שתף קטע נבחר

הנופלים הם מעיין של עוצמה

חיינו כאן במדינה ריבונית, עצמאית ומשגשגת אינם בבחינת מובן מאליו. אנו חלק משרשרת דורות בעלת מסורת ארוכה. מפקד זרוע הים בטור ליום הזיכרון

תקומת עם ישראל בארצו, במאה העשרים, היא אירוע ייחודי בתולדות העמים. חלוצים, מעפילים, לוחמים ומתיישבים החיו את רגביה, תקעו יתד בעמק, אחזו בנשק ובמחרשה והפריחו את המולדת העתיקה. גיבורי העם שבו אל חלקת הארץ בה עוצבה דמותו הרוחנית של העם היהודי, לה שמר אמונים בגולה, אליה חתר לשוב - ונאחזו בה בתעצומות גוף ונפש.

 

מדינת ישראל קמה מתוך סערת מלחמה, בלב התקפות דמים. ישוב יהודי קטן ודל אמצעים, עמד בגבורה ובתושייה במבחנו הראשון - והוכיח את כושרו להילחם, את יכולתו לנצח.

 

רוח גדולה הציתה אש בראשוני לוחמינו, שהובילו את העם להילחם עד תום, תוך תשלום כבד, על השחרור הלאומי, על העצמאות המדינית ועל תקומתו המחודשת של עם ישראל בארצו.

 

פרק השחרור והעצמאות שלנו, שהחל לפני שבעים ואחת שנים, שוזר בתוכו שמחה לצד כאב, אושר לצד עצבות. אנשים רבים חירפו נפשם במהלך ההיסטוריה, רבים לא שבו משדות הקרב, לוחמים יצאו למשימתם מנמל הבית - ולא שבו אל חיק משפחתם. אמש והיום אנו עומדים דומם מול לוחות הזיכרון, מתוכם מביטים אלינו אנשים צעירים ויפים, שהותירו חלומות, תכניות ואהבות שלא זכו להתגשם. כשתרעים צפירת הדומייה, נזכור בצער ושתיקה ונבין ביתר שאת - את עצמאותנו לא קיבלנו מידי אחרים, אנו נלחמים עליה ומגנים עליה במו ידינו. אנו חלק משרשרת דורות בעלת מסורת ארוכה, והנופלים הם לנו מעיין של עוצמה וכוח.

 

חיינו כאן במדינה ריבונית, עצמאית ומשגשגת אינם בבחינת מובן מאליו. הם תולדה של מאבק מתמיד, עיקש, בו חייבים אנו לנצח - ותמיד לנצח.

 

בימים האחרונים תמו ימי קרב נוספים כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. זרוע הים, על כלל לוחמיה, פעלה ללא הרף בזירה הימית הדרומית, על מנת לפגוע בטרור הימי ולהגן על ריבונותנו בתווך הימי ועל הנכסים האסטרטגיים במרחבי הים.

 

שנים אלה הן מהתקופות הבולטות והמעצבות בתולדות זרוע הים. תקופה של התחדשות אדירה, התעצמות חסרת תקדים - וכל כולה לשם יצירת כח ימי חזק, התקפי, מתוחכם, בעל יכולות הגנה מתקדמות ומותאם לאתגרים המשתנים.

 

אנו נושאים באחריות רבה לביצור בטחונה של המדינה - בהגנה על נתיבי השיט, הגבולות, הנמלים והנכסים האסטרטגיים במרחבי הים והמים הכלכליים. פעולותינו במערכות החשאיות של מדינת ישראל מציבות אותנו בחוד החנית ובחזית המאבק הלאומי למיגור כוחות טמירים המאיימים על שלומם של אזרחינו. חשיבותה של עליונות ימית למדינת ישראל ברורה היטב לכל אחד ואחת.

 

ביום כזה נבקש כולנו להתייחד עם זכרם של אלו ששרתו באומץ ובמסירות נפש בהגנה על מדינת ישראל, ולהוקיר תודה על אותם אנשים יקרים שבגבורתם האינסופית ציוו לנו את החיים על אדמת המולדת. אנו כואבים את כאבם העצום של רבבות המשפחות השכולות, ומבטיחים לזכור את השמות והפנים שהעניקו לנו חירות במדינתנו.

 

נוסיף לעמוד איתנים על המשמר, למלא את צו ההיסטוריה, ולקיים נאמנה את צוואת חברינו הנופלים למען תקומת העם והמולדת.

 

אלוף אלי שרביט, מפקד זרוע הים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים