שתף קטע נבחר

בן 72 חצה את האוקיינוס בתוך חבית

4 חודשים אחרי שיצא מהאיים הקנריים הגיע ז'אן ז'אק סאבין למרטיניק שבקריביים. הוא אכל דגים, שרד סערה וכמעט התנגש בספינה: "הצעדים הראשונים על הקרקע היו קשים, הרגשתי כמו שיכור"

הצרפתי ז'אן ז'אק סאבין בן ה-72 השלים ביום ה' את מסעו מעורר ההשראה: הוא הגיע לאי הקריבי מריטיניק ובכך סיים ארבעה חודשי שיט שבהם חצה את האוקיינוס האטלנטי בחבית.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

ז'אן ז'אק סאבין חצה את האוקיינוס האטלנטי ב חבית (צילום: AFP)
ז'אן ז'אק סאבין בראש החבית שלו עם הגיעו למרטיניק(צילום: AFP)

ז'אן ז'אק סאבין חצה את האוקיינוס האטלנטי ב חבית (צילום: AFP)
מחבק את בת הזוג אחרי ארבעה חודשים(צילום: AFP)

ז'אן ז'אק סאבין חצה את האוקיינוס האטלנטי ב חבית (צילום: AFP)
3 מטרים על 2.10. בתוך החבית(צילום: AFP)

מפה מרטיניק האיים הקנריים שיט חבית ()

"זה היה מסע מרגש אבל גם די מסוכן", סיכם ז'אן זאק אחרי שחיבק את בת זוגו בפעם הראשונה מאז שנכנס לים מול האיים הקנריים ב-26 בדצמבר.

 

סאבין הכריז על עמידתו במשימה כבר ב-27 באפריל, כשנכנס רשמית לים הקריבי אחרי 122 יום בין הגלים. חמישה ימים אחר כך נמשו סאבין והחבית שלו על-ידי מכלית נפט הולנדית, אחרי שביקש עזרה כדי שלא יגררו אותו לחופי ארה"ב או מדינה אחרת – דבר שהיה מקשה עליו להחזיר את כלי השיט שלו לצרפת. האי מרטיניק הוא טריטוריה צרפתית.

 

"הצעדים הראשונים שלי היו קשים, הרגשתי כאילו אני שיכור", דיווח סאבין לכ-23 אלף עוקביו בפייסבוק. "עשיתי מקלחת ראשונה עם סבון אחרי 127 יום. הם נתנו לי לאכול מה שרציתי, שאלתי אם אפשר לקבל שתי ביצים מטוגנות". אחרי כמה ימים באי ההולנדי סט אוסטש העבירה ספינת גרר את החבית ואת סאבין למרטיניק.

ז'אן ז'אק סאבין חצה את האוקיינוס האטלנטי ב חבית (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ז'אן ז'אק סאבין חצה את האוקיינוס האטלנטי ב חבית (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אורכה של החבית שלושה מטרים ורוחבה 2.10 מטרים, והיא חוזקה היטב כך שתוכל לעמוד בגלים ובמפגשים עם לווייתנים. במהלך המסע השיל סאבין ארבעה קילוגרמים. אחד מחבריו, פייר, שבא גם הוא לפגוש אותו במרטיניק, סיפר: "למען האמת הוא לא איבד כל כך הרבה משקל, אבל כרופא אני מציע לו לעבור בדיקה מקיפה".

 

סאבין התקיים בעיקר ממאגרי מזון מיובש קפוא ומדגים טריים שתפס מדי פעם. גם צוותים של ספינות שעל פניהן חלף נתנו לו אספקה. את רוב הימים העביר ללא תקלות מיוחדות. את זמנו העביר בין השאר במענה על אימיילים בבוקר: "זה יכול היה לקחת לי שלוש שעות". עוד ניצל את השעות המתות כדי לעדכן את יומן המסע שלו ולתפוס נמנום אחר הצהריים. "קראתי הרבה וכתבתי ספר על החוויה שלי", סיפר. הספר אמור לצאת לאור באוגוסט.

גבר מ צרפת מנסה לצלוח בתוך חבית את ה אוקיינוס האטלנטי (צילום: AP)
עם היציאה לדרך בדצמבר(צילום: AP)

גבר מ צרפת מנסה לצלוח בתוך חבית את ה אוקיינוס האטלנטי (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

לצד זה, היו לו גם כמה חוויות לא נעימות. פעם אחת כמעט ניגחה אותו אוניית מסע. היה גם ליל סערה אחד שבו חבטו גלים בעוצמה בחביתו. אחרי שזחל החוצה כדי לחבר מחדש את המייצב האנכי מצא עצמו סאבין מתנדנד על צד החבית, תלוי על חבל. נדרשה לו חצי שעה של מאבק כדי להצליח לטפס בחזרה, ואחר כך הוא פרסם תמונות שבהן נראים חתכים רבים על גופו.

 

סאבין כבר מתכנן את האתגר הבא, אחרי שינוח עם משפחתו בקיץ: הוא מתכוון לצלוח בשחייה את תעלת למנש. הוא גם משתעשע ברעיון לנסות לחצות את האוקיינוס השקט בחבית אם יצליח לגייס ספונסרים. מסע באוקיינוס הזה עשוי להימשך חצי שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
סאבין עם הגיעו למרטיניק
צילום: AFP
מומלצים