית אשכול ואמר עוד כי "כעת זה עת לחימה וצריך לעבוד קשה, אבל האחריות של ראש הממשלה, של הקבינט ושל ממשלת ישראל היא להבטיח בתום הלחימה הזאת תחזוק מתמשך חיובי ויציב של כל יישובי העוטף - מבחינה תשתיתית כלכלית וחברתית". גנץ אמר כי על הממשלה ללכת לעבר מעשה מדיני מול הצד השני: "לצערי זה לא קרה בשנים האחרונות מקווה שיעשו זאת עכשיו".

פגיעה בבית באשקלון (צילום: AFP)
פגיעה בבית באשקלון(צילום: AFP)

בני גנץ ריאיון הסלמה עוטף עזה אולפן (צילום: רועי עידן)
גנץ בריאיון לאולפן ynet(צילום: רועי עידן)

הפגיעה בבית באשקלון (צילום: איתי שיקמן)
הנזק שנגרם לבית שנפגע באשקלון(צילום: איתי שיקמן)

הפגיעה בבית באשקלון (צילום: משה מזרחי)
(צילום: משה מזרחי)

גנץ פרש עקרונות לטיפול במשבר מול חמאס בעזה ואמר: "לכתוש צבאית בכל האמצעים, לחדש הרתעה, לא להסכים למדיניות של פרוטקשן, לחזק את יישובי העוטף בכל הרוחב ולרתום מדינות וגורמים בינלאומיים לפיתוח תשתיתי של הרצועה שלא דרך תהליכי הסחיטה. אני מאמין שאם עושים את זה אפשר לפתוח מאבק בין הסבבים מבלי לצאת את הקנס שנקרא רצועת עזה".

 

הוא מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "ראש הממשלה צריך לבחור עם מי הוא רוצה לדבר. אם הוא רוצה לדבר עם חמאס בעזה, בבקשה. אני חושב שזה לא נכון, זה לא ארגון שמכיר במדינת ישראל ועד שלא ישתנה אי אפשר לנהל מו"מ אמיתי. לא צריך לשאול מה עושים ביום בו יש אירוע, אלא מה מהממשלה עושה כשאין אירוע, מה היא עושה לשנות את המצב הזה".

 

גנץ טוען כי "צריך לפתוח בתהליכים מדינים שיפצחו את המרווח בין המערכות, עדיפות ראשונה לרשות הפלסטינית. לא עושים שום דבר מבחינה מדינית - זה לא פתרון".

הריסות בעזה (צילום: דובר צה
הריסות עקב תקיפות צה"ל בעזה(צילום: דובר צה"ל)

הריסות בעזה (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)
  

על התפיסה המדינית של מפלגתו אמר גנץ: "אמרנו לאורך תקופת הבחירות - מה שמעניין אותי זה מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, זה אומר שתהיה אינסטנציה מדינית לצידנו. מה תהיה התוצאה שלה? שתי מדינות, אוטונומיה או כל תוצאה אחרת ובלבד שתעמוד במבחן 'יהודית ודמוקרטית' ובמבחן הביטחון - בקעת הירדן גושי ההתיישבות. לא חוזרים לקווי '67, וירושלים מאוחדת זה הכי ברור שאני יכול. חסר לנו תהליך שצריכים להניע אותו, מה יהיה הקצה, הוא יהיה תוצאתי בתוך השיקולים הציוניים שלנו".

 

על מקומו באופוזיציה והסיכוי לשיתוף פעולה עם נתניהו עם החמרת המצב הביטחוני אמר: "הנושא הביטחוני שישראל צריכה להתמודד יקר לכל אזרח, וגם לנו. אנחנו לא נתקוף את נתניהו על דאגתו לביטחון ישראל ,נגיד את דעתנו, אבל לא צריך לצפות מאיתנו להיכנס לממשלה שהעיקרון המוביל שלה בעיניי הוא פגיעה במהות המוסדית והדמוקרטית של ישראל".

 

הוא הוסיף: "תושבי הדרום, כאן באזור שער הנגב, שדרות, אשקלון ושאר היישובים מתנהלים כרגע תחת שגרת חירום. המדינה צריכה להכיר בזה, צריך להעריך אותם. הם עושים את זה בצורה יפה מאוד נמשיך לחזק אותם וכמובן את צה"ל בכל עשייתו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים