שתף קטע נבחר

ארדואן הפסיד באיסטנבול - ועורך בחירות חוזרות

מועמד האופוזיציה הדהים את מפלגתו של ארדואן, כשניצח בקרב צמוד לראשות העיר איסטנבול בסוף מרץ. מפלגת השלטון טענה לאי סדרים והיום הודיעה טורקיה על בחירות חוזרות. האופוזיציה: "זאת דיקטטורה"

ועדת הבחירות בטורקיה הורתה לקיים בחירות חוזרות לראשות העיר איסטנבול, יותר מחודש אחרי שמפלגת האופוזיציה הפתיעה את מפלגת השלטון של ארדואן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מפלגת הצדק והפיתוח האיסלאמיסטית הפסידה בקרב על העיר הגדולה בטורקיה, בבחירות שהיו ב-31 במרץ. רג'פ טאיפ ארדואן תיאר את הבחירות המקומיות בטורקיה כקריטיות להישרדות המדינה. הבחירות, שנערכו בצל המשבר הכלכלי, נתפשו כמשאל עם נוסף על דרכו של האיש ששולט בטורקיה כבר 16 שנה.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עצרת בחירות איסטנבול (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עצרת בחירות איסטנבול (Photo: AP)
(Photo: AP)

מפלגת של ארדואן אמנם זכתה ב-51% מההצבעות ברחבי טורקיה, אבל הפסידה בבירה אנקרה ובאיסטנבול – מכה סמלית קשה לארדואן, שהיה בעבר ראש העיר איסטנבול. בעבר אמר ארדואן שניצחון בעיר זהה לניצחון בטורקיה כולה.

 

בבחירות באיסטנבול הפסיד ראש הממשלה לשעבר בינאלי יילדירים לאקרם איממולו, ממפלגת העם הרפובליקנית (CHP). המפלגה של ארדואן טענה לאי סדרים ולשחיתות, שהביאו לניצחונו של מועמד האופוזיציה בפער של 15 אלף קולות. שבועיים אחרי המירוץ הצמוד וספירת הקולות הכריזו הרשויות על איממולו כמנצח – הכרזה שהדהימה את המחנה האיסלאמיסטי, ששלט באיסטנבול כמעט 25 שנה.

מועמד האופוזיציה באיסטנבול, אקרם אימאמולו (צילום: AFP)
מועמד האופוזיציה באיסטנבול, אקרם איממולו(צילום: AFP)
מפלגתו של ארדואן לא קראה לקיים בחירות חוזרות גם למועצת העיר איסטנבול, שם היא זכתה ברוב המושבים, אלא רק לראשות העיר. היום הודיעה ועדת הבחירות שתושבי איסטנבול יחזרו לקלפיות ב-23 ביוני.

 

מפלגת האופוזיציה CHP מסרה שהבחירות החוזרות מראות שטורקיה מתנהלת כדיקטטורה לכל דבר. סגן יו"ר המפלגה אמר: "לנצח את מפלגת הצדק והפיתוח זה לא חוקי. המערכת הזאת, ששוללת את רצון העם ומתעלמת מהחוק, היא לא דמוקרטית ולא לגיטימית. זאת פשוט דיקטטורה". תומכיו של איממולו קראו לשמור על איפוק. "בואו נישאר ביחד ונהיה רגועים. אנחנו ננצח, אנחנו ננצח שוב", כתב ארגון שתומך בו בהודעה שפורסמה ברשתות החברתיות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים