שתף קטע נבחר

שבדיה: נעצר חשוד בדקירת היהודייה; "המניע לא אנטישמי"

החשוד בדקירת האישה ופציעתה אנושות בשבדיה נעצר בדנמרק. המשטרה מסרה כי לא מדובר בפשע שנאה. לפי עיתון מקומי, התוקף לוקה בנפשו

החשוד בדקירת האישה היהודייה בשבדיה נעצר הלילה (ד') בדנמרק. כך דיווח העיתון השבדי "אפטונבלדט". המשטרה השבדית מסרה כי היא אינה חושדת שמדובר בפשע שנאה על רקע אנטישמי. החשוד ייחקר בחשד לניסיון רצח.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

האישה, בשנות ה-60 לחייה, הותקפה אתמול במרכז העיר הלסינגבורג שבדרום שבדיה כשהייתה בדרכה לעבודה. התוקף התנפל עליה, דקר אותה תשע פעמים ונמלט בריצה מהמקום. עדי ראייה סיפרו שהיא נשכבה על הרצפה וצעקה לסובבים אותה "תעזרו לי". כמה דקות לאחר מכן הגיעו כוחות סיוע לזירה, העניקו לה טיפול רפואי והעבירו אותה לבית חולים במצב אנוש.

שבדיה הלסינגבורג  דקירה דקירת יהודייה מיכל בת רות (צילום: ידיעות אחרונות)
המשטרה מסרה שהמניע לא אנטישמי. זירת הדקירה(צילום: ידיעות אחרונות)

כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי התוקף זוהה בזכות צילומי מצלמות אבטחה ועדי ראייה. באחד העיתונים המקומיים דווח כי הדוקר ככל הנראה לוקה בנפשו.

 

גורמים בקהילה היהודית במאלמו הגיבו בביטול לדברים. "גם אם הוא חולה נפש צריך לבדוק לאיזה מסגד הוא הולך", הם אמרו. אחת הפעילות המרכזיות בקהילה במאלמו אשר ביקשה לשמור על עילום שמה אמרה: "לפני שנתיים היה בעיר הזאת אימאם שכינה את היהודים 'צאצאים של חזירים וקופים'. הוגשה נגדו תלונה על ידי הקהילה בהלסינבורג. לפני חמישה ימים נודע שהוא יועמד לדין. 'פתאום' נדקרת יהודייה כשהיא בדרכה לבניין הקהילה בשעה מוקדמת כשהרחוב כמעט ריק על ידי 'מישהו' ולא בגלל אנטישמיות והוא גם חולה נפש שמצא את הדרך מהלסינבורג לדנמרק בהפלגה".

  אתמול, אחרי התקיפה הגבירה המשטרה את האבטחה מחוץ לכלל המבנים של הקהילה היהודית בעיר. סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר אתמול כי מדובר במקרה "קשה ומזעזע". לדבריו, "מדובר במקרה חמור ביותר ועל הרשויות בשבדיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה".

 

איתמר אייכנר השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ידיעות אחרונות
זירת הדקירה בהלסינגבורג
צילום: ידיעות אחרונות
מומלצים